HDD boot niet

Pagina: 1
Acties:

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-01 15:47
Beste allemaal,

Ben op een oude Maxtor 40gb schijfje een xp versie aan het installeren. De schijf is helemaal kaal NTFS geformatteerd en ik kan gewoon het blauwe setupscherm waarbij alle bestanden worden gekopieerd afgelopen. Daarna volgt natuurlijk een reboot maar dan gaat het mis. Het magische zwarte scherm zegt dat hij het besturingssysteem niet kan vinden. Ik denk dat het aan mijn HDD ligt en dat deze op de een of andere manier niet meer boot. Hij wordt wel netjes gezien in mn Bios als primaire master en ik heb al een check met software van Maxtor/Seagate gedaan waar hij goed doorheen kwam. Kortom, ik denk dat mn bootsector kaduuk is (als ik het goed heb) Iemand enig idee hoe dat te herstellen op een lege schijf?

Ik hoop dat jullie enige suggesties hebben, ondertussen google ik naarstig verder

• nielsl
[schopje]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je ook Fix MBR doen? Misschien dat de bootrecord vernaggeld is, of voer even een chckdsk uit :)
Heb je toevallig ook nog een andere schijf aangekoppeld zitten aan je systeem? Zo ja, koppel die eens af en probeer het eens opnieuw.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• nielsl
Fix MBR had ik al enigzins geprobeeerd maar nog niet intensief, CHKDSK als ik op een ander systeem zit en die schijf scan doet het goed, die geeft geen problemen, ook de grote test van Seagate met behulp van het Seagate programmatje gaf een 100% pass op, heb ook al naar de settings van het moederbord gekeken maar daar kan ik niets in vinden, hooguit de Boot sequence maar als je de XP cd negeert bij het booten zou hij automatisch naar de HDD moeten gaan... lijkt me, maargoed, Fix MBR, ik zeg, altijd het proberen waard!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:14
nielsl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:49:... Het magische zwarte scherm zegt dat hij het besturingssysteem niet kan vinden. Ik denk dat het aan mijn HDD ligt en dat deze op de een of andere manier niet meer boot. Hij wordt wel netjes gezien in mn Bios als primaire master en ik heb al een check met software van Maxtor/Seagate gedaan waar hij goed doorheen kwam. Kortom, ik denk dat mn bootsector kaduuk is (als ik het goed heb) Iemand enig idee hoe dat te herstellen op een lege schijf?
Ik lees hieruit dat je de harde schijf goed kan benaderen, maar dat XP niet opstart , ik zou in [WOS] FAQ kijken en vanuit de XP-CD repairen

gewaarwordingshorizon

• nielsl
gaan we dat proberen, dus gewoon de repairfunctie van de XP boot gebruiken?
Pagina: 1