Toon posts:

Digitale ingang op moonitor werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Iiyama ProLite B2403WS. Mijn videokaart is een Geforce 7650GS.
Deze kaart heeft drie uitgangen: VGA, DVI, HDMI.
De monitor heeft 2 ingangen: VGA en HDMI.
Als ik de monitor aansluit via VGA heb ik beeld.
Het lukt me echter niet om een digitale aansluiting te maken.
Ik heb het geprobeerd met een DVI-HDMI kabel en met een HDMI-HDMI kabel beide werkten niet. Nu moet ik erbij zeggen dat de monitor in eerste instantie wel werkte via de HDMI-HDMI kabel, maar plotseling werkte het niet meer. Als ik overschakel naar HDMI krijg ik een blauw scherm zonder enige mededeling. Als ik in VGA modus werk en ik verbreek de verbinding met de computer dan krijg ik de mededeling: no signal.
Daaruit trek ik de conclusie dat de HDMI ingang van de monitor stuk is.
Of heeft iemand nog een andere suggestie?

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem... ook met zelfde monitor... met een soortgelijke videokaart...

iemand enig idee ? of heeft Reintje het al opgelost ?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 16:46
Heb je het al op een andere reso geprobrobeerd? Bijvoorbeeld 1200*1080 @ 60Hz?

Verwijderd

Ja... hij herkent de monitor (als hij op HDMI of DVI is aangesloten) niet in de intellingen van beelschermen... waar je vb. kan kiezen welk beeldscherm je wil als 1ste en als 2de ... hij herkent hem enkel als je hem als VGA aansluit

Verwijderd

Dit poste ik reeds op een ander forum, waar ik geen oplossing kreeg.... :

Mijn computer-scherm is verbonden met computer via HDMI... Ik moest mijn computer opnieuw opstarten daarnet, en ik had geen beeld meer... m'n 2de scherm op d-sub werkte wel... en herkende hij als hoofdscherm, HDMI/DVI scherm herkende hij helemaal niet. Nu heb ik mijn hoofdscherm op D-sub verbonden en dit werkt.

iemand enig idee ?
ps: systeemherstel werkt niet en scherm staat in goeie resolutie.

Bij het booten heb ik reeds al geen beeld op HDMI/DVI (wat "vroeger" wel dus was).

Wat eigenaardig is... als ik mijn oude scherm op DVI aansluit, en nieuw dus op D-Sub, en laat computer opstarten, heb ik op beide beeld... als ik eenmaal de computer is opgestart, gewoon de beide schermen eens afleg, en m'n nieuw scherm op D-sub ENNNN op HDMI/DVI aansluit, en ik zet het weer aan, heb ik wel beeld op HDMI/DVI (hij herkent dat dan zogezegd als mijn oud scherm)

Technische info:
Grafische kaart: Nvidia GeForce 7300 LE
Scherm: iiyama ProLite B2403WS