Toon posts:

[Linksys WRT54GL] Niet echt snel!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 623 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op advies van een aantal tweakers de linksys wrt54gl gehaald. Nu heb ik deze op mijn 24/24 mbps verbinding aangesloten, maar deze wilde af en toe wel eens 50/50 gaan. Dus als ik nu wat download gaat me internet maximaal zo een 40mbps up en down. 1.5mb/s download en 2.5mb/s upload soms zelfs 30mbps. Kan ik dit versnellen door de tomato firmware erop te zetten? Of is er een andere oplossing voor? Anders ga ik denk ik toch maar een weinig verbruikende celeron nemen en een aantal netwerkkaarten erin prikken om zo mijn internet te delen. Want ik denk dat ik zo niet het maximale uit mijn verbinding kan halen.

Dan ben ik van plan om een 1.6Ghz celeron te gebruiken met 4x 1gbit kaarten en een soort van applicatie dat de pc als router kan laten werken. Maar dit ga ik pas doen als mijn router echt niet sneller kan werken dan dit.

Enig idee of het sneller kan?

Verwijderd

Ik heb veel WRT54GL's in mijn huis. Een stukje netwerk waar de WAN zijde van een WRT54GL aan het interne netwerk hangt. In het interne netwerk staat stond een server. Aan de LAN kant van de tweede WRT54GL staat mijn client. Via NetCPS / FTP trek ik 62mbit stabiel.

Dit is idd met de Tomato firmware.

Wat houd je tegen om de Tomato firmware te installeren? Je kan altijd terug naar origineel. Doe dit NIET via wifi installeren, maar gewoon via een draad.

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar torrent trafic is vaak met heel veel upload en veel download (heel veel connecties). Van modem direct naar pc wil het wel eens 5mb/s downloaden 3mb/s upload gaan maar nu wil het niet meer dan 2mb/s download en 2mb/s upload gaan. Ik zal de tomato firmware proberen maar ik verwacht er niet veel van...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tomato firmware erop gezet... maar de peak blijft totaal 4mbps dus up+download. Ik denk dat een pc toch de oplossing zal zijn...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:58:
Ik heb de tomato firmware erop gezet... maar de peak blijft totaal 4mbps dus up+download. Ik denk dat een pc toch de oplossing zal zijn...
Wat een onzin. Tomato kan tot 62mb/s routeren over NAT (zelf getest). Dit is effectief dus 6.2mB/s. Jij hebt het over snelheden van 6mb/s, wat dus neerkomt op 600kB/s.

Ik ben zelf een gebruiker die veel gebruik maakt van Torrents. Ik heb een 10mb internet lijn (waarmee ik maximaal download op 1040~1060kB/s). Mijn WRT54GL icm Tomato heeft hier "geen" probleem mee.
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:35:
[knip]
maar nu wil het niet meer dan 2mb/s download en 2mb/s upload gaan.
Sowieso ga ik er van uit dat jij dus praat over 2megabit/s en niet over 2megabyte/s. Dan nog, al zou het over 2mB/s gaan, Tomato kan op een WRT54GL tot 6.2mB/s routeren. 2mB/s+2mB/s=4mB/s. Dus je zit nog lang niet aan de max van de hardware.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 11:59 ]