Toon posts:

BDD 2007 Vista uitrol, error tijdens updates

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb momenteel met succes Windows Vista inclusief een aantal applicaties en drivers uitgerold met behulp van BDD 2007. Echter, als ik een update via OS Packages toevoeg aan de uitrol dan krijg ik een error tijdens de installatie van Vista precies op het moment dat windows de updates zou moeten installeren. Het ligt dus lijkt mij zeker aan de toegevoegde update.

De error is als volgt:

Setup failed applying image \\server\Distribution$\Operating Systems\Windows Vista\Sources\install.wim.rc = 31
ZTIERROR - Non-zero return code by LTIApply.rc = 31
ZTIERROR - Non-zero return code by LTIApply.rc = 31
Non-zero return code executing command "X:\Deploy\Tools\X86\TsmBootstrap.exe" /env:SAStart, rc = -2147467259

Het volgende heb ik al geprobeerd:

- Operating System opnieuw aanmaken in BDD.
- Deployment Point opnieuw aanmaken in BDD.

Iemand een idee???

Bij voorbaat dank!

Groeten,
Martijn

Verwijderd

Heb even wat gezocht en vond het volgende:

Na het installeren van de update geeft hij dus de return code 31.
Feit: return code 3010 betekent dat er een reboot vereist is.
Misschien betekent 31 wel 3010..... aangezien ik over return code 31 helemaal niks kan vinden op internet.

De enige succescode kan op dit moment 0 zijn. Dit staat aangegeven in de tasksequence in Deployment Workbench. Hier ga ik ook 31 aan toevoegen en kijken wat er dan gebeurt. Als het goed is zal de installatie dan sowieso door gaan lopen. Na de installatie zal ik controleren of de update daadwerkelijk is geinstalleerd.

Ik laat hier nog weten of dit de oplossing was.

Groeten,
Martijn (dezelfde als de maker van dit topic, alleen onder andere naam)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je snapt - hoop ik - wel dat je hiermee alleen aan symptoombestrijding doet?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat precies?

Groeten,
Martijn

• MaDMaRTiGaN648
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 22:18
De oplossing die op http://www.myitforum.com/forums/fb.asp?m=166985 staat heeft het probleem voor mij opgelost!

Het probleem wordt door een van de updates veroorzaakt en kan simpel worden opgelost door het toevoegen van de folder "Prefetch" onder "C:\Windows" in je install.wim file(s).

Hiervoor moet je dus:
1. met imagex de .wim file mounten (imagex /mountrw install.wim 1 <pad waar image gemount moet worden>)
2. de directory toevoegen (md <pad waar image gemount is>\Windows\Prefetch)
3. de wijzigingen comitten en het image unmouten (met imagex /unmount /commit <pad waar image gemount is>)

Succes!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord!!

Zal het vandaag even proberen.
Pagina: 1