Hallo,
Vooraf even wat info over mijn pc:
Processor: 'Intel Core 2 Duo, E6400, Socket 775, Boxed'
Moederbord: 'MSI P965 Neo-F,Retail'
Geheugen: 2x 'TwinMos Memory, 512 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 1 x'
Graag wil ik mijn RAM geheugen uitbreidden. Ik heb 2 x een 1 GB kaartje gehaald:
'TwinMos Memory, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 1 x'.
Nu kan mijn moederbord maximaal 8 GB geheugen hebben en zitten er 4 geheugensloten op mijn moederbord.
Nu heb ik in het eerste slot een kaartje van 512 mb zitten en in het 3e slot een kaartje van 512 mb. Dat werkt perfect tot dat ik de 2 nieuwe kaartjes erin wil zetten. Ik heb in slot 2 en 4 een kaartje van 1 gb gestopt. Ik krijg geen gepiep (wat je wel krijgt als de kaartjes er niet goed inzitten) en mijn pc start windows niet op, krijg geen foutmelding of zoiets.
Ik heb bijvoorbeeld ook de gb kaartjes in slot 1 en 3 gedaan (dus waar eerst de 512 mb kaartjes zaten), ook geen resultaat.
Ik dacht dat dit wel zou gaan werken aangezien ik het zelfde merk genomen heb.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Dat zou ik erg waarderen.
Vooraf even wat info over mijn pc:
Processor: 'Intel Core 2 Duo, E6400, Socket 775, Boxed'
Moederbord: 'MSI P965 Neo-F,Retail'
Geheugen: 2x 'TwinMos Memory, 512 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 1 x'
Graag wil ik mijn RAM geheugen uitbreidden. Ik heb 2 x een 1 GB kaartje gehaald:
'TwinMos Memory, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 1 x'.
Nu kan mijn moederbord maximaal 8 GB geheugen hebben en zitten er 4 geheugensloten op mijn moederbord.
Nu heb ik in het eerste slot een kaartje van 512 mb zitten en in het 3e slot een kaartje van 512 mb. Dat werkt perfect tot dat ik de 2 nieuwe kaartjes erin wil zetten. Ik heb in slot 2 en 4 een kaartje van 1 gb gestopt. Ik krijg geen gepiep (wat je wel krijgt als de kaartjes er niet goed inzitten) en mijn pc start windows niet op, krijg geen foutmelding of zoiets.
Ik heb bijvoorbeeld ook de gb kaartjes in slot 1 en 3 gedaan (dus waar eerst de 512 mb kaartjes zaten), ook geen resultaat.
Ik dacht dat dit wel zou gaan werken aangezien ik het zelfde merk genomen heb.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Dat zou ik erg waarderen.