Toon posts:

Voip verbinding gebruiken voor voip bellen via mobiel?

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik was eens aan het rondkijken op mijn telefoon, en deze blijkt de mogelijkheid tot voip bellen te hebben, dus bellen via internet.
om dit in te stellen zijn gegevens nodig zoals provider name user account password registrar address enz. allemaal de std dingetjes voor voip

nu hebben wij thuis internetplusbellen van kpn, deze verbinding is naar mijn weten ook gebaseerd op voip als het om het bellen gaat?

is het mogelijk om deze verbinding te gebruiken via mn mobiel ???
ik zou graag gewoon thuis via voip willen bellen dan aangezien dit behoorlijk kosten besparend is.

is er iemand die hier ervaring mee heeft? met een andere provider hoor ik ook graag!

alvast bedankt voor jullie antwoorden

mvg patrick

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 10:26
Van internetplusbellen weet ik niets, maar zelf bel ik met mijn mobiel met voip via mijn wifinetwerk. Als je thuis wifi hebt én je telefoon heeft wifi, moet het in ieder geval met een andere sip-provider (bv voipbuster of poivy.com) via internetplusbellen kunnen.
Op die manier bel ik thuis met mijn mobiel gratis naar het vaste net in nederland, en een flink aantal andere landen.
Het instellen van je telefoon is wel even een geklier, maar daarover zijn op got genoeg draadjes te vinden.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Mits je nog altijd via internet op je Mobiel belt, en niet via iets anders (ofwel, als je GSM geen Wifi oid ondersteund), ben je niet je mobiele telefoonkosten kwijt, maar verbruik je nog altijd je doorgaans dure gsm-internet verkeer. En dan nog, er is net zo weinig/veel wat je dan ervan weerhoud ook buitenshuis via die Voip link te bellen.

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 10:26
Zonder wifi hangt het van je mobiele telefonieprovider af of het gebruik van sip op je mobiel zinvol is. Ik heb zelf een orange world abo, en kan daarmee ongeveer 160 minuten via sip bellen, daarna is mijn databundel op (verbruik is 1,5 mb per 10 minuten gesprek). Bij andere providers is er soms geen beperking, of is het juist helemaal verboden om voip te gebruiken binnen je data-abo.

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 11:01
Het voip bellen van internetplusbellen van KPN is niet 'compatible' met het standaard SIP protocol.
Voor leveranciers die dit aanbieden, kun je deze gegevens invullen, om vervolgens met een PDA client als bijvoorbeeld SJPhone te bellen.

Dit heb ik zelf geprobeerd, maar via GPRS is het in ieder geval met Pocket Internet Totaal van T-Mobile niet te doen. De VOIP connectie zelf gaat prima, maar de audio stream verbruikt meer bandbreedte dan er is. Met het duurdere abonnement zou het waarschijnlijk wel goed gaan, maar in dat geval vraag ik me heel erg af of het niet goedkoper voor je is om gewoon gebruik te maken van de normale telefoonfunctie.

sebsoft.nl

Verwijderd

Topicstarter
t gaat me puur om het bellen als ik thuis ben via het modem, via voipbuster gebruik ik al langer, maar als ik dan naar 06 wil bellen kost het mij geld. als ik via het thuis modem kan bellen kost het de baas geld want die betaald te telefoonkosten ;)

maar is dus niet mogelijk lees ik ?

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:22:
t gaat me puur om het bellen als ik thuis ben via het modem, via voipbuster gebruik ik al langer, maar als ik dan naar 06 wil bellen kost het mij geld. als ik via het thuis modem kan bellen kost het de baas geld want die betaald te telefoonkosten ;)

maar is dus niet mogelijk lees ik ?
Als ik jouw verhaal begrijp wil je dus op de bestaande VoIP verbinding die je modem heeft gaan meebellen? Nee dit kan niet.
Pagina: 1