Toon posts:

Spraakherkennningssoftware

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik wil graag eens spraakherkenninssoftware uitproberen maar ik heb 1 probleem. Ik heb namelijk geen microfoon. Is het mogelijk om de microfoon van mijn creative zen photo te gebruiken of gaat dat gewoon niet samen met de pc?

P.s. Dragon NaturallySpeaking 9 Preferred kan die ook nederlands onderscheiden of verstaat die alleen maar engels?
Alvast bedankt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 15:04 ]

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:28

Geckoo

Good news, everyone!

die creative, dat is toch een mp3/ipod?
verwacht niet dat dat gaat werken.
je kan eventueel als cheap ass oplossing je koptelefoon in je mic-ingang stoppen en dan een vuist om je oordopjes heen en dan kan je er afaik ook gewoon in praten.
staat mij bij dat ik dat vroeger wel eens deed met me casseterecorder :)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Lol :)
Gemakkelijk waarschijnlijk niet. Wil je de mic eruit gaan slopen?
Koop gewoon de goedkoopste microfoon die je kunt vinden en probeer het uit :P

[ Voor 70% gewijzigd door Kixtart op 21-11-2007 15:11 ]

☻/
/▌
/ \

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een microfoon kost een paar euro, met bovengenoemde methode zoals in een koptelefoon praten etc zul je niet echt goed een spraakherkenningsprogramma kunnen uitproberen..

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt ik heb de Dragon Naturally speaking geleend van iemand om het eens uit te proberen maar ik heb vista en het werkt alleen op xp. Maar nu heb ik gehoord dat je dat kan upgraden dat dat ook op vista werkt. Maar dit gaat blijkbaar pas na de installatie en ik kan het nog niet eens installeren. Hoe kan dat?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of pak een koptelefoon en dan een beetje flink schreeuwen.. (meestal werkt alleen rechts als mic)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Met je Creative kun je als het goed is gewoon in wav/mp3/whatever opnemen, en dat daarna op je PC zetten. Een beetje spraakherkennings-software kan ook die formaten slikken, dus dat moet dan geen probleem zijn.

Zorg in ieder geval wel even dat je test of de kwaliteit goed is, bij mijn Zen Micro was dat echt verschrikkelijk, maar bij die nieuwe spelers zal dat wel beter zijn...

Geckoo: Het is een multimediaspelertje ja, maar geen iPod, dat is de grootste concurrent van Creative op dat gebied ;)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:03

ThunderNet

Flits!

Er zit standaard spraakherkenning in vista. Waarom gebruik je die niet? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:53:
Oke bedankt ik heb de Dragon Naturally speaking geleend van iemand om het eens uit te proberen maar ik heb vista en het werkt alleen op xp. Maar nu heb ik gehoord dat je dat kan upgraden dat dat ook op vista werkt. Maar dit gaat blijkbaar pas na de installatie en ik kan het nog niet eens installeren. Hoe kan dat?
Oke bedankt voor de reacties nog. Ik heb een microotje kunnen lenen hoor dus dat is het probleem niet. Het nieuwe probleem staat hierboven ;)
Pagina: 1