Aanschaf PS3 wel of niet met gewone tv?

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
Ik wil me graag een ps3 gaan aanschaffen binnekort maar ben niet in het bezit van HD-tv en dat zal voorlopig ook niet zo zijn. Nu vraag ik me af of het dan wel zin heeft om een ps3 aan te schaffen? M.a.w. krijg ik toch mooie graphics op m`n Philips 36PW9767 100Hz Pixel Plus toestel (ISF gecallibreerd) getoverd of lijkt het meer of ik op een ps2/xbox aan het spelen ben? En ik ga hem ook niet eventueel aan een monitor hangen maar wil gewoon lekker lekker lui onder in de woonkamer op het bankje wat gamen. Tevens wil ik hem ook over het surroundset laten lopen

En welke kabel moet ik dan eventueel aanschaffen want ik begrijp dat de meegeleverde composite kabel 3x niks is? Met een rgb scartkabel zou je ook van de trillingen en vaak onleesbare teksten af zijn. Klopt dit, kan iemand dat bevestigen? Ik ga er trouwens alleen maar op gamen en kijk er dus geen (blu-ray) films op.

Ik zou hier graag eens een duidelijk antwoord op willen van mensen die ook op een gewone tv spelen met hun ps3. Ik snap ook wel dat een HD-tv vele malen mooier is maar zoals gezegd die komt er voorlopig niet. Dus zinvol op een normale tv of niet?
Alvast bedankt voor de reacties! ;)

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wij doen het ook met gewoon een CRT en PS3. Gaat perfect.

Ik wil nog geen LCD (wel gehad), want ik vind de beeldkwaliteit, op alleen de resolutie na, erg tegenvallen.
Plasma geeft dan weer wel mooi beeld, maar dat is alleen in grote maten te krijgen, met dito energieverbruik.

Ik houd mijn CRT nog even, om af te wachten wat OLED gaat doen, en evt. SED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een normale tv is het prima te doen,
zeker op die tv die jij nu hebt.
Je hebt gewoon wat minder detail, maar het beeld is zelfs veel vloeiender op een CRT scherm,
dan op een super scherp LCD-scherm.
Het nadeel is immers ook dat je op een 1080p scherm elk gebrek in de graphics ziet.

Ik heb een poos op een gewone tv gespeeld, en ik was er erg tevreden mee.
Ik heb wel een 1080p scherm gekocht, maar dat is puur omdat ik groter wilde.

Dus ik zeg: Go for it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ps3 en een crt, ziet er gewoon prima uit.

Overigens ga ik wel een hdtv kopen (zaterdag gaan we ff in de winkels kijken, probs online bestellen wel :P).

Maar op crt ziet het er ook gewoon goed uit, veel beter dan ps2, lijkt me wel beter met hdtv maar zonder is het dus ook gewoon geen miskoop. Vooral niet als je de spelletjes gewoon leuk vind (r&c, GT etc daar koop je toch de ps3 voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 22:07

Appie

F1RST Racing

Hier nog 1 met een PS3 en CRT (en op 720p op monitor)

Ziet er gewoon goed uit, en zoals Xforce al zegt het beeld is wat vloeiender dan op monitor. Zeg maar een soort van AA door minder details.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Ik had eerst mn ps3 op een SDTV, en had toen een Wow moment. Toen ik hem op de HD-TV aansloot had ik nog een wow moment. Op SD ziet het er gewoon goed uit, je hebt alleen zeg maar een lagere resolutie, een beetje vergelijkbaar met resoluties veranderen op je pc. Crysis ziet er op 800x600 nog steeds strak uit toch? (tenzij je niet native resolutie draait).
Zo ziet een ps3 op een SDTV er ook nog steeds strak uit :)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer anders een VGA kabel en sluit hem op een monitor aan(Zijn er VGA kabels voor de PS3?)
RGB Scart is niet verkeerd, maar HD Gaming is echt zoveel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
Jongens bedankt voor de reakties!

Nog even over de kabel. Klopt het dan dat ik beter een ps2 kabel kan gebruiken? Is dat een rgb scartkabel en past die op een ps3?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeRacer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-04-2024

BladeRacer

Los Angeles november, 2019

Je kan rustig de "oude" PS2 RGB/Scart-kabel gebruiken, die past hoor.

~" Quite an experience to live in fear, isn't it? That's what it is to be a slave "~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik kan het beaamen. Een ps3 op een gewone beeldbuis ziet er al schitterend uit. Echt stukken beter dan de ps2 qua beeldkwaliteit.

Maar ga je over op een 107cm LCD 720p schermpje, dan denk je toch echt wow dat is nog een stuk aangenamer! Maar het is echt niet zo dat het ineens een verademing is t.o.v. CRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb geen PS3, maar een 360 en speel ook gewoon op een "normale" 100hz / 70cm breedbeeld TV. Het beeld is zeker erg mooi hoor! Tuurlijk is het op een HD(ready) TV nog mooier, maar ook zonder is het zeker meer dan goed te noemen.

Een RGB kabel gebruiken is wel verstandig ja, dan komen de kleuren net iets beter uit.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:34

OMD

heb toevallig gister een philips Full-HD scherm besteld.

Ik draai nu op een Loewe Nemos 28" CRT en dat ziet er gewoon strak uit. Wat ik alleen wel groot verschil vind bijvoorbeeld bij Call Of Duty 4 is het in de verte kijken. Je ziet meer op langere afstanden op HD. Bij dat soort spellen toch wel aangenaam :)

Wat ik alleen zag bij Need for Speed Pro Street is dat op onze 2 CRT's 28" breedbeelds dat de beeldverhouding niet klopt. Hij valt buiten het scherm zeg maar links en rechts. Kan aan onze tv's liggen hoor maar dat viel me op en bij een vriend van mij is dat niet (Pioneer 43" plasma HD-ready)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
Nou heb me er dus eentje aangeschaft!

Ik heb me er ook een rgb scart bijgekocht , deze dus: http://www.consoleshop.nl...rgb-%2B-av-box-cable.html

In eerste instantie kreeg ik geen geluid door deze kabel. Na veel geklooi kreeg ik wel geluid (in de tv settings moest ik ook wat instellen) maar kreeg ik een vette brom er doorheen. Wat ik ook deed kreeg geen fatsoenlijk geluid door deze kabel. Vervolgens maar de dvd speler "geofferd" en de opt kabel gebruikt voor de ps3 en deze naar de receiver geleid en super geluidje nu.

Assasins Creed erin gedaan en gamen maar. Toch viel dat me wat tegen, wanneer ik in de game beweeg zeg maar krijg ik veel trillingen/verschuivingen in het beeld, zwaar irritant! Heb geprobeerd het met Pixel Plus optie uit te zetten weg te krijgen maar dat gaat niet. Tjonge jonge wat een ellende en gedoe om hedendaags wat aan te sluiten en goed werkend te krijgen. Iemand nog suggesties (behalve een hd kopen want dat gebeurd voorlopg echt nog niet) of werkt een console nou eenmaal niet lekker op pixel plus toestellen? Het betreft een Philips 36PW9767 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 15:08

KneoK

Not in a million lightyears

The_Scratcher schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:48:
Nou heb me er dus eentje aangeschaft!

Ik heb me er ook een rgb scart bijgekocht , deze dus: http://www.consoleshop.nl...rgb-%2B-av-box-cable.html

In eerste instantie kreeg ik geen geluid door deze kabel. Na veel geklooi kreeg ik wel geluid (in de tv settings moest ik ook wat instellen) maar kreeg ik een vette brom er doorheen. Wat ik ook deed kreeg geen fatsoenlijk geluid door deze kabel. Vervolgens maar de dvd speler "geofferd" en de opt kabel gebruikt voor de ps3 en deze naar de receiver geleid en super geluidje nu.

Assasins Creed erin gedaan en gamen maar. Toch viel dat me wat tegen, wanneer ik in de game beweeg zeg maar krijg ik veel trillingen/verschuivingen in het beeld, zwaar irritant! Heb geprobeerd het met Pixel Plus optie uit te zetten weg te krijgen maar dat gaat niet. Tjonge jonge wat een ellende en gedoe om hedendaags wat aan te sluiten en goed werkend te krijgen. Iemand nog suggesties (behalve een hd kopen want dat gebeurd voorlopg echt nog niet) of werkt een console nou eenmaal niet lekker op pixel plus toestellen? Het betreft een Philips 36PW9767 100Hz.
Ik zou wat dat betreft het Assassins Creed topic maar eens doorlezen. Het "tearing" probleem kan zomaar een probleem van het spel zelf zijn en niet van je tv of ontbreken van HD ondersteuning. Nu weet ik niet of de PS3 versie hier ook last van heeft, maar van de X360 versie meen ik er aardig wat over gelezen te hebben.
Pagina: 1