HP D530 sff -> waar digitale audio vandaan te halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:05
Aangezien ik een D530 sff hier heb staan waar ik vrij weinig mee doe wil ik een poging wagen om deze als media center te gebruiken. Volgens de handleiding ondersteunt de D530 sff 6 kanaals digitale audio via S/Pdiff, ze vergeten echter te vermelden waar deze aansluiting zich bevindt en welke kabel ik daarvoor nodig heb.

De achterkant van een D530 sff ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/itemdetails/j156-4304/j156-4304-out3-la.jpg

Ik kan daar dus slechts de standaard "mini jack" audio in- en uitgangen ontdekken. Zou het zo zijn dat als ik een mini-toslink connector in de "mini-jack" audio uitgang stop er digitaal geluid uit komt (net zoals bij een Mac-mini het geval is)? Of dien ik een of andere bracket te bestellen via HP waarin een standaard coaxiale S/Pdiff connector zit verwerk, als deze al bestaat....

HP zelf kon me geen antwoord geven op deze vraag helaas, begrijp ook niet waarom ze deze informatie niet voorhanden hebben.....

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Als je een MiniToslink kabel hebt is het simpel. Zet in Windows S/PDIF aan en steek de kabel er in en kijk of er rood licht uit komt. Anders dan moet je even goed kijken of je een ledje oid in je stereo-out ziet. Op mijn laptop kon ik prima het verschil zien met een andere 3,5mm ingang. Grote kans dat het idd in de 3.5mm out jack zit.

• Schweino
Waar zou ik dat kunnen aanpassen? Ik heb de SoundMax drivers geïnstalleerd staan, en daar kan ik voor "SPdif setup" kiezen en vervolgens krijg ik daar de eigenschappen van het geluidsvolume te zien. Heb helaas geen mini-toslink, en zie zo ook geen rood licht uit de audio out jack komen.

• GENETX
Rood licht zie je bij nieuwere modellen pas als je de toslink er in steekt, een beveiliging. Ik dacht eerst ook dat S/PDIF mogelijk (na een ongelukje met ranja :+ ) niet meer werkte. Toen ik echter een Toslink kabeltje had gehaald kwam er rood licht uit. Gewoon even met licht er in schijjnen en dan zie je het wel vergeleken met een andere jack.

S/PDIF vindt ik in mn Realtek Audio ook vaag. Heb het alleen onder Vista gebruikt en daar kun je het bij Audio instellen. Veel duidelijker als die custom software.

Verwijderd

Ik heb gewoon een 3.5 mm jackplug met aan de anderekant 2 tulps 1 van die tulps weet ff niet of het links of rechts is.
In mijn digitale ingang van mijn recever (Dus die andere kan je gewoon laten hangen)
Je instellingen van je soundmax op Digitale luidspeakers zetten ook de opties ,AC3 en PCM via sp-dif aanzetten En klaarrrr

Daarna ook je dvd player op sp-dif zetten vergeet niet je ac3 filter ook te doen
Ik krijg uit mijn dd 5.1 en DTS uit alle spelers ,behalve wmplayer 10 .Maar wmplayer classic kan je wel makkelijk op sp-dif zetten

Verwijderd

Ik denk dat er gewoon op je mobo headers zitten om een optische dan wel coax-uitgang op te prikken. Dat de aansluiting niet op het i/o-panel zit betekent niet dat het niet kan ;)

• Schweino
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:25:
Ik heb gewoon een 3.5 mm jackplug met aan de anderekant 2 tulps 1 van die tulps weet ff niet of het links of rechts is.
In mijn digitale ingang van mijn recever (Dus die andere kan je gewoon laten hangen)
Je instellingen van je soundmax op Digitale luidspeakers zetten ook de opties ,AC3 en PCM via sp-dif aanzetten En klaarrrr

Daarna ook je dvd player op sp-dif zetten vergeet niet je ac3 filter ook te doen
Ik krijg uit mijn dd 5.1 en DTS uit alle spelers ,behalve wmplayer 10 .Maar wmplayer classic kan je wel makkelijk op sp-dif zetten
Dank voor je antwoord. Is dat ook bij een D530 of bij een andere machine?

Verwijderd

Ik weet bijna zeker dat het met die pc moet lukken.
ik heb hetzelfde moederboard met soundmax

Ik lees het wel.Arie

Verwijderd

Schweino, is het je uiteindelijk nog gelukt? Ik zit hier nu met hetzelfde probleem ... heb ook een Compaq D530 sff en heb de soundmax drivers geinstalleerd. Heb een mini-toslink in de groene mini-jack uitgang gestop (volgens andere forums zou dat 'm moeten zijn), geen resultaat. Ook alle andere uitgangen geprobeerd maar ook geen resultaat.

Wie weet raad?

• GENETX
Drivers wel goed geïnstalleerd? Digitale audio wel enabled in het configuratiescherm? Met enkel inpluggen ben je er nog niet. Ik moet Digitale audio echt als primaire audiobron inschakelen in het configuratiescherm.
Pagina: 1