Toon posts:

Compleet Linux serversysteem: welke leverancier?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Afgelopen week heb ik besloten om mijn serveromgeving wat te professionaliseren. De afgelopen periode heb ik te veel gezeur gehad met servers uit losse hardware: harddisks die niet goed blijken te passen bij een (buggy) SATA-controller, slechte kwaliteit voeding, etc. In alle gevallen was ik afhankelijk van computerzaken voor particulieren om zelf de hardware te vervangen, dat ben ik zat. Ik wil een compleet serversysteem kopen en me vervolgens niet meer druk hoeven te maken om de hardware: alle componenten moeten met elkaar getest zijn en als geheel verkocht worden. Iets kapot? Bellen en de volgende dag een monteur voor de deur.

Heeft iemand ervaringen met leveranciers van zulke hardware? Online kom ik vaak terecht op gigaserver.nl, maar in de ShopSurvey heeft niemand die zaak gereviewed.
Voorbeeldje: http://www.gigaserver.nl/...6_169_224&products_id=533

Graag hoor ik jullie ervaringen met professionele hardwareleveranciers!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-01 20:11
Een HP of Dell server is dat een optie?

Verwijderd

Topicstarter
metalant schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:12:
Een HP of Dell server is dat een optie?
Natuurlijk zijn HP en Dell groot, voordeel daarvan is dat veel bedrijven de servers gebruiken en je er dus bijna helemaal zeker van kunt zijn dat de hardware goed is. Anderzijds zijn het ook "logge" bedrijven, je krijgt er niet makkelijk gewoon iemand aan de telefoon.

Heb je ervaringen met HP en Dell? Misschien heeft er iemand ervaring met hardware van SuperMicro?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 16:24 ]

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-01 20:29
Zelf goede ervaringen met dell, en je krijgt makkelijk iemand aan de telefoon? Ook voor een compleet systeem is er aan de telefoon wel wat vanaf te pingelen van de prijs tov de internetprijs.