[Ubuntu] monitor/powersave probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Als ik na 10 minuten niets doe dan springt mijn monitor automatisch op blank scree, 10 minuten later vanzelf op standby.

Nu zou je denken dit is een instelling maar dat is dus niet zo.
De screensaver staat UIT en bij de energie instellingen staat monitor op standby op NOOIT.

Ik heb al diverse instellingen proberen te wijzigen maar het maakt allemaal niks uit, na 10 minuten niets gedaan te hebben spring telkens het screen op blank en daarna na 10 uit.
Gelukkig springt alles direct weer aan als je de muis iets beweegt of iets intypt.

Mijn systeem: Ati9800pro+P4+ubuntu+compiz+22"TFT

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen zodat ubuntu gewoon doet wat is ingesteld en niet uit zichzelf uitspringt?

• cherwin
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Check je bios instellingen eens.

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik herken het probleem (filpje kijken en springt je beeld ploseling op zwart, erg irritant) terwijl in de bios de boel uitstaat. Bovendien negeert Ubuntu wel vaker bios instellingen, tot gedisabelde onboard geluidskaarten aan toe...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik snap niet geheel wat de bios hiermee te maken heeft.
Ik heb dit nog nooit gehad, in windows doet ie het ook niet en op mijn vorige installatie (systeem is recentelijk herinstalleerd) met een nvidia videokaart deed deze dat ook niet (zelfde bios settings).

Maargoed ik zal toch eens een kijken of er iets in de bios staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost.

Door de volgende code in de xorg.conf erbij te plaatsen was het probleem opgelost:
code:
1
2
3
4
5
6
Section "ServerFlags"
   Option "BlankTime" "0"
   Option "StandbyTime" "0"
   Option "SuspendTime" "0"
   Option "OffTime" "0"