Heeft iemand al de Abit KT7 WZ final geprobeerd? Ik ben nog een beetje huiverig. Ben een beetje bang dat op een of andere manier mijn RAID instellingen verdwijnen, en ik daardoor al mijn data kwijtraak..
Verwijderd
Als je op dit moment geen problemen hebt, waarom zou je dan risico lopen?
Of je hebt dezelfde tik als ikke, altijd het nieuwste van het nieuwste
Tja, dan gaat het ook wel eens mis ( zoals met de laatste VIA 4.28 drivers).
Of je hebt dezelfde tik als ikke, altijd het nieuwste van het nieuwste
Precies, dat dacht ik nou ook.. maargoed, ik had vrijdag mijn OS opnieuw geinstalleerd, dus ik heb toen meteen maar 4.28 gebruikt.. werkt tot op heden probleemloos.
Maargoed, een Bios is ff andere koek..
Maargoed, een Bios is ff andere koek..
Ik heb net die nieuwe erop gezet, werkt ok.
Op mn LS120 drive na dan, eerst zag ie em als een A drive en nu plakt ie er een 5 1/4 drive als A en mn LS120 is een H geworden.
Snap dat alleen dus niet.
Mn geheugen kon ik wel ineens goed zetten, moest eerst op 8/10 ns staan en nu op normal.
voor de rest is er naar mijn zien geen verandering.
Op mn LS120 drive na dan, eerst zag ie em als een A drive en nu plakt ie er een 5 1/4 drive als A en mn LS120 is een H geworden.
Snap dat alleen dus niet.
Mn geheugen kon ik wel ineens goed zetten, moest eerst op 8/10 ns staan en nu op normal.
voor de rest is er naar mijn zien geen verandering.
Verwijderd
Reactie op Atos - 19.39
Helemaal mee eens, heb ook wel eens in mijn vingers gesneden met een BIOS upgrade van m'n V6800 Dlx, je weet wel, booten, zwart scherm en het blijft een zwart scherm.
Dan wordt het warm, heel warm ........
Helemaal mee eens, heb ook wel eens in mijn vingers gesneden met een BIOS upgrade van m'n V6800 Dlx, je weet wel, booten, zwart scherm en het blijft een zwart scherm.
Dan wordt het warm, heel warm ........
ja heb m net geflashed, niet echt veel verschil, heb ook nog niet echt e tijd gehad om 't te testen, maar verder draait het systeem als een trein
Werkt prima, zoals altijd weinig/geen verschil..
Alleen datum is veranderd zo'n beetje
Nog wel iets meer, maar merken, nee
Alleen datum is veranderd zo'n beetje
Nog wel iets meer, maar merken, nee
Verwijderd
Nog een Flasher hier.
Ging van WW naar WZ.
Geen problemen zover, nog steeds stabiel.
Wat die gast hieboven vermeld, ervaarde ik ook.
Ik gebruik ook RAID-0, wordt niet gespoeld.
Ging van WW naar WZ.
Geen problemen zover, nog steeds stabiel.
Wat die gast hieboven vermeld, ervaarde ik ook.
Ik gebruik ook RAID-0, wordt niet gespoeld.
ook hier de boel geupdate... nog geen verschil gemerkt, dan mag ik aannemen dat het goed is gegaan. benchmarken doe ik later nog wel eens maar als het zo blijft als het was is het mij best. [waarom ik m'n bios update? geen idee :D]
Ook geupdate en bij mij liep Windows direct al vast, als ik himem.sys en emm386 uit confg.sys haal ging het wel goed.
(en het vreemde was/is dat de bios na het vastlopen van Windows98 (dos eigenlijk, config.sys) gereset was)
Vroeger kon ik memory op fast zetten, maar kom nu niet verder dan middel met 442/528 MB/sec in Sandra eneen 3D max die iets gedaald is.
Onder Linux geen enkel probleem ermee allemaal (zoals het hoort)
(en het vreemde was/is dat de bios na het vastlopen van Windows98 (dos eigenlijk, config.sys) gereset was)
Vroeger kon ik memory op fast zetten, maar kom nu niet verder dan middel met 442/528 MB/sec in Sandra eneen 3D max die iets gedaald is.
Onder Linux geen enkel probleem ermee allemaal (zoals het hoort)
ik heb ook geupdate merk nog geen echte verschillen het enige is dat mijn 2e fan nu wel word herkent in mbm5 maar ik weet niet prcies of het door die nieuwe bios komt
Is het iemand al opgevallen dat het weer een beta van Highpoint370 bevat?
Dit is dus die RAID-controller(voor als je het niet wist) en ik heb onlangs zeeeeer slechte ervaring met dat ding en mijn IBM DTLA schijfje gehad:(:(
omschrijving: Ik rebootte, hoor ik opeens: "krr, tik, krr,....krr, tik, krr". Dus ik denk: 'NEE, niet m'n HD naar de hoeren hé:'(!!
Wat blijkt: ik kon gewoon windows in maar, toen ik in Explorer ging kijken naar mijn bestandjes was alles zwaar verneukt:'(
Uiteindelijk die schijf bij iemand anders op een ATA66 controller gehangen en de schijf geformatteerd. Puuuuure ellllendu dus!
Daarna heb ik die controller niet meer aan gedurfd;(
Maar goed, dan draai ik nu niet op ATA100 maar het lokt wel om hem er weer op te zetten.
Heeft iemand van jullie dit toevallig ook es meegemaakt?? Ik ben nml benieuwd of het meer voorkomt.
PS: ik had wel mijn bus overclocked:?
P.
Dit is dus die RAID-controller(voor als je het niet wist) en ik heb onlangs zeeeeer slechte ervaring met dat ding en mijn IBM DTLA schijfje gehad:(:(
omschrijving: Ik rebootte, hoor ik opeens: "krr, tik, krr,....krr, tik, krr". Dus ik denk: 'NEE, niet m'n HD naar de hoeren hé:'(!!
Wat blijkt: ik kon gewoon windows in maar, toen ik in Explorer ging kijken naar mijn bestandjes was alles zwaar verneukt:'(
Uiteindelijk die schijf bij iemand anders op een ATA66 controller gehangen en de schijf geformatteerd. Puuuuure ellllendu dus!
Daarna heb ik die controller niet meer aan gedurfd;(
Maar goed, dan draai ik nu niet op ATA100 maar het lokt wel om hem er weer op te zetten.
Heeft iemand van jullie dit toevallig ook es meegemaakt?? Ik ben nml benieuwd of het meer voorkomt.
PS: ik had wel mijn bus overclocked:?
P.
Windows ziet de Secundaire IDE controller niet meer. Oude bios wel!!! En geen replies van enable die dan. BLA BLA BLA. Er was geen oplossing alleen de bios terug flashen kon het oplossen.
Hier ook geen problemen met het flashen. Alleen het gehuegen kon niet meer op fast omdat ze de timings veranderd hebben (iets logischer nou).
Pagina: 1