Toon posts:

[vista]partitie vergroten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.994 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

ik heb een klein probleem. Ik heb een D, een C en een E partitie (en een iomege externe hd).
Afbeeldingslocatie: http://aycu30.webshots.com/image/32989/2001562428265594584_rs.jpg

Nu is de C partitie waar vista opstaat, nogal te klein dus ik wil er zo'n 70-100gb aan toe voegen en van mijn E partitie zo'n 70-100gb wegdoen. Het probleem is dat als ik mijn E schijf kleiner maak met de vista partition manager tool, dat ik de vrijgemaakte ruimte niet kan gebruiken om bij mijn C partitie te doen (ik dacht dat de vrijgekomen ruimte naast de vista partitie moest staan als je ze bij die partitie wilt doen). Nu wil ik dus toch 70gb bij mijn C partitie doen, er zijn verschillende tools voor (welke zouden jullie gebruiken?). Maar zou het niet lukken door gewoon de E partitie te formateren in windows, deze dan te verwijderen en vervolgens 70gb van de vrijgekomen ruimte bij de C partitie te doen en vervolgens met de rest van de vrijgekomen ruimte een nieuwe E partite te maken voor data? dit alles in Windows

Ik hoop op een spoedig antwoord :)

• YannickV
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06-2025
De laatste tijd gebruik ik daarvoor nogal gemakkelijk Ubuntu... GParted staat standaard op de boot CD.

Heb ook gezien dat er een boot cd bestaat met die tool: http://gparted-livecd.tuxfamily.org/

[ Voor 8% gewijzigd door YannickV op 21-11-2007 16:08 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je kunt het e.e.a. met schijfbeheer doen. Kun je E niet bij C voegen dan kopieer je de D schijf naar E en is D vrij. Kopieren naar de externe HD is trouwens ook nog mogelijk. Of denk ik nu te simpel?

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 21-11-2007 16:20 ]

ARME AOW’er

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Lukt het ook niet wanneer je met de rechter muisknop op de C partitie klikt en kiest voor de optie "De wizard Volume uitbreiden"? Als het goed is krijg je dan te zien met hoeveel ruimte de bestaande partitie kan worden uitgebreid.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Han schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:25:
Lukt het ook niet wanneer je met de rechter muisknop op de C partitie klikt en kiest voor de optie "De wizard Volume uitbreiden"? Als het goed is krijg je dan te zien met hoeveel ruimte de bestaande partitie kan worden uitgebreid.
neen, die optie kan ik niet kiezen, wel verkleinen

Verwijderd

Topicstarter
maar zou het lukken door gewoon de E partitie te formateren en vervolgens de vrijgekomen ruimte bij de C partitie te voegen?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:49:
maar zou het lukken door gewoon de E partitie te formateren en vervolgens de vrijgekomen ruimte bij de C partitie te voegen?
Probeer het eens of moet ik het even voor je doen/testen? (serieus bedoeld)

Overigens bood ik al wat opties aan waar je niet op in bent gegaan.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:51:
[...]

Probeer het eens of moet ik het even voor je doen/testen? (serieus bedoeld)

Overigens bood ik al wat opties aan waar je niet op in bent gegaan.
ik wil mijn data niet kwijt, logisch toch?

enkel als het moet kan ik er eventueel een backup van maken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 16:55 ]

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Ubuntu is een goede optie, of je download de Gparted liveCD, die is een stuk kleiner (51 MB).

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:54:
ik wil mijn data niet kwijt, logisch toch?
Lees het aanbod van GA nog eens goed door ;)
enkel als het moet kan ik er eventueel een backup van maken
Wat verlies jje er mee? Kort door de bocht, het is jouw probleem en door een backup te maken voorkom je dataverlies en kun je naar hartelust dingen zelf proberen, iets wat wel van je wordt verwacht. En dat zoiets moeite kost in de vorm van het maken van een backup noem ik minimale moeite. Even een externe harddisk lenen en klaar is Klara :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
maar niemand weet dus zeker of het zou werken? mijn data is gebackuped, maar de pc is dus niet van mij alleen en hij was pas buiten werking en dan zal mijn vader weer zagen, maar goed, ik zal het proberen. Als er iemand nog tips heeft laat ie het maar weten

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:03:
Als er iemand nog tips heeft laat ie het maar weten
Probeer nou maar eerst de tips uit die eerder zijn gegeven... En probeer die programma's die hierboven worden genoemd nou eerst maar uit. Als dat niet werkt dan kun je de optie die GA oppert uitproberen. Kom op, dit is Gathering of Tweakers, niet We Houden Je Handje Wel Vast forum. En als je pa het op zeker wil spelen moet hij de PC maar naar een PC boer brengen en er geld voor betalen ;)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:03
lees hier eens.
duidelijker kan ik het niet brengen.

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
jawel hoor, het is gelukt, gewoon in vista, niet eens moeten heropstarten, het ging dus wel zoals ik dacht, heb ook eens gekeken naar de methode van GA, zou ook chill hebben gewerkt, maar heb het dus gewoon in vista kunnen klaren

offtopic:
mijn excuses btw voor deze nogal n00b vraag, het probleem zit em in het feit dat deze pc niet van mij alleen is, hij is ook van mijn vader en de rest van de familie (moeder, broer, broer, broer, zus). Als er iets niet werkt wordt mijn vader altijd pissed :P . Dus zo'n dingen check ik altijd nog eens op TZ/GOT, ook al wist ik dit voor zo'n 95% zeker

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:48:
jawel hoor, het is gelukt, gewoon in vista, niet eens moeten heropstarten, het ging dus wel zoals ik dacht, heb ook eens gekeken naar de methode van GA, zou ook chill hebben gewerkt, maar heb het dus gewoon in vista kunnen klaren
En dat zei ik dus. Evenals ik het met 2 vrije HD's voor je had kunnen testen. 8)7

Maar goed probleem verholpen al blijft het erg jammer dat dit soort vragen, waarop zelfs met F1 in Vista een antwoord is te vinden, worden gesteld.

ARME AOW’er

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:48:
offtopic:
mijn excuses btw voor deze nogal n00b vraag, het probleem zit em in het feit dat deze pc niet van mij alleen is, hij is ook van mijn vader en de rest van de familie (moeder, broer, broer, broer, zus).
offtopic:
Daar heb je dus backups voor :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:13:
[...]

En dat zei ik dus. Evenals ik het met 2 vrije HD's voor je had kunnen testen. 8)7

Maar goed probleem verholpen al blijft het erg jammer dat dit soort vragen, waarop zelfs met F1 in Vista een antwoord is te vinden, worden gesteld.
haha lolz, ik dacht dat jij de kerel was die dat idee van dat linuxgedoe had gepost, sry :) , te vlug gelezen, jou begreep ik eigenlijk maar half :D
Pagina: 1