Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Abonnement loopt af, nummerbehoud, 4 maanden naar Afrika

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views sinds 30-01-2008

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:38
Sorry voor de vage topictitel maar ik wist het niet zo goedte beschrijven.

Ik heb momenteel een Debitel abonnementje van 7 euro per maand (sim-only) en die loopt 29 november af. Nu wil ik mijn nummer graag behouden, maar ik wil nog even geen abonnement afsluiten.

Begin januari vertrek ik voor 4 maanden naar Afrike, Kenia. Ik denk dat het het beste is om daar een prepaid kaartje te kopen om tegen redelijke tarieven onderling te kunnen bellen daar. Contact met het thuisfront heb ik toch via Skype/e-mail. Mijn huidige mobiel, een Nokia 6310i, voldoet uitstekend voor Afrika. Niet te modern (Ik ga werken in sloppenwijken), maar wel een lange standbytijd en voldoende functionaliteit verder.

Als ik over 4 maanden terug kom wil ik wel weer een nieuw abonnement afsluiten, met een nieuwe telefoon. En graag met mijn huidige nummer dus.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Gewoon je Debitel-abo laten omzetten naar prepaid lijkt me prima? Kun je tzt altijd weer naar abo omzetten, bij welke provider dan ook..

• Leolinedance
BèR schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:03:
Gewoon je Debitel-abo laten omzetten naar prepaid lijkt me prima? Kun je tzt altijd weer naar abo omzetten, bij welke provider dan ook..
Abonnement loopt 29 november af, gaat dat omzetten snel? En hoe gaat dat in zijn werk?

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Je koopt een prepaid simkaartje, let op de geldigheidstijd van het tegoed, dit verschilt per provider.

Download of vul online het nummerbehoudformuliertje in van de prepaidprovider, vul in wanneer je huidige abonnement afloopt en daarna wordt je automatisch omgezet.

Let op dat je bij de ene prepaidprovider je kaartje/nummer eerst moet activeren/gebruiken alvorens je een aanvraag tot nummerbehoud kan indienen en bij de andere mag dit juist weer niet. Dit staat aangegeven in het aanvraagformulier.

• Leolinedance
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:08:
Je koopt een prepaid simkaartje, let op de geldigheidstijd van het tegoed, dit verschilt per provider.

Download of vul online het nummerbehoudformuliertje in van de prepaidprovider, vul in wanneer je huidige abonnement afloopt en daarna wordt je automatisch omgezet.

Let op dat je bij de ene prepaidprovider je kaartje/nummer eerst moet activeren/gebruiken alvorens je een aanvraag tot nummerbehoud kan indienen en bij de andere mag dit juist weer niet. Dit staat aangegeven in het aanvraagformulier.
Het wordt lastig allemaal.

Ik kan mijn abonnement niet omzetten naar prepaid bij Debitel. En ik heb nog maar een week vanaf morgen voordat mijn abonnement wordt afgesloten.

Ik heb nog een KPN prepaid kaart liggen, maar bij Hi werkt het wel erg omslachtig zag ik. Papierwerk + dat mijn abonnement nog minimaal een maand door moet lopen (wat dus niet het geval is)

Vodafone leek mij het simpelste, dan koop ik morgen een kaartje, bel een keer en doe de brief op de bus. Denken jullie dat het dan nog goed komt?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 21:42
Kan je niet eens naar Debitel bellen wat voor oplossingen zij hebben?

_@/'

• Leolinedance
Steephh schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:26:
Kan je niet eens naar Debitel bellen wat voor oplossingen zij hebben?
Heb ik gedaan. Met een jaar verlengen is de enige optie. En dat wil ik niet, want dan heb ik over 5 maanden geen nieuw toestel en betaal ik de 4 maanden in Afrika abonnementskosten terwijl ik niet kan bellen.

En omzetten naar prepaid ging bij Debitel dus niet.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:08
Goh, goh, debitel weer ten voeten uit zeg, service ho maar.

OK, hoe ik het zie. Debitel moet meewerken aan nummerportering. Zaak is dus om een provider te kiezen die daar goed werk van maakt. Ik heb zelf goede ervaringen van debitel naar t-mobile (t-mobile erg veel werk aan gehad om m'n nummer los te krijgen van debitel, duurde langer, geen extra kosten, etc, etc, etc). Maar da's vast niet de enige provider die service levert.

Hier: http://www.telecomvergeli...43/gsm_nummer_behoud.html vind je ook het e.e.a. aan informatie

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Leolinedance
Debitel is wel het slechtste bedrijf waar ik ooit 'zaken' mee gedaan heb ja. Nooit meer! (en nee, dit is niet het enige probleem)

Van bovengenoemde website:

"Zit je bij Debitel, dan is omzetten naar prepay niet mogelijk. Om dit toch voor elkaar te krijgen dien je je nummer eerst naar een willekeurige andere provider te porteren, drie maanden voor afloop van je contract en naar een provider die je NIET wilt houden. Dus wil je van Debitel naar Debitel Prepaid... porteer je nummer dan bijvoorbeeld gedurende die twee weken naar een Telfort kaart. "

Dat gaat dus niet meer lukken aangezien mijn abonnement volgende week donderdag afloopt..

• Wijnands
Dude, volgens mij moet dat best lukken maar moet je rekening houden met 3 maanden overstap termijn. Bel gewoon 's een paar van die telco boeren, vodafone ofzo en leg de situatie uit.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
kun je het abonnement niet gewoon door laten lopen? okee, je betaalt dan effe vier maanden nog zeven euro, maar daarna alle keuzevrijheid die je maar wilt :)

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 18:36
of zet je abbo om naar de 3,95 som only van debitel.
Dan ben je voor die 4 maanden afwezigheid ongeveer € 16,- kwijt aan abbo kosten. Dat moet vergeleken bij de ticket naar Afrika peanuts zijn...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Wijnands
en vergeet de ergernis niet.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Of je belt gewoon even naar Debitel, ga naar een Debitel winkel, of een andere winkel..

Daarnaast zou je er waarschijnlijk ook zelf uit kunnen komen als je gewoon even de websites van de providers bezoek

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.