Ik kon echt geen betere omschrijving verzinnen... sorry daarvoor. Ik denk ook dat er geen oplossing is. Nogmaals sorry
.
Mijn probleem kan ik het best aan de hand van twee tabelletjes weergeven:
Tabel "Verrichting":
Tabel "Agenda"
Ik heb twee tandartsen (TID) die allebei op één dag één patient (PID) geholpen hebben. Tandarts 1 heeft twee verrichtingen gedaan (behandeling 1 & 2) en Tandarts 2 één.
Hoe krijg ik er nu uit dat Tandarts 1 in totaal 50 minuten gewerkt heeft en Tandarts 2 35 minuten? Dat kan toch niet? Ik kan toch alleen joinen op basis van de PID en de Datum -die in tabel Agenda identiek zijn- of zie ik nu iets gruwelijk over het hoofd?
Hartelijk dank!
PS: Ik kan de tabelstructuur niet aanpassen en gegevens toevoegen; ik moet het met deze data doen.
Mijn probleem kan ik het best aan de hand van twee tabelletjes weergeven:
Tabel "Verrichting":
code:
1
2
3
4
| Id TID PID Datum Omschrijving Bedrag 1 1 1 01/01 Behandeling 1 100 2 1 1 01/01 Behandeling 2 300 3 2 1 01/01 Behandeling 3 250 |
Tabel "Agenda"
code:
1
2
3
| Id PID Datum Tijd 1 1 01/01 50 2 1 01/01 35 |
Ik heb twee tandartsen (TID) die allebei op één dag één patient (PID) geholpen hebben. Tandarts 1 heeft twee verrichtingen gedaan (behandeling 1 & 2) en Tandarts 2 één.
Hoe krijg ik er nu uit dat Tandarts 1 in totaal 50 minuten gewerkt heeft en Tandarts 2 35 minuten? Dat kan toch niet? Ik kan toch alleen joinen op basis van de PID en de Datum -die in tabel Agenda identiek zijn- of zie ik nu iets gruwelijk over het hoofd?
Hartelijk dank!
PS: Ik kan de tabelstructuur niet aanpassen en gegevens toevoegen; ik moet het met deze data doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Knakker op 21-11-2007 18:38 ]
Geef mij maar een Warsteiner.