Toon posts:

Vreemde ghosting effecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers, mijn vader en ik hebben allebei een nieuw beeldscherm, de L226WTQ, maar we zien bij bewegingen soms randen of rare kleuren om objecten heen. Eerst dacht ik dat het scherm op 24-bit smoest draaien ipv 32-bits. Maar ik kwam er zojuist achter dat er 8 bits voor transparantie enzo gebruikt werden.
Het scherm een een pesponsetijd van 2ms, maar tog is de ghosting verre van nihil.
Hier heb ik twee foto's
Op de eerste foto sta ik stil, maar op de tweede foto komen er rare groene randen om de muren heen.
Met de ghosting van het mannetje zelf zit het wel goed, je ziet slechts 1 hele klein deel van de vorige frame bij zn geweer.

We hebben hier allebei last van (dus het lijkt me sterk dat t aan de hardware ligt, maar ik heb dus een Radeon 9550 en mn vader een Radeon X800GT), mn vader heeft bij een rode achtergrond randen van een halve centimeter om zwarte bomen heen.

Het lijkt minder dan het is op de foto btw

[bewegend] http://img159.imageshack.us/img159/1148/dscf9525qp3.jpg
[stilstaand, dus wel goede kleuren] http://img159.imageshack.us/img159/645/dscf9526tn3.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 21:41 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nieuwste drivers geinstalleerd?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een maandje terug mn catalyst nog geupdated, en de driver voor het beeldscherm vanaf de cd die in de doos zat geinstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
Weet er echt niemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Modbreak:Registratievoorwaarden / korte FAQ

Kicken binnen 24h is niet netjes, laat staan binnen een uur :X

[ Voor 51% gewijzigd door Pollewob op 22-11-2007 14:25 ]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:54
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:46:
ik heb een maandje terug mn catalyst nog geupdated, en de driver voor het beeldscherm vanaf de cd die in de doos zat geinstalleerd
verwijder die eens? toen ik mijn driver voor mijn scherm installeerde kreeg ik foutmeldingen in ondermeer photoshop dat mijn kleurenbalans (oid) niet goed ingesteld was en nog een berg rommel. Een scherm heeft in principe geen driver nodig, het is PnP (Plug 'n Play)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 10:41

Edmin

Crew Council

get on my horse!

met consolefreak, die dingen zijn PnP.

Heb je het scherm aangesloten op een DVI poort?

Dit zou een fout in de controller van het scherm kunnen zijn, wat een gevalletje RMA betekent? Zie dat jullie allebei zo'n scherm hebben, dus het gaat hier om 2 schermen? Heb je de mogelijkheid om een scherm aan een derde pc te hangen en daarop te testen?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 18:54

nIghtorius

Poef!

het probleem wat je beschrijft klinkt als een bekend probleem.. namelijk overcompensatie van je overdrive-circuit in je beeldscherm. sommige Samsungs hebben daar ook behoorlijk last van.

Ik weet dat je het effect ernstig minder kunt maken m.b.v. te pielen aan de

* R, G, B correcties in je beeldscherm (lager = beter, minder overcompensatie)
* Brightness, contrast instellen.. (brightness = 25~35%, constrast = op gevoel)

naar wat googlen.. interessante info gevonden (is engels)

AnandTech - UPDATE: I pull the trigger on the LG 226WT

Probeer eens de optie F Engine te vinden in je beeldscherm instellingen en tracht het uit te schakelen of via de meegeleverde toepassing Forte Manager ( desondanks wat ik op google lees kans heeft op rare dingen op je PC :? )

veel success iig.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn F-Engine aan zet is het nog erger ja. Maar als ik de game op dezelfde map speel met brightness op 20 en alle RGB waarden op 10 zet is het effect nog steeds aanzienlijk.

Is het nu een goed idee mn catalyst eraf te gooien en opniew erop te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net op een grijze achtergrond een rood stipje laten bewegen (in paint), dat is letterlijk net een rups met een rood hoofd en een groene staart!

EDIT: het beeldscherm is met DVI-D aangesloten, ik weet niet of dit effect er ook is bij een D-SUB kabel, maar ik denk niet dat het wat uitmaakt

Kun je de overdrive of de reaction-time-correction niet uitschakelen ofzo?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
EUREKA!

het is opgelost, het enige wat nodig was was gewoon het paneeltype veranderen in het service menu! aanzetten, and it works like a charm!
0% ghosting nu nog, als ik met starwars bij dezelfde area nu ga lopen ziet alles er perfect scherp uit zonder enige rare kleuren!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 22:08 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 10:41

Edmin

Crew Council

get on my horse!

feli! ;)
Pagina: 1