Toon posts:

[FULL HD-TV] phillips 47PFL7642D/12 [1600\

Pagina: 1
Acties:
  • 867 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Mijn beeldbuis begint dood te gaan dus ik heb besloten om een nieuwe tv te halen.
Ik ben op zoek naar een FULL-HDTV dat ongeveer 1600 euro kost.

De 47PFL7642D/12 van phillips vind ik zelf wel een prima tv'tje
Afbeeldingslocatie: http://www.electromania.be/images/47PFL7642D.jpg
Specs;
16:9 , Breedbeeld
500 cd/m²
5000:1
8 ms
178 graad
178 graad
47 inch (119cm)
Full HD LCD W-UXGA Act. matrix
1920 x 1080p
2x hdmi
Pixel Plus HD , Luminance Transient Improver , Color Transient Improvement , Dynamisch-contrastverbetering , Contrast Plus , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control , Digital Noise Reduction , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Progressive Scan
Scherm met anti-reflectiecoating
Geïntegreerde digitale tuner voor DVB-T-ontvangst
Meer hier: http://www.consumer.phili...eld-Flat-TV+47PFL7642D-12
Is dit een goede tv om tv te kijken en te gamen? Zo niet welke andere tv's kunnen dan ook goed zijn?

EISEN:
- Zo groot mogelijk (liefst 47'')
- HDMI
- gamen mogelijk!
- 1080P (ofterwel full-hd)

Sorry als ik dit in de verkeerde topic heb gepost.
/edit
Vergeten te melden, XBOX360 gaat er ook gebruik van maken (en mijn xbox360 heeft een hdmi poort)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 21:19 ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

scorpie

Supra Addict

Waarom zou dit geen goed scherm zijn om tv te kijken of op te gamen? Waarom twijfel je erover? Wat heb je al gezocht om daar achter te komen?
Sorry als ik dit in de verkeerde topic heb gepost.
Je hebt er een nieuw topic voor geopend, en niet in een bestaand topic gepost..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom Full-HD voor 1600,-?

Overweeg ook plasmaschermen zou ik zeggen, alleen is het dan dus 50".

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:25:

Ik kan dat enkel maar bevestigen!
Ikzelf heb pas een 50 inch Plasma van Samsung de PS-50C91H
Beeldformaat: 16:9
Contrastverhouding: 15000:1
Helderheid: 1300 cd/m²
PC-ingang (D-Sub):
Componentingang video (YPbPr/YCbCr): 1
HDMI 2x

De reactiesnelheid is daar uiteraard 0 mms :P

Game mode
U kan niet genoeg krijgen van videogames? Samsung verhoogt de opwinding met levensechte graphics en geweldig geluid, alsof u zelf in die fantasiewereld vertoefde. De responstijd bij consolebeweging werd ook verhoogd tot 85m wat een optimale omgeving creëert om te genieten van ultrasnelle sporten en videogames.

Ik ben zeer tevreden en zou hem zeker niet willen omruilen voor een LCD.
Ik denk voordat de kwaliteiten van een LCD die van mijn Plama zouden aankunnen moet je al vlug het dubbele neertellen van wat ik heb betaald.
1499 €
:P

Verwijderd

Topicstarter
scorpie schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:23:
Waarom zou dit geen goed scherm zijn om tv te kijken of op te gamen? Waarom twijfel je erover? Wat heb je al gezocht om daar achter te komen?
Dat weet ik niet, daarom vraag ik het aan jullie,
Je hebt er een nieuw topic voor geopend, en niet in een bestaand topic gepost..
Sorry, :> hopelijk voel je je nu wat stukken beter!
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:25:

Ik heb niet echt ervaring met plasma, maar ik ga het wel eventjes opzoeken,

ook ga ik de samsung 'ff checken'
/edit
125 cm breedbeeld Plasmascherm
HD ready (High Definition)
Contrastverhouding 15.000 : 1
1365 x 768 beeldlijnen
Helderheid 1.300 candela per m2
Kijkhoek tot 175 graden
Picture In Picture / Anti Burn-in
SRS TruSurround XT
2x HDMI en YPbPr aansluiting voor HD
afmetingen(BxHxD): 1231 x 789 x 95 mm.
De samsung heeft dus geen FULL-HD zover ik het begrijp, dus die valt weg. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 20:48 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:44:

De samsung heeft dus geen FULL-HD zover ik het begrijp, dus die valt weg. :)
Maar waarom vind je Full-HD zo belangrijk? Resolutie is echt overrated. Natuurlijk kiesje full-hd als de rest vergelijkbaar is, maar ik zou het niet te belangrijk laten zijn.

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:08
Misschien is de Panasonic TH50PY70 wat voor je?

hier het linkje voor de specs

Verwijderd

Topicstarter
caRe.Ghost schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:00:
Misschien is de Panasonic TH50PY70 wat voor je?

hier het linkje voor de specs
Euhmm nee dat is eigenlijk een veel kleiner en veel duurder tv dus dan is de 1e phillips weer goedkoper.

Vergeten te melden, XBOX360 gaat er ook gebruik van maken (en mijn xbox360 heeft een hdmi poort)

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:52:
[...]

Maar waarom vind je Full-HD zo belangrijk? Resolutie is echt overrated. Natuurlijk kiesje full-hd als de rest vergelijkbaar is, maar ik zou het niet te belangrijk laten zijn.
Ik ben het met je eens. Ik ben nu sinds een week in het bezit van een 42" Full HD tv, en ik ben niet in het geheel tevreden. Tuurlijk, gamen op m'n X360 is echt verschrikkelijk mooi in Full HD en zéker een vooruitgang tov van mijn vorige HD ready tv. Ook HD materiaal ziet er prima uit. Maar daaintegen is het gewone tv kijken, weliswaar digitaal, best een behoorlijke achteruitgang, vooral voetbalwedstrijden kunnen soms een crime zijn.. Ik had mijzelf beter in moeten lezen, maar dat is achteraf. Het tv kijken zal pas vooruitgaan als HD tv hier een beetje geaccepteerd gaat worden, maar daar gaat nog jaren overheen denk ik.

Dus als je ook nog best regelmatig gewone tv kijkt, is het naar mijn mening misschien verstandiger om voor een Plasma of voor een goeie HD ready tv te gaan.

Verwijderd

tegen dat je Full HD kan gaan kijken zal dit niet zo zijn voor het jaar 2015 100% zeker !!
En op een kijk afstand van 3 a 4 m zal je niet eens het verschil zien volgens test aankoop.
Ik kan je verzekeren dat ik met mijn HD ready haarscherp beeld heb en kijk momenteel nog analoog tis zelfs zo zuiver dat ik me de vraag stel of het nog nodig is om een digi reciver aan te schaffen? als ik het doe zal het een digi recorder zijn en dit in hoofd zake omdat ik die zal gebruiken om programma's op te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie raden me aan om een 720p televisie te kopen?

Naja eigenlijk wil ik het heel lang gaan gebruiken (10 jaar mischien? zo lang ging mijn beeldbuis wel mee) En voetbal is ofcourse ook een must-see op mijn toekomstige TV.

En de kijkafstand is ongeveer uit mijn hoofd... 2,0/2.5meter.

Verwijderd

Ja, gelukkig heb ik m'n 32" HD ready ook nog staan :9

Ik zit zelfs te bedenken om de Full HD weer door te gaan verkopen, want ik kijk best veel voetbal op tv en dat is echt wel een achteruitgang op het moment. Ik denk dat je daar met een goeie plasma of HD ready minder last van hebt.

Aan de andere kant zien de games er wel héél erg lekker uit :) . Na ja , sry voor dit topic kapen, was enkel een kleine waarschuwing. Als je nog veel gewone tv kijkt, is imo een LCD Full HD scherm niet aan te raden.

Edit: ik raadt je idd een chique 720P tv of Plasma te kopen ja. Alleen als je heel veel HD materiaal kijkt, en meer gamed dan gewone tv kijkt, is een Full HD scherm nuttig is mijn mening.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
En als ik dan FULL-HD koop en dan digitale tv bijvoorbeeld? kan ik dan nog wel met goede kwaliteit tv bekijken?

Verwijderd

Ik kijk ook digitale tv met mijn Full HD. Laat ik het zo zeggen, het merendeel van de programma's is gewoon goed te bekijken. Wel ietsje minder dan met mijn HD ready, maar het is goed te doen. Natuurlijk ziet de ene zender er beter uit als de andere, maar dat zal je altijd hebben. Het is gewoon als de camera hele snelle bewegingen maakt, dat er mwaliteitsverlies optreedt.

Maar met name snelle sportwedstrijden, zoals voetbal, ziet er gewoon minder uit. Een stukje blokkeriger. Nu heb ik niet de aller beste Full HD LCD die er te krijgen is, dat moet ik er wel bijzeggen. Misschien dat een LCD met 100HZ techniek aan boord een wat beter beeld geeft, maar dat weet ik niet.

Als ik jou was, zou ik naar de winkel gaan en vragen of ze een gewoon analoog of digitaal signaal willen aansluiten, dus niet de HD bronnen die ze normaal aangesloten hebben, en dan gewoon gaan kijken hoe het je bevalt. Als je mazzel hebt, is er op Eurosport wel een voetbalwedstrijd bezig ofzo, dan kan je het met eigen ogen rustig bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 22:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja idd mischien ga ik morgen wel even langs de electronicashop,

Maar is het ook niet mogelijk om de resolutie's in te stellen? dus tijdens tv zet ik 'm op 720p en dan als ik op de xbox360 ben wil ik 'm op 1080p? Of is de kwaliteit nog steeds verlaagd omdat er meer pixels zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 23:01 ]

Verwijderd

Nee, je moet je er echt even in gaan verdiepen :)

Tuurlijk kan je hem voor de Xbox op 1080p instellen , geen probleem en het beeld is dan ook verbluffend.

Maar als jij gewone analoge of digitale tv gaat kijken, dan kijk je hoogstwaarschijnlijk via een scart kabel, en dan kan je niks instellen. Ik moet zelf ook nog even het een en ander uit gaan zoeken, want misschien als je een HD mediabox neemt om tv te gaan kijken, dat er dan wat meer mogelijk is omdat je dan de mogelijkheid hebt om met HDMI te gaan werken. De vraag is dan of de gewone SD kanalen er ook op voorruit gaan.

Bij deze, iemand die daar ervaring mee heeft? Ik ben namelijk ook geen expert, ik praat nu alleen uit mijn eigen ervaring :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 23:06 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:48:
Dus jullie raden me aan om een 720p televisie te kopen?
Nee, maar om het te overwegen. Kijk niet alleen naar specs, maar probeer in de winkel te zien of je verschil ziet en of je het groot genoeg vindt. (Is het bv ook merkbaar als je de andere tv er niet als referentie naast hebt staan).

Verder geloof ik niet dat Full-HD schermen minder goed omgaan met SD materiaal. Als ik een DVD (dat is ook SD materiaal) kijk op een 1600x1200 TFT scherm dan ziet dat er niet slechter uit dan op een lagere resolutie scherm.

Meer pixels betekent niet auomatisch meer ruis bij analoog SD materiaal, dat ligt gewoon aan je tuner. (het is niet zoals bij een camera dat meer pixels meer ruis betekent, want dat heeft een andere oorzaak).

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:07:
[...]

Meer pixels betekent niet auomatisch meer ruis bij analoog SD materiaal, dat ligt gewoon aan je tuner.
Tja, in mijn geval dus duidelijk wel. Ik kijk UPC Digital in combinatie met deze tv: http://www.home-entertain...lasma-regzax?opendocument

Maar inderdaad, het al natuurlijk per tv verschillend zijn.

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:18:
[...]

Euhmm nee dat is eigenlijk een veel kleiner en veel duurder tv dus dan is de 1e phillips weer goedkoper.

De Panasonic is idd een stuk duurder dit had ik over het hoofd gezien, maar de Panasonic is niet kleiner de Phillips is 47 Inch en de Panasonic 50 Inch.

Ik ga zelf morgen even een electronica-zaak langs om te kijken naar het kleinere broerje van de de Panasonic namelijk de TH-42PY70

Verwijderd

Topicstarter
Hmm alsof het onmogelijk is om een groot HD-ready te krijgen.
op de website van sony is alles zowat full-hd, dus geen sony voor mij.

En andere merken zoals LG, SAMSUNG, kan ik niet echt vertrouwen

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Loop een keer naar een winkel toe en ga eens 2 meter voor zo`n scherm staan. Bedenk je dan nog een keer of het zo groot mogenlijk moet.

En er is niets mis met full hd, samsung of lg hoor ;)

[ Voor 17% gewijzigd door disjfa op 22-11-2007 17:18 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het dan als ik een FULL-HDTV koop ( de phillips op de TS) en dan dat ik UPC FAMILIE MET HDTV abonnement neem.

Is het dan nog wel goed of nog steeds niet?

Verwijderd

Dat kan ik je warschijnlijk eind volgende week vertellen, ik heb dat namelijk vandaag ook besteld.

Ik zal je op de hoogte houden, al verwacht ik van de SD kanalen niet écht een grote vooruitgang, maar je weet maar nooit. In ieder geval 4 HD kanalen, waaronder af en toe een Engelse pot voetbal via Sport 1 :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou iig ik ging vandaag naar de electroshop, en ik zag geen verschil tussen HD-ready en FULL-HD.
Dus ben ik gewoon van plan om de 1e phillips te halen die op de TS staat!

Is het voorderest een goede tv of? ik kan helemaaal geen reviews vinden.

Verwijderd

Topicstarter
/bump +
Dit is echt zo verwarrend, maar

Wat hadden jullie eerder gekozen?
de: Samsung PS 50Q92H (plasma) (je ziet de specs als je erop klikt!)
OF:
Phillips: 47PFL7642D/12 (lcd)

Het wordt gebruikt voor o.a.
- Analoge tv
- Af-en toe Xbox360
- (turkse tv) via sataliet (scart, NTSC was dat geloof ik)
- Kijkafstand 2,5/3 meter

Wat is nu slimmer? om de hdready/plasma/50'' te nemen of fullhd/lcd/47''?
Pagina: 1