Problemen met tweede videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Fritsje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-12-2021
Ik heb een tijdje geleden een tweede videokaart in mijn computer geplaatst. Sindsdien krijg ik regelmatig blauwe schermen (Weet nooit wanneer, kan zijn wanneer ik een filmpje open, iets in word typ of iets in Photoshop doe).

De melding die ik krijg is:

BCCode : 9c BCP1 : 00000004 BCP2 : 805461F0 BCP3 : B2000000
BCP4 : 00070F0F OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

De videokaarten die in mijn pc zitten zijn:

1 x NVIDIA GeForce 7600 GS
1 x NVIDIA GeForce FX 5200

Ik heb twee beeldschermen aan de 7600 zitten (AGP). 1 aan de VGA en 1 aan de DVI aansluiting dmv een omvormertje. Aan de 5200 (PCI) zit maar 1 scherm. Het zijn alle drie de zelfde schermen.

Mijn pc is een
Dynabyte HeadStart
AMD Athlon 64 Processor 3000+
1,5 GB geheugen

Verder staat er de originele Windows XP Media Center Edition 2005 op.

De videokaarten zijn naar mijn weten goed. Het probleem ligt denk ik bij de drivers. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe ik de drivers voor de twee kaarten het beste kan insteleren. Moet dit met verschillende versies drivers (ik heb nu twee verschillende 7600 versie 6.6.9.3. 5200 6.6.9.3)? Of kan ik gewoon de nieuwste versie bij beide instaleren? En kan dit tegelijk of moet ik dit om de beurt doen?

Ben erg benieuwd of iemand enig idee heeft want wordt er aardig gek van, elke keer die vastlopers.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:30
Ik weet niet hoe NVIDIA dat tegenwoordig heeft met alle drivers apart. Opzich zou je 1 driver hoeven te installeren. Ik denk dat de makkelijkste weg de driver voor laptops is:

www.laptopvideo2go.com -> forums. Dan de beste (laatste WHQL) downloaden en uitpakken. .inf downloaden en in de map zetten (overwrite) en dan installeren. Dat zijn gewoon de desktop drivers, maar dan met de code's van alle NVIDIA kaarten er in zodat Windows geen errors gaat geven. Normaal doen ze dat om dus alle mobiele kaarten te ondersteunen (NVIDIA doet dat zelf dus niet..), maar zou ook prima met 2 verschillende videokaarten moeten werken.

Overigens betwijvel ik het of dat gaat werken.

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:52
Hmm, ik had nooit geweten dat je 2 videokaarten kon installeren zonder 2x Agp/2x Pci/2x Pci-e(sli) en al helemaal met 2 verschillende videokaarten van nvidia.
Overigens betwijvel ik het of dat gaat werken.
Ik ook...

Computers are useless. They can only give you answers.

• Fritsje
Brainsz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:01:
Hmm, ik had nooit geweten dat je 2 videokaarten kon installeren zonder 2x Agp/2x Pci/2x Pci-e(sli) en al helemaal met 2 verschillende videokaarten van nvidia.
Ik heb gehoord dat dit normaal gesproken prima moet werken.
Overigens betwijfel ik het of dat gaat werken.
Hmm weinig hoop dus

[ Voor 14% gewijzigd door Fritsje op 22-11-2007 10:22 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:30
Weinig hoop omdat ik het zelf nooit heb meegemaakt en over het algemeen bluewe schermen niet voorkomen met goede drivers. Daarom altijd wel proberen. Echter gok ik zelf dat het of aan de compabiliteit met de kaarten gaat of dat Windows er niet lekker mee omgaat.

• Fritsje
GENETX schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:24:
Weinig hoop omdat ik het zelf nooit heb meegemaakt en over het algemeen bluewe schermen niet voorkomen met goede drivers. Daarom altijd wel proberen. Echter gok ik zelf dat het of aan de compabiliteit met de kaarten gaat of dat Windows er niet lekker mee omgaat.
Heb drivers op de site gedownload, oude verwijderd en nieuwe geïnstalleerd. Ben erg benieuwd.

In ieder geval bedankt voor de moeite! d:)b

Het vervelende is dat ik niet weet wanneer hij weet uit zal vallen dus dat het nu vooral afwachten is.

[ Voor 9% gewijzigd door Fritsje op 22-11-2007 11:02 ]

Pagina: 1