Toon posts:

Systeem hangt wanneer de hd wat moet gaan doen

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Na drie dagen lang zelf het probleem proberen op te lossen en immens veel frustratie doe ik hier een gokje.

Ik heb vorige week het volgende gekocht:
  • MSI Neo 2 FR
  • Intel Core 2 Duo 6750
  • 2x 1gb corsair 6400 xms geheugen
  • Sparkle 8800 GT
  • 460w zalman voeding
Ik had in raid opstelling in mijn vorige systeem 2 160gb maxtors SATA1 (6Y160M0). Die wil ik weer in mijn nieuwe systeem plaatsen. Mijn oude systeem was een amd xp 2600 met 1g geheugen en een ati radeon 9800. Mobo was een Asus A7V600, KT600

Nou reboot mijn nieuwe pc standaard als ie iets met de schijven moet gaan doen. Ik heb al een groot aantal schijven geprobeerd, met data, zonder data, met os, zonder os, IDE en sata. Dat het aan de schijven zelf ligt lijkt me dus niet voor de hand liggend (ook omdat die in een ander systeem prima werken)

Wat ik verder heb geprobeerd:
  • - Ander geheugen
  • - Andere geheugenbank
  • - Andere videokaart (geforce 8400)
  • - Oude voeding
  • - één enkele schijf. IDE en sata
  • - DVD speler loskoppelen
  • - USB apparatuur loskoppelen (op toetsenbord en muis na)
  • - Een ander moederbord (Asus P5K) met hetzelfde probleem!
Het nieuwe mb heeft niet dezelfde raid controller, maar zelfs een enkele lege schijf slikt ie niet.
  • Als ik xp probeer te installeren reboot ie na het laden van de drivers
  • Als ik vista probeer te installeren hangt ie bij het eerste kleurenscherm
  • Als ik osx probeer te installeren reboot ie na de eerste keer laden
Ik snap er werkelijk niks meer van. Kan ik iets verkeerd hebben aangesloten? Ik heb inmiddels een van de schijven geformatteerd met Seatools (had ze in Raid mirror). Dat lijkt het enige programma die wel iets met de schijven kan. De geheel geformatteerde schijf gaf hetzelfde probleem

Wie o wie heeft een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie het verhaal te lang vind:

Nieuw gekocht:
  • MSI NEO 2 FR
  • 6750 core 2 duo
  • 2x 1gb corsair
  • sparkle 8800gt
  • zalman voeding 460w
Oud overgenomen:
  • Kast
  • DVD speler
  • Floppydrive
  • 2x 160gb maxtor sata schijf (raid)
Systeem reboot op het moment dat hij de schijf / schijven moet gaan gebruiken

Idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 21:02 ]

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Werken de schijven wel weer als je ze in een andere pc hangt?

Heb je elke keer dezelfde kabels gebruikt naar de harde schijven? en kan hier misschien een kabelbreuk inzitten?

Misschien dat je eens kunt proberen op te starten met een knoppix cd. Deze heeft de harde schijf niet nodig voor het opstarten, dus kun je kijken of de pc wel werkt zonder dat de harde schijf wat moet gaan doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga zo kijken of de schijven in een ander systeem wel werken, gister wel iig.

deze bsod krijg ik : *** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x8080A205, 0xF7905300, 0xF7904FFC)

microsoft zegt dit op hun website:

Dit probleem kan optreden als een systeemthread een uitzondering genereert die niet wordt afgevangen door de foutenhandler. Dit probleem kan onder de volgende omstandigheden optreden:
? Als dit probleem optreedt nadat u de computer voor het eerst opnieuw opstart tijdens Windows Setup of nadat Setup is voltooid, is er mogelijk onvoldoende ruimte beschikbaar op de schijf voor het uitvoeren van Windows.
? Als dit probleem optreedt nadat u de computer voor het eerste opnieuw opstart tijdens Windows Setup of nadat Setup is voltooid, is het computer-BIOS mogelijk incompatibel met Windows.
? Incompatibele videoadapterstuurprogramma's.
? Beschadigd RAM.
? Een beschadigd stuurprogramma of een beschadigde systeemservice.
? Als het probleem te maken heeft met het bestand Win32k.sys, kan de oorzaak een programma voor extern beheer van een andere leverancier zijn.

Verwijderd

Topicstarter
memtest trouwens net gedraaid, gaat goed.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben de knoppix dvd nu aan het downloaden. Iemand een idee hoe ik die bootable maak met os x? (zit nu achter een mac, die werkt nog wel)

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als het goed is, dan is knoppix een iso bestand. Dit is een image, als je dit naar de CD brand is dit gewoon bootable. Hier staat een voorbeeld van het branden van een knoppix cd op os x.

Verwijderd

Topicstarter
dank daarvoor. Heeft iemand al een idee in welke hoek ik het moet zoeken? Als knoppix straks draait moet ik toch aan de schijven of controller gaan denken?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je nou wel of geen andere kabels geprobeerd? Uit ervaring kan ik zeggen dat dit een boosdoener kan zijn! :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Nu aan het proberen

Verwijderd

Topicstarter
Knoppix zegt het volgende:

Can't find KNOPPIX filesystem, sorry.

vreemd... zou dat iets met mijn probleem te maken hebben?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Bios update, heb je dat al gedaan ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik moet daarvoor een windows systeem hebben (stomme live care ding van msi) :( en ik heb alleen een mac die werkt. Ik ga wel iemand zoeken die wel een windows systeem heeft. Alle tips blijven welkom. Het probleem is nog niet opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die knoppix cd overigens op mijn mac draai doet ie het prima. Het lijkt alsof het mis gaat als hij iets met DMA gaat doen. (na het laden van usb en firewire)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:39
Kritikal-bob. Zou je niet zoveel achterelkaar willen posten? Beter is een post te editten en daar wat aan toe te voegen of even wachten met posten en dan wat later een uitgebreidere post (een post met Nu aan het proberen gevolgd door een post met Nope schiet niet echt op).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de korte replies

Ik heb inmiddels het systeem draaiende. Het lag aan een gestreamlinede xp cd die ik had gemaakt. Op de een of andere manier vond hij die niet zo lekker. Een verse XP cd en ouderwets met de floppy bood de oplossing. Vrij voor de hand liggend achteraf, maar dat is achteraf :)

Bedankt in elk geval allemaal voor het meedenken. Ik ga nu eerst eens even mijn 8800 gt op z'n donder geven :)
Pagina: 1