ATi Xpress 1100 - heeft chipset een driver nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Mijn laptop bezit (pwnt) een ATi Xpress 1100 chipset, met geïntergreerde X1100 grafische mogelijkheden.

Ik kan hiervoor enkel een SM Bus driver vinden, na wat onderzoek blijkt dat dit puur een controle systeem is voor uitlezingen van temps, voltages, accuduur etc.

Dit is wat ATi/AMD zelf aanbied: http://game.amd.com/us-en...aspx?p=xp/integratedip-xp

De grafische driver is mij wel duidelijk, de GART driver is niet van toepassing op mijn systeem net zo min als de RAID. SM Bus is dus wel geinstalleerd maar dat is niet de chipset.

Ik was dus benieuwd waarom er op het god ganse internet geen Northbridge en/of chipset driver te downloaden was. Ook vraagt niemand dit zich af.

Ben ik nou zó desktop minded dat ik niet snap dat het niet nodig is? Alvast bedankt voor de verklaringen!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:47
Gamo schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:54:Ik was dus benieuwd waarom er op het god ganse internet geen Northbridge en/of chipset driver te downloaden was. Ook vraagt niemand dit zich af.
Tja, als je nu Windows hebt draaien heb je dus twee opties :

1. Er is geen specifieke driver nodig
2. Er is wel een driver nodig, en deze is ook al geinstalleerd

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:12:
[...]
Tja, als je nu Windows hebt draaien heb je dus twee opties :

1. Er is geen specifieke driver nodig
2. Er is wel een driver nodig, en deze is ook al geinstalleerd
Op een desktop is de performance altijd x 10 wanneer je een driver van de fabrikant gebruikt. Windows zelf zal wel draaien, die heeft standaard drivers voor basisfunctionaliteit. En er is nog geen enkele driver handmatig geïnstalleerd.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:47
Gamo schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:23:
[...]

Op een desktop is de performance altijd x 10 wanneer je een driver van de fabrikant gebruikt. Windows zelf zal wel draaien, die heeft standaard drivers voor basisfunctionaliteit. En er is nog geen enkele driver handmatig geïnstalleerd.
Als jij het hier specifiek over de 'northbridge' drivers hebt uit je TS hebt (afgezien van AGP bridge en SM bus controller dus), dan worden hier ook bij desktop chipsets géén andere drivers voor geinstalleerd dan degene die Windows zelf aan boord heeft. Pluis de Intel INF update, de VIA Hyperion of de nForce drivers maar eens door, deze bevatten voor de 'northbridge' géén driver (SYS) files, alleen INF en CAT bestanden waarmee de omschrijvingen van de standaard Windows drivers anders worden weergegeven in apparaatbeheer.

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:44:
[...]
Als jij het hier specifiek over de 'northbridge' drivers hebt uit je TS hebt (afgezien van AGP bridge en SM bus controller dus), dan worden hier ook bij desktop chipsets géén andere drivers voor geinstalleerd dan degene die Windows zelf aan boord heeft. Pluis de Intel INF update, de VIA Hyperion of de nForce drivers maar eens door, deze bevatten voor de 'northbridge' géén driver (SYS) files, alleen INF en CAT bestanden waarmee de omschrijvingen van de standaard Windows drivers anders worden weergegeven in apparaatbeheer.
Het systeem reageert anders een stuk rapper, brengt absoluut performance verbeteringen met zich mee en dat wil ik voor mijn laptop dus ook ;)

Acer Aspire 3054WXMi 14"

Als iemand bekend is met een chipset driver zou ik dat supergraag willen horen!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En je denkt niet dat het dan wel eens handig zou kunnen zijn om erbij te vermelden of je dit voor FreeBSD, Ubuntu 6.06LTS , Windows 3.11 of XP zoekt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:23:
En je denkt niet dat het dan wel eens handig zou kunnen zijn om erbij te vermelden of je dit voor FreeBSD, Ubuntu 6.06LTS , Windows 3.11 of XP zoekt?
Leek me bijna overbodig vanwege de link, maar voor zowel XP als Vista zou welkom zijn.

Hebben dan zo weinig mensen een X1100 chipset, of maakt het gewoon niet uit of alles goed geïnstalleerd is :)

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Heb ondertussen nog meerdere malen gezocht, en heb nu nog een extra ATi IDE Controller driver gevonden, niet echt prestatiewinst omdat het voor de CD speler is maargoed xD

Nog geen motherboard/chipset/northbridge driver kunnen vinden. Nog iemand anders ervaringen met de X1100 chipset en drivers?

• alsoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-07 10:54
Ik ben ook bezig met een xpress 1100 in een ASUS X50RL notebook
Standaard zat er VISTA bij maar aangezien diverse oudere programma's niet goed werken
wil ik Windows XP Pro erop zetten maar ik krijg dan de ATI video driver niet geinstalleerd.
krijg een melding in de trend van "hardware niet gevonden voor deze driver"
Ik heb diverse ATI Catalyst drivers geprobeerd maar steeds dezelfde melding
Ik heb wel software gevonden voor de chipset SB600
This driver provides support for the ATI Radeon Xpress 1100 and SB600 chipset under Windows XP SP2.
http://support.packardbel...i=platform_amadeus_imedia

Ook krijg ik de webcam niet werkend
Na de eerste start van XP werkt hij ( wel beeld ondersteboven ) maar na een reboot zegt windows
nieuwe hardware gevonden n.l. webcam #2 en dan werkt het niet meer.

Corsair 1000D / Intel I9 10900KF @5300 / 32 GB DDR4-3200 / Asus RTX 2070 Super DUAL OC / Corsair CMPSU-1000HX

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Asus geeft helemaal geen driver voor XP uit :'( Erg erg erg spijtig omdat ze geweldige laptops maken, bastards...

De videodriver die ik in gebruik heb ik de volgende:
http://game.amd.com/us-en...aspx?p=xp/integratedip-xp

En dan de display driver.

Verder zijn er ook DNA driver beschikbaar, deze zijn alternatief.

Over de webcam heb ik geen verstand kwa drivers, dat is toch echt het internet afspeuren. Succes hoor :)
Pagina: 1