TVkaart geen beeld / "signaalverlies"

Pagina: 1
Acties:
  • 897 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 08:23
Ik heb vandaag deze TVkaart binnengekregen

Pinnacle PCTV 110i Tuner Kit for Windows Vista
http://www.azerty.nl/prod...it-for-windows-vista.html

Hij zit nu in mijn HTPC computer (Vista Ultimate) met de bijgeleverde drivers geinstalleerd (+ nog een automatische update via Windowsupdate).
Ik woon in Tilburg en heb Essent kabel (analoog). Ik heb dan ook de TVkaart ingesteld voor Essent kabel analoog, zonder settopbox, met mn postcode etc.

Alles werkt, behalve het beeld. Het beeld blijft een paar seconde zwart, daarna krijg ik een MCEblauw scherm met daarin de melding:
Signaalverlies.
Het vastleggen van gegevens in Windows Media center is gestopt vanwege een lage gegevenssnelheid in het tvsignaal.
Dit kan een tijdelijke situatie zijn. Als het aanhoudt , controleert u of de kabel goed is aangesloten , start u de computer opnieuw en stem opnieuw af op het kanaal.

Geluid heb ik wel, alhoewel het af en toe hapert

Als ik de antennekabel in de TV steek heb ik, zoals gewoonlijk, erg goed beeld, dus het signaal lijkt me goed (genoeg). De antennekabel is rechtstreeks op de contactdoos aangesloten (nu dus geen afsplitsingen)

Ook als ik MCE instel voor antennesignaal en hem op die manier zenders laat zoeken krijg ik hetzelfde (>30 zenders worden dan gedetecteerd incl. zendertitel etc, maar ook dan zwart beeld, deze melding, wel geluid)

Ik heb verder weinig ervaring met dit soort kaarten, mogelijk doe ik iets niet goed, maar volgens mij gaat er iets anders niet goed.
Radio werkt overigens ook.

edit: een jaar of 2 geleden gebruikte ik op mijn desktop een Winfast TVkaart, en daarmee kreeg ik ook gewoon beeld aan de andere kant van mijn huis (met een afgesplitste antennekabel van 20 meter). Die werkt niet met MCE overigens en de beeldkwaliteit an sich was ook niet best.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 21-11-2007 23:14 ]

• Stefke
Inmiddels heb ik flink zitten klooien met Mpeg2 decoders, maar ook zonder resultaat.

Het vreemde is dat ik wel op kan nemen, ik krijg dan een audiorecording. Het lijkt erop dat niet de goede Mpeg2 decoder gebruikt wordt omdat het beeld zwart blijft (de eerste seconden), maar met het MS tooltje om codecs toe te wijzen lukt het ook niet. Volgens een readme van de pinnacle drivers MOET bijv. winDVD geinstalleerd staan. Op zich ook vreemd omdat met de pinnacledriver een mpeg2 decoder meegeinstalleerd wordt (zo lijkt het tenmniste)

Maar waarom ik dan die melding van signaalverlies krijg (waarin zelfs gesproken wordt van datasnelheid, alsof je daar met analoog signaal mee te maken hebt. Dat zal wel een misverstand zijn). Het signaal MOET sterk genoeg zijn want het beeld op TV is perfect en ik gebruik nu een 1,5m coaxkabel recht op de wanddoos.

[ Voor 22% gewijzigd door Stefke op 22-11-2007 18:00 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met 2 NVTV decoders onder Vista.
alleen worden de NVTV's niet ondersteund en zijn er ook geen drivers voor Vista. Ik heb de winXP drivers geïnstalleerd en krijg net zoals jij een zwart beeld en na een minuut de melding geen signaal.

Ik heb PowerDvd 7.3 geïnstalleerd, maar volgens mij heeft Vista geen software mpeg2 decoder nodig

de kaarten werken onder MCE2005 perfect dus met het signaal zelf heeft het niets te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Voor mij was de oplossing om de drivers van mn Radeon 2600pro te updaten (ATI, van 7.10 naar 7.11), na een tip van Pinnacle helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Hoeveel GB geheugen heb je erin? Bij 4 of meer klopt het dat je geen beeld krijgt... Dit is een Vista issue. Zowat elke fabrikant heeft hier last van en er is nog steeds geen fix voor... Geheugen eruit halen zodat je minder dan 4gb hebt lost het probleem meestal op... of je geheugen in msconfig limiteren op 4096mb (=3,87GB). Microsoft zou dit probleem oplossen in SP1 maar tot nu toe hebben we hier niks van gezien in de release candidate die er nu is.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 08-01-2008 20:35 ]