Novell edirectory alternative?

Pagina: 1
Acties:

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-01 01:03
Beste tweakers,

Ik heb hier thuis een netwerkje en ik wil een soort van Novell edirectory server bouwen.

Ik heb gezocht op google e.d. en ik kwam uit dat edirectory een server is en je ook nog een client nodig hebt. Ik heb hier thuis overal windows XP pro SP2 draaien.

Mijn eisen:

Belangrijk:
- Login on server
- Policies per user

Minder belangrijk:
- Multi-os (server: linux, client winxp)
- Mijn documenten/bureablad op elke pc in huis hun eigen bestanden.
- soort groupwise

Ik zou hier graag wat meer informatie over willen. Ik heb al gezocht op google waarbij ik dingen zoals netware, groupwise (email,afspraken etc) tegen kwam. Nu vraag ik me af wat ik dus allemaal nodig heb om zoiets te realiseren.

Eerst zou ik graag een goed alternatief willen horen hierover. (freeware, shareware etc) mocht het daarmee echt niet lukken dan zou ik graag horen wat ik nodig heb voor novell clients & servers.

Het belangrijkste is dus dat het gratis is!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jeroen_tux schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:31:
Ik heb gezocht op google e.d. en ik kwam uit dat edirectory een server is
eDirectory is een service die op een Server draait.
Ik zou hier graag wat meer informatie over willen. Ik heb al gezocht op google waarbij ik dingen zoals netware, groupwise (email,afspraken etc) tegen kwam. Nu vraag ik me af wat ik dus allemaal nodig heb om zoiets te realiseren.
Hardware, kennis en in geval van eDirectory heb je bij Novell genoeg documentatie voorhanden.
Er is overigens een prima implementatie van via Suse (tegenwoordig onderdeel van Novell).
Eerst zou ik graag een goed alternatief willen horen hierover. (freeware, shareware etc) mocht het daarmee echt niet lukken dan zou ik graag horen wat ik nodig heb voor novell clients & servers.

Het belangrijkste is dus dat het gratis is!!
Als het gratis moet zijn dan wordt het handwerk met je eigen LDAP directory server en veel uitzoekwerk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-01 01:03
alt-92 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:39:
eDirectory is een service die op een Server draait.
Oke dus je kunt het draaien onder debian linux?

Hardware, kennis en in geval van eDirectory heb je bij Novell genoeg documentatie voorhanden.
Er is overigens een prima implementatie van via Suse (tegenwoordig onderdeel van Novell).

Hardware heb ik, ik heb een servertje en "2 clients" (later worden dit er meer, als dit dus werkt)
Ik kan redelijk goed omgaan met xp en debian dus dat zou waarschijnlijk geen probleem worden denk ik.

Als het gratis moet zijn dan wordt het handwerk met je eigen LDAP directory server en veel uitzoekwerk.
Is Fedora Directory Server misschien iets en heb je daar ervaring mee?

overiggens heb ik er voor over om veel uit te zoeken omdat ik dit reuze interessant vind.