Toon posts:

Computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had van iemand een computer gekregen. Zo'n standaard zilver/zwarte compaq kast met daarin een intel celeron 1.7Ghz, 128mb intern en 20bg hardeschijf. Ik had nog een P4 2Ghz liggen en die past hier dus in, wat ik ook gedaan heb. Daarna heb ik er nog 1Gb intern ingezet en de kast weer dichtgemaakt. En de computer fans gingen wel draaien maar dat was het dan ook. Toen heb ik het oude geheugen er weer ingezet om te kijken of dat het probleem was. Toen weer de processor teruggezet, maar dat had ook geen effect. Het systeem deed het eerst wel en nu doet het dus niks meer. Ik heb alle kabels gecontroleerd en daar was verder niks mis mee. Mischien dat als je in een merk pc andere onderdelen zet dat die zichzelf dan lockt ofzo. Hier heb ik verder geen verstand van. Wie kan mij helpen?

Leon

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat voor voeding zit erin, is het wel het juiste RAM, zit het RAM wel goed in de bankjes, en is alles wel correct aangesloten (heb je geen stekkers losgedrukt)?

Vergeet ook niet een clear CMOS te doen.

Verwijderd

Topicstarter
De ram is nu weer origineel, en heb ik extra gecontroleerd of het goed erin zit. Alles is ook goed aangesloten. De voeding is een standaard compaq voeding, ook origineel. Maar hoe doe je een clear CMOS ? Ik heb wel de CMOS batterij eruit gehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 21:12 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Neem anders dit eens door, evenals het boekje van het moederbord (welke je, als je er geen hardcopy meer van hebt, ook op het net kunt vinden). Overigens staat bij een van de jumpertjes op het moederbord vaak CLR_CMOS oid, dus zelfs een boekje heb je vaak niet nodig. Mocht er geen jumpertje zitten, of kun je het niet vinden, kun je ook even de batterij van het BIOS eruit trekken en er dwars opzetten (zodat je de + en - verbindt), uiteraard dit even doen als de stekker eruit is, en eerst even een keertje de aan- en uitknop indrukken om de boel te ontladen.

[ Voor 49% gewijzigd door TheZeroorez op 21-11-2007 21:15 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o.

Begin eerst eens met troubleshooten :). Pak de 'Hangen en Opstarten troubleshooter' erbij en zoek uit waar het probleem zit :). Mocht je er uiteindelijk niet uitkomen dan kun je een topic starten in het subforum dat aansluit op het onderdeel waarvan jij denkt dat deze defect is. Lees echter wel eerst even de FAQ / Beleid aldaar zodat het topic piekfijn in orde is :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.