Toon posts:

Verplaatsen Mijn Documenten in Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 2.574 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
[Vista]

Beste lezer,

Bij het verplaatsen van de standaardlocatie Mijn documenten in Vista naar mijn datapartitie (D:) is het volgende probleem opgetreden:

In plaats van de gewenste situatie "D:\Piet" is de situatie nu omgekeerd: de D-partitie lijkt nu onderdeel te zijn (als submap dus) van Piet, dus "Piet\D:"

Met een poging dit te herstellen naar de standaardsituatie (C:\Users\Piet\Documents) krijg ik de melding: "Kan de lijst met normale onderliggende mappen onder D:\System Volume Information niet samenstellen. Toegang geweigerd.

Vervelend is nu ook dat het pictogram Mijn Documenten in Word en Excel niet meer werkt (kan locatie niet vinden), terwijl ik daar toch naar heb verwezen.

Iemand een idee of nog beter, een oplossing bij de hand? Alvast mijn dank!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ga naar de Disk Management via de rechtermuis op deze computer dan kiezen voor beheren. Klik met rechts op data partitie en wijzig zijn schijfletter. Dit zal nu waarschijnlijk naar een lege NTFS map verwijzen, zet de letter weer terug en je heb je normale data partitie weer. Dit zou het punt van je schijfletter weer normaal moeten maken. Verander nu je locatie van Mijn Documenten via de eigenschappen van Mijn Documenten en klik op Verplaatsen. Geef de juiste locatie op en dat zou het moeten doen.

Hoe had je eerst de locatie verandert van je Mijn Documenten? Neem aan via de eigenschappen, maar dat zou je dit niet als resultaat moeten krijgen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hero Of Time, dank voor je snelle reactie! Ga het direct proberen.

Ik had inderdaad via de eigenschappen van Mijn documenten de locatie veranderd, naar doellocatie D:\
Dat werkte prima onder XP, dus ik dacht dat dat onder Vista ook zou moeten lukken...

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Zou systeemherstel werken in deze situatie?

Sign here against sigs

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:49:
Hoi Hero Of Time, dank voor je snelle reactie! Ga het direct proberen.

Ik had inderdaad via de eigenschappen van Mijn documenten de locatie veranderd, naar doellocatie D:\
Dat werkte prima onder XP, dus ik dacht dat dat onder Vista ook zou moeten lukken...
Normaal gesproken moet dit in Vista ook werken, heb ik ook gedaan toen ik vorig jaar Vista draaide. Ik heb geen idee wat er fout is gegaan. Ik had op mijn data partitie dan nog een map met documenten waar ik hem naar verwees, dus ipv MyDocs:D:\ had ik MyDocs:D:\Documenten. Misschien eist Vista wel een submap.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
@ Marlibica,

Mogelijk dat Systeemherstel werkt, had ik echter nog niet ingesteld (3x dom ja, dank je :)).

@ Hero Of Time,
Partitieletter wisselen heeft geen resultaat opgeleverd.

Heb ik achteraf toch maar weer m'n c partitie opnieuw gerecovered, kost een paar uur maar in ieder geval is het hiermee wel opgelost.
Heb daarna wel een herstelpunt aangebracht (je weet maar nooit...) en in D: eerst een submap aangemaakt, en daar naar toe verwezen.

Wat blijkt nu? De submap wordt vervangen door de systeemmap Documents! Dus indien je Documents direct onder een andere partitieletter wil hangen, zorg er dan voor dat je verwijst naar [drive][map], en niet alleen naar [drive]!!
Pagina: 1