Toon posts:

Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een wifi router met minimaal 4 rj45 aansluitingen die stabiel is onder zwaar download verkeer en mijn 20mbit internet niet bottlenecked.
Er zitten 3 computers altijd bedraad aan de router en draadloos kan het aantal centrino laptops (802.11g) ook oplopen tot 3, 6 in totaal dus. De afstand die hij draadloos moet overbruggen is binnen ongeveer max 20-25m.
Ik heb topic geopend omdat ik door de bomen echt niet meer het bos zie. Ik heb zelf al veel rondgekeken. In b.v. de mediamarkt zeiden ze dat een 24.95 sitecom router goed genoeg was. Is dit echt zo?

PS: bij de mediamarkt zou ik de router kunnen kopen en als het niet goed zou zijn terug brengen.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik gaan voor de Linksys WRT54GL.
Er zijn heel veel goede ervaringen over te vinden (ook op tweakers) en de router heeft veel instellingen die met diverse open-source firmware verder uitgebreid kunnen worden (waaronder de signaalsterkte)

Heb het weekend ook een gehaald voor mn zus (krijg m alleen niet aan de praat |:( :X --> topic volgt)

Verwijderd

Topicstarter
ik zie over die linksys ook wel veel negatieve reacties :( .
Heb trouwns nog een vraagje. Sommige 802.11g routers kunnen 125mbs aan. Kan je die snelheden ook halen met een standaart intel centrino kaartje of moet je daar een speciale netwerkkaart voor halen?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:18
Ja, door de firmware enzo, eigenlijk zijn die apparaten hemelse dingen, als je kijkt naar de hardware en het feit dat hun brondcode beschikbaar is gesteld.

Neem zo een WRT54GL, flash 'm met DD-WRT of Tomato en het is ok !

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:09:
Heb trouwns nog een vraagje. Sommige 802.11g routers kunnen 125mbs aan. Kan je die snelheden ook halen met een standaart intel centrino kaartje of moet je daar een speciale netwerkkaart voor halen?
Ze kunnen geen 125 Mbps aan. De standaard is 54 Mbps, en veel fabrikanten gooien daar wat compressie en andere trucs tegenaan, en adverteren dan met 108/125 Mbps.

Die snelheden worden nooit gehaald, en je hebt er apparatuur voor nodig die uitsluitend van dezelfde producent afkomstig is. Dus zowel een router als een netwerkkaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 21-11-2007 18:39 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

dat 125Mbps gebeuren heet "MiMo" of "NitroXM".
De meeste kaarten ondersteunen het niet, en als het wel ondersteund wordt, zal dat nogal eens problemen geven tussen merken onderling.
Sowieso geen aanrader dus. Op 54Mbps werkt het uiteraard wel zoals het hoort, en over het algemeen ook tussen verschillende merken apparatuur.

Persoonlijk zou ik gewoon voor een gerenomeerd merk gaan, al dan niet met 3rd party firmware (zoals die Linksys met DD-WRT of Tomato firmware).
Ik raad je aan om ver weg te blijven van goedkope rommel zoals Sweex, Trust, Qtec, Sitecom etc.
Iets goed kan je wel verwachten van Linksys, Intel, SMC, Asus etc. Die dingen kunnen tenminste hoge snelheid internet verbindingen aan. De goedkope prut kan dat 9 van de 10 keer niet, of ze slaan er uit als je wat teveel verbindingen legt (denk aan bittorrent met enkele honderden connecties tegelijk)

Als je toch voor meer bandbreedte op wireless wil gaan zou ik wachten tot 802.11n tot officiele standaard is uitgeroepen en dan bijpassende kaartjes in de laptops plaatsen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:06
25 meter afstand voor draadloos kan wel eens een probleem worden...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

McKaamos schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:45:
[...] dat 125Mbps gebeuren heet "MiMo" of "NitroXM".
125 Mbps en MIMO hebben niks met elkaar te maken ;) MIMO zou wel onderdeel worden min of meer van 802.11n, maar zit niet in de 802.11g standaard. De producenten die beide combineren doen dat op eigen houtje en compatibiliteit is ook niet gegarandeerd.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt voor de info allemaal. Dus zoon 25 euro router moet ik niet nemen. Ik had ook nog een netgear 802.11g router gezien voor 39.99 bij de media markt, is dat iets? of moet ik gewoon meer uitgeven voor die linksys?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Er zit een wereld van verschil tussen de wrt54G & de wrt54GL.
De G geeft inderdaad (sinds versie 5) problemen.
De GL is eigenlijk de de oude versie 4 van de wrt54G en is rocksolid.

Wat de maximun snelheid van de linksys betreft.
20mbit moet die wel kunnen halen, maar sommige mensen met een 100mbit lijn hadden de router wel als bottleneck. edit: over bedraad heb ik het dan he :).
Met draadloos ga je hoe dan ook geen 100mbit halen. Als 54mbit de theoretische max is zal 30mbit wel je praktische max zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 21-11-2007 19:56 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-03 14:09
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:45:
oke, bedankt voor de info allemaal. Dus zoon 25 euro router moet ik niet nemen. Ik had ook nog een netgear 802.11g router gezien voor 39.99 bij de media markt, is dat iets? of moet ik gewoon meer uitgeven voor die linksys?
Voor een tientje meer heb je een WRT54GL, dush..
Je kunt het beste gewoon in één keer iets meer uitgeven, dan lopen tobben met een goedkoop ding.

[ Voor 9% gewijzigd door Bitage op 21-11-2007 19:55 ]

Pagina: 1