[outlook2007] smtp server wissel

Pagina: 1
Acties:

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Het bekende probleem, ik heb een laptop met outlook 2007 en zit op verschillende locaties te werken. Nu moet ik elke keer mijn smtp server aanpassen om mail te versturen. Hiervoor zijn programma's op de markt. Echter thuis maak ik gebruik van de optie dat authenticatie vereist is voor uitgaande server en maak ik ook gebruik van TLS.

De programma's die ik getest heb hadden niet de mogelijkheid om dit te wijzigen per profiel. Graag zou ik waar dat kan TLS+authenticatie (eigen server) blijven gebruiken en op andere locaties gewoon de smtp server van de provider.

Hebben jullie tips en/of programma's die dit zouden kunnen doen?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb gewoon 2 accounts gemaakt en kies per locatie het gewenste account. Daardoor hoef je geen instellingen te gaan wijzigen :)
- <Accnaam> (Thuis)
- <Accnaam> (Uni)

Dit is misschien niet wat jij wilt, maar is iig wel een (tijdelijke) oplossing.

☻/
/▌
/ \

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

Met Kixtart.
Zelfde probleem, zelfde oplossing.
De bekende programma's (MNS bijv.) bieden inderdaad niet de mogelijkheid ook beveiligingsgegevens mee te geven bij een smtp-switch.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• x-force
Swaptor schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:49:
Met Kixtart.
Zelfde probleem, zelfde oplossing.
De bekende programma's (MNS bijv.) bieden inderdaad niet de mogelijkheid ook beveiligingsgegevens mee te geven bij een smtp-switch.
Hoe pas je dan je settings aan? Ik kan wel een beetje programmeren maar met kixtart ben ik niet bekend. Zou je eventueel jouw script willen delen?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

Kixtart is de user die boven mij postte ;)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

offtopic:
Ik dus, :D

☻/
/▌
/ \

• x-force
euhm, beetje dom. Ik dacht dat jullie doelden op: kixtart

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

offtopic:
We know, trouwens wel een leuke quote voor mij :+ :
There is so little, if anything you can't accomplish with KiXtart

Even nog een korte conclusie voor als iemand dit probleem ook heeft en hierop terecht komt.

2 accounts maken met elk eigen smtp instellingen. Als je dan email gaat versturen vanuit een locatie waar de huidige settings niet werken, het andere account kiezen (eventueel op default zetten tijdelijk bij veel uitgaande email).

Of iemand moet toch zo'n programma weten waar beveiliging bij smtp-switch wel lukt.

[ Voor 64% gewijzigd door Kixtart op 21-11-2007 15:22 ]

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1