Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022
Aangezien ik deze nog niet kon vinden op GoT, heb ik hierbij een topic geopend over de Navman S90i

Afbeeldingslocatie: http://www.gpsshop.nl/images/product/image.php?id=55612&dimensionid=17&shopid=41
Specificaties
  • Afmetingen: (mm) 80 ( H ) x 140 ( B ) x 20 ( D )
  • Processor: Samsung 2443/400 MHz
  • Geheugen: 2 GB intern Flash-geheugen: 96 MB SDRAM
  • Geheugenuitbreiding: SD/MMC
  • GPS-ontvanger: SiRFstarIII
  • Batterij: Oplaadbare geintegreerde Li-ION batterij - gebruiksduur max. 5 uur (afhankelijk van gebruik)
  • Afmetingen en type display: 4,3" aanraakscherm
  • Displayresolutie: BxH 480 x 272 pixels
  • Geintegreerde NavPix-camera: 2 megapixel
  • Geintegreerde verkeersinformatie: in real-time Ingebouwde ontvanger voor verkeersinformatie
  • Software: SmartS 2008 navigatiesoftware
  • Locaties flitspalen reeds geinstalleerd: Gratis op proef
  • Handsfree bellen met: Geintegreerde Bluetooth
  • NavPix: Navigeren aan de hand van foto's
  • Navman Desktop Manager: Kilometerregistratie, NavPix-album
  • POI's (Points of Interest)
  • Gesproken aanwijzingen
  • Tekst-naar-Spraak: Straatnaam bij 'volgende afslag' wordt voorgelezen
  • Keuze uit meerdere routes
  • Accessoires:
  • Stof tasje
  • Houder
  • Auolaadsnoer
  • Bluetooth
  • Tmc module
Kaarten en landen
West-europa wordt ondersteund en bevat de volgende landen: Nederland, België, Luxemburg, Andorra, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Groot-Brittanië, Ierland, Italië, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland. In de schuingedrukte landen is de dekking op huisnummerniveau bovendien zeer goed (95% of beter).

Prijzen
http://tweakers.net/price...navman-s90i-(europa).html

Reviews:
http://www.portablegear.nl/reviews/Navman_S90i.htm (nederlands)
http://www.jouwnav.nl/con..._onderschatten_model.html (nederlands)
http://alatest.nl/Navman_...pert_reviews/48535538,15/ (engelse site)

[ Voor 13% gewijzigd door iro op 22-11-2007 00:42 ]

Specs pc

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Grappig ding... mede door de camera die erin zit :P

BeNeLux of heel Europa? En hoeveel kost `ie?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Draait deze nogsteeds op windows-basis?

Zo ja; zou ik hem laten schieten...

• iro
Ginz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:24:
Grappig ding... mede door de camera die erin zit :P

BeNeLux of heel Europa? En hoeveel kost `ie?
Het is west-europa en bevat de volgende landen: Nederland, België, Luxemburg, Andorra, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Groot-Brittanië, Ierland, Italië, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland. In de schuingedrukte landen is de dekking op huisnummerniveau bovendien zeer goed (95% of beter).

€324,- incl. bij 4launch :)
http://tweakers.net/price...navman-s90i-(europa).html
MikeyMan schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:26:
Draait deze nogsteeds op windows-basis?

Zo ja; zou ik hem laten schieten...
Hier heb ik niets over gelezen... misschien moet ik ff wat zoeken.

Specs pc

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

iro schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:32:
[...]

Hier heb ik niets over gelezen... misschien moet ik ff wat zoeken.
Ja, precies, niet echt duidelijk ;)

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:43:
[...]

Ik lees hier dat hij "Windows CE 5.0' gebruikt. :)

• iro
MikeyMan schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:43:
[...]

niels88 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 01:03:
[...]

Ik lees hier dat hij "Windows CE 5.0' gebruikt. :)
Zijn er in het verleden problemen geweest waardoor de navigatiesystemen van Navman het niet goed deden o.i.d.? }:O

Specs pc

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, niet zozeer navman alleen...
Maar punt blijft dat als je twee systemen naast elkaar zet, eentje met een windows-versie op de achtergrond (Mio/Navman e.v.a.) en eentje zonder (garmin/tomtom), die laatste een stuk minder vaak vastlopen en ook een stuk sneller reageren...

• iro
MikeyMan schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:07:
Nou, niet zozeer navman alleen...
Maar punt blijft dat als je twee systemen naast elkaar zet, eentje met een windows-versie op de achtergrond (Mio/Navman e.v.a.) en eentje zonder (garmin/tomtom), die laatste een stuk minder vaak vastlopen en ook een stuk sneller reageren...
Oke, ik ga wanneer ik m'n Navman binnen hebt eens testen :)

Specs pc

• iro
Nou ik heb em afgelopen zaterdag binnen gehad *O*.

Uitgebreid getest en ik moet zeggen, ik ben erg tevreden.
De dingen waar ik tevreden over ben:
- Het duidelijke scherm
- Mannelijke stem is duidelijk
- Telefoonfunctie werkt echt goed (helaas als je em uitzet, moet je deze opnieuw laten zoeken etc.)
- Dingen die je echt moet verwachten van een navigatiesysteem

Dingen waar ik niet tevreden over ben:
- Het scherm is niet echt zuiver, als je op de c druk voor een adres of plaats, springt deze over naar een t, hier zoek ik nog een oplossing voor.
- De meegeleverde standaard is niet echt sterk en valt er regelmatig van af(ik ben zelf wel vrij fors, dus ik ben bang dat deze een keer gaat sneuvelen)
- Zoals al gemeld, de telefoonfunctie werkt goed, alleen wanneer je de Navman s90i uitzet moet je de telefoon opnieuw gaan zoeken en dat duurt even helaas.

Voor de rest ben ik erg te spreken over de Navman s90i

Specs pc

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 14:59
Geluid:
Helder maar in de laagste stand al veel te hard, in de hoogste stand ook in een TANK te gebruiken.
Beltoon voor Bluetooth Handsfree is veel te hard, niet veranderbaar, niet uitschakelbaar
Stemmen beperkt maar OK, licht splaakgeblek.
Opnoemen van straatnamen is zeer handig voor onervaren rijders.

Menustructuur is omslachtig en onlogisch, maar er valt voor de dagelijkse dingen aardig mee te werken op een uizondering na:
Als je eerst een stad zoekt, en daarna een straat, laat de Navman eerst alle straten zien waar je ooit ben geweest!
Dit kan dus resulteren dat je je kunt vergissen omdat je al een keer in dezelfde straat bent geweest in een andere stad, en dus per ongeluk naar een andere stad kan rijden.
(ik vind het trouwens ook niet zo fijn om iedere keer aan te geven dat ik een stad in nederland zoek)

Scherm:
Goed afleesbaar, gaat automatisch licht -donker met dag-nachtkaart, geen nachtkaart een tunnel dus kan dan nogal fel zijn.
+/- 1.5 updates per seconde maakt niet uit of het 2d-3d is, straatnamen goed leesbaar (niet op de weg geplakt)
Hoge resolutie wordt aardig gebruikt vor details in de weg, soms de verkeerde logos voor tankstations.
Met de Navman is het niet mogelijk om ongemerkt langs de McDonalds te komen zonder dat de kinderen het merken!

Routeberekening:
Traag: 3 maal zo lang als TT
Navman gaat er er vanuit dat je een haakse bocht ook met 80 kunt nemen en dat je niet hoeft te wachten om af te slaan.
Houd geen rekening met wachttijd voor stoplicht
Bovenstaande houd in dat je NOOIT binnen de geplande tijd de afstand kunt afleggen.
Een route plannen met de Navpix optie is alleen mogenlijk als de foto VANAF DE OPENBARE WEG IS GENOMEN
Een route naar een van de ingebouwde POI is vaak niet mogenlijk omdat grote aantallen POI niet direct aan de openbare weg bevinden.
Het is niet mogenlijk om een route te plannen naar een straat die voetgangersgebied is, andere systemen brengen je teminste in de buurt bij deze is het totaal niet mogenlijk om een route te plannen er zit dan niets anders op om je afspraak te bellen of hij de dichtsbijzijnde toegankelijke straat wil noemen.
De functie "te vermijden gebied" heb ik nog niet werkend gekregen.
Geen fiets, wandel, vrachtwagen(80Km) stand.
Geen directe invoer coordinaten (geocaching)

TMC in combinatie met routeplanning:
Goede ontvangst met bijgeleverde externe antenne, zonder bijna niet mogenlijk
Routeplanning met TMC is echt een lachertje, vooral als je voorgestelde route automatisch accepteerd.
Er is namelijk niet uitgerekend hoeveel vertraging een file oplevert en op die basis verder gewerkt, nee deze routeplanning heeft niet als doel de KORTSTE reistijd maar een route ZONDER files.
Resultaat:
Zodra er een zeer kleine file is (2KM) met een wachttijd van enkele minuten wordt dit niet opgeteld bij de verwachtte reistijd, nee er wordt een nieuwe route gepland waarbij je tot 80 km mag omrijden.
Hoe gaat dit in zijn werk, een praktijkvoorbeeld:
Ik rijd in een lichte avondspits van den bosch naar hoofddorp, er wordt een file van 2 km geconstateerd net voorbij amstelveen, route wordt opnieuw berekend, hee daar staat ook een kleine file, route wordt opnieuw berekend, hee daar staat ook een file, route is +/- 60 maal opnieuw berekend voordat ik thuis was (natuurlijk heb ik alleen de file van 2km genomen omdat de enige filevrije route van dat moment over hilversum en almere ging.
Aangezien dit mijn eerste navigatiesysteem met TMC is weet ik niet of de TMC zender er voor verantwoordelijk is om de verwachte vertraging mee te sturen, in de display staat deze altijd op 0
Ook zou het natuurlijk handig zijn om tijdens het berekenen van een route al direct rekening te houden met alle files die via TMC gemeldt zijn.

Kaartmateriaal is goed en up to date.

Telefoonfuncties via Bluetooth werken pas goed na de servicepack.
Telefoonfuncties zijn goed maar beperkt Bellen SMS lezen, nummer opzoeken is vaak handiger op de telefoon als op de Navman

Fotofuncties
Traag maar niet slecht met wat licht
Vreemd: je kun niet direct kiezen om naar SDCard te fotograferen en het is niet mogenlijk om 1 enkele foto vanuit het interne geheugen naar de SD kaart te kopieren dus dit kan een behoorlijk langdurige actie worden als alle foto´s inclusief vooraf ingestelde NavPix worden gekopieerd.

Apparaat is fors maar niet heel erg lomp, accuduur in redelijk maar niet van belang vanwegen de missende fiets-wandel stand.

Natuurlijk ga ik al deze punten melden bij de Helpdesk van Navman, maar ik moest het even kwijt. (een kwartaal in bezit)

Draait inmiddels Miomap3.3 een verademing

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Pagina: 1