Harde schijf toevoegen aan raid controller

Pagina: 1
Acties:

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08-2025
Oke dit is mijn situatie. ik heb een oude server van me vader gehad, daar stond eerst windows server 2000 op met 2 scsi harde schijven erop aangesloten. nu heb ik small business server 2003 erop gezet en wil ik nog eens 4 extra scsi hardeschijven aansluiten op de raid controller.

het probleem nu is dat de server maar 1 van 6 harde schijven herkent en dat is degene waar sbs 2003 op staat. nu is mijn vraag hoe krijg ik die andere harde schijven aan de praat. ik heb al gekeken in computer management maar daar ziet die de harde schijven ook niet. het vage eraan vindt ik ook dat er wel op 2 harde schijven de lampjes branden dat die functioneerd maar hij ziet er maar 1. op de andere 4 brandt geeneen lampje.

moet ik het nog ergens handmatig toevoegen dat die dan wel de harde schijven herkent? zo ja, waar doe ik dat dan?

de raid controller is een: compaq smart array 3200 controller.

Verwijderd

Bij veel RAID-controllers moet je eerst een array aanmaken voordat je de disks op de controller kunt gebruiken, heb je dit gedaan? Als je losse schijven wilt kun je een JBOD of RAID0 disk aanmaken met maar één disk.

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08-2025
nee ik heb geen array aangemaakt. ik weet ook niet hoe ik dit moet doen trouwens. ik ga het wel even ''googlen'' en ''tweakeren'' :P en bedankt voor de tip hoe ik ook gelijk losse schijven moet aanmaken.

ik heb trouwens ook geen cd'tje ervan dus ik ga eerst ff de drivers instaleren zo dom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. 8)7 |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Facenoise op 21-11-2007 14:21 ]