Toon posts:

Accute crash na videokaart belasting

Pagina: 1
Acties:
  • 727 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik een filmpje, of een spel wil opstarten krijg ik een blue screen voor 1 seconde, waarna mijn computer reboot.

Ik vermoed dat er iets mis is met mijn videokaart, maar weet het niet zeker.

Zou het helpen als ik opnieuw de nieuwste drivers installeer? Of heeft een verse install geen zin?

Andere suggesties zijn ook welkom!

Ik heb de afgelopen tijd niks vreemds met mijn pc gedaan, alleen World of Warcraft geinstalleerd.

Mijn setup:

Winxp-sp2

Asus VGA GeForce 8600GTS Silent 256 MB, PCI-e 16x
AMD CPU Athlon 64 X2 4200+ 89 Watt 2.20 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
Samsung SpinPoint T166 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
MSI Moederbord K9AGM2-FIH
een wat oudere hd van 160 gig

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 09:24
En wat voor voeding gebruik je om dit zaakje van sap te voorzien?
Vermoed namelijk dat daar nou net je probleem zit.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Wat staat er op de BSOD? Zo is het zoeken naar de welbekende naald in de o-zo-grote hooiberg.

Verwijderd

Topicstarter
geen idee wat er precies staat, daarvoor gaat het te snel.

ik kwam daarnet wel deze foutmelding tegen:

BCCode : 1000000a BCP1 : 00000016 BCP2 : 0000001C BCP3 : 00000000
BCP4 : 80502392 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Je moet het natuurlijk wel uitzetten he :Y)
Via Deze Computer -> Eigenschappen. De rest weet een gemiddelde Tweaker zelf wel ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Bitage
Automagisch opstarten na BSOD uitzetten doet men zo (Vista althans, zal niet veel uitmaken):

Deze computer -> Eigenschappen ( -> Geavanceerde instellingen [Vista]) -> Geavanceerd -> Vinkje weghalen bij 'De computer automatisch opstarten'

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/2604/bsodqb5.png

Dan graag de errorcode noteren en het regeltje daaronder

Voorbeeld (http://www.microsoft.com/...hrep/bsod.mspx?mfr=true):
code:
1
2
Foutcode: 0x000000009c
IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL_TO

[ Voor 28% gewijzigd door Bitage op 21-11-2007 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:34:
Je moet het natuurlijk wel uitzetten he :Y)
Via Deze Computer -> Eigenschappen. De rest weet een gemiddelde Tweaker zelf wel ;)
kun je iets specifieker zijn? is het te voorkomen dat mijn pc spontaan reboot bij een crash? is de error niet op een andere manier te achterhalen?

• Bitage
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:43:
[...]

kun je iets specifieker zijn? is het te voorkomen dat mijn pc spontaan reboot bij een crash? is de error niet op een andere manier te achterhalen?
Zie mijn post...

Voor de rest zou je de logs kunnen raadplegen.
Rechtermuisknop Deze Computer -> Beheren -> Logboeken

[ Voor 7% gewijzigd door Bitage op 21-11-2007 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt bitage, je post was net iets eerder dan de mijne.

ik heb de volgende error(s) ontdekt:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x0000000A (0x00000016, 0x0000001C, 0x00000000, 0x80502392)

wel apart dat ik met googlen op deze fouttermen uitkom op wat World of Warcraft forums, al zie ik niet direct een link ontstaan tussen hun errors en de mijne.

waar vind ik een waterdichte oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
ik zou het wel raar vinden als het aan mijn geheugen of voeding ligt, ik heb mijn computer namelijk al behoorlijk 'gestressed'. En dan zou hij nu geeneens divxjes af kunnen spelen?

Ik vermoed zelf dat er een driver update nodig is, maar ik wil graag wel weten wat er daadwerkelijk nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende voeding in mijn kast zitten trouwens, geen idee of dit iets opheldert:

http://www.hardware.info/..._Xpower_350W_AO35012AHNF/

Verwijderd

Ik heb dit probleem, héél toevallig ook; Elke keer als ik een film wil kijken met de nadruk op Xvid of DivX, laat m'n PC het afweten. Het wilt nu ook regelmatig voorkomen dat dit ook gebeurt terwijl ik een game opstart. Iemand enig idee hoe dit kan worden opgelost?

Verwijderd

Daarbij moest ik nog vermelden dat ik dezelfde videokaart heb, de 8600GTS Silent.

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-07 13:07
Als ik het goed heb, dan heeft dat moederbord toch een onboard graka?

Gooi die 8600 er eens uit en probeer het dan eens :)

Verwijderd

Dat zou niet het probleem oplossen, Llewy :)

Verwijderd

Probeer eens andere drivers, ik heb nu precies hetzelfde probleem sinds ik de nieuwe drivers erop heb staan, als ik oude (Meegeleverde) drivers installeer, heb ik dat ineens niet meer.
Go Nvidia _/-\o_

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-07 13:07
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 16:21:
Dat zou niet het probleem oplossen, Llewy :)
Oplossen niet, maar opsporen misschien wel ;)

Verwijderd

Turbomartin, probeer eens alle software die meegelevert was met je kaart van je PC af te gooien... Bij mij was het Gamer OSD die de veroorzaker van dit probleem was...

Verwijderd

Topicstarter
Via settings / control panel (evenals via de setup.exe file) lukt het me niet om Gamer OSD te verwijderen.

Het lijkt er inderdaad op dat dit programma halfgaar is.

Irritant dit zeg, ik denk dat ik maar een verse windows versie erop knal... ben dat geklooi met 3e rangs software zat.

Verwijderd

Heb je het inmiddels al opgelost? Ik zit namelijk ook met hetzelfde probleem...

Verwijderd

Ik zat de afgelopen tijd met precies het zelfde probleem. En zie daar... Ik heb ook de Asus EN8600GTS Silent. Ik heb 4dr44ns tip opgevolgd (thanks byt he way!!) en de "Asus Gamer OSD" gedeïnstalleerd en alle drivers opnieuw geïstalleerd (zonder de Gamer OSD). En het schijnt nu te werken. Ik weet dit nog niet 100%, aangezien de foutmelding niet altijd voorkomt. Maar ook bij mij krijg ik dezelfde foutcode bij het opstarten van films en games.

Wil je de Gamer OSD niet installeren kies dan in het selectiemenu van de driver NIET voor de extra Asus opties bij aangepaste instellingen.

Verder vind ik het opzich wel bijzonder dat ondanks dat ik de laatste tijd niets bijzonders heb gedaan met mijn pc en opeens deze foutmelding krijg en dat blijkt dat er meerdere mensen zijn met dezelfde kaart die rond dezelfde tijd deze foutmeldingen krijgen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn asus 8600GT met OC gear. Bij deze kaart heb je de gamers osd utility nodig om de fps op de overclock gear te laten zien. Leuke optie leek me dat. Maar ook bij mij reset mijn computer als gamers osd geladen word. Uninstall ik dit brakke progje heb ik geen problemen meer. Maar GEEN FPS op mijn OC gear dus en een irri melding van smartdoc dat ik gamersOSD moet instaleren. Heeft iemand al een oplossing gevonden ?
Pagina: 1