Platte vs Ronde telefoonkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 739 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 17:39

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Ik moet ongeveer 10 meter overbruggen vanaf mijn ISRA punt naar het ADSL2 modem. In ons oude huis had ik mooie ronde twisted pair telefoonkabel liggen, maar die is vooralsnog heel moeilijk verkrijgbaar. Ik heb die een jaar geleden ofzo gekocht bij de Primafoon, maar die beweren dat ze dat spul inmiddels niet meer leveren. Nu is mijn vraag eigenlijk in hoeverre ik signaal verlies/andere problemen ga ondervinden als ik van die standaard platte telefoonkabel gebruik over een afstand van 10 tot 12 meter? Ik heb ooit gehoord dat het een stuk beter is om ronde kabel te gebruiken.

Ohja, en de kabel in het oude huis moet blijven liggen, dat had ik al afgesproken met de nieuwe bewoners ;) Dus ik moet toch echt iets nieuws verzinnen..

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:11
standaard utp kabel zou moeten werken

https://wren.co/join/Devian

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

UTP kabel is beter. Minder kans op storing die je eventueel zelf moet verhelpen. Dus mooi modem op isra, en vanaf daar utp.
Anders ronde kabel. Maar het kan storen. Hoeft niet, maar is ten aller tijde voor jouw eigen rekening.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
In ieder geval geen platte kabel gebruiken. Mijn ervaring is dat 10 meter platte kabel slechter voor je signaal is dan een kilometer UTP. En UTP is echt bijna overal te krijgen. Dit kun je dan ook het beste gebruiken in plaats van 2 of 4 aderige ronde kabel (is ook goed, maar moeilijker te krijgen zoals je zelf merkt). Tot slot de tip om als je UTP gebruikt om ook aderparen bij elkaar te houden als je UTP gebruikt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 17:39

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Ik ga eens kijken of het lukt met UTP kabel. Het probleem is dat het modem absoluut NIET bij het ISRA punt kan staan. Dat zou nl. betekenen dat het modem midden in de huiskamer staat, en het ding is al niet mooi :) Ik zal dus wel gebruik moeten maken van een lange kabel tussen ISRA en modem helaas.