Toon posts:

Windows 2003 programma's uit werkbalk verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij werken hier met citrixservers icm. Windows 2003 met Wyse terminals. Vreemd probleem blijkt de laatste weken af en toe bij een enkele gebruikers op te treden.

Alle knoppen van de taakbalk verdwijnen at random en je kan dus alleen maar wisselen met alt-tab. Je ziet dus wel start en de quicklaunch maar geen programma's...

Geprobeerd:
- Profiel wissen van de desbtreffende gebruiker
- Vensters verslepen (hoe groot dan ook waar dan ook helemaal niets)
- IE4UINIT.EXE REGSVR32 /i SHELL32.DLL uitgevoerd 8)7

bij opnieuw inloggen gaat werkt het weer, danwel tijdelijk

alle fora afgezocht maar kan niets vinden

iemand enig idee???

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:33

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

- Welke Citrix versie heb je en welk type Wyse terminals?
- Zijn alle patches voor Citrix en Windows geinstalleerd?
- Doet het probleem zich voor op andere (fat?) clients of alleen op de Wyse terminals?
- Heeft het bij betreffende gebruikers wel goed gewerkt? Wat gebeurd er met een nieuw aangemaakt account?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
We werken met een published desktop 5 maal dezelfde server 2003 met MPS4.0. Er werken dus gemiddeld 25/30 personen per server.

Windows 2003 server is up-to-date over welke patches heb jij het wanneer je spreekt over 'alle' patches? Ik kan nl niet zomaar willekeurig alle patches laden ;)

Wij werken Wyse S10 en Wyse 1200 LE dus op de machine zelf is niets geinstalleerd dus daar kan het niet aan liggen. Het moet dus een probleem zijn binnen de instellingen van de desbetreffende gebruiker (op de ctx server) of IE7? Het probleem kan dus niet op de terminal zitten want je werkt niet op de terminal maar via de terminal op ctx server....

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:33

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

We werken met een published desktop 5 maal dezelfde server 2003 met MPS4.0.
komt het bij de persoon met problemen op alle 5 de servers voor?

Windows 2003 server is up-to-date over welke patches heb jij het wanneer je spreekt over 'alle' patches? Ik kan nl niet zomaar willekeurig alle patches laden ;)
de patches die je regelmatig voorbij ziet komen in security bulletins ;) verder de hotfixes voor citrix, ik heb recent rollup pack 4 er op gezet

Wij werken Wyse S10 en Wyse 1200 LE dus op de machine zelf is niets geinstalleerd dus daar kan het niet aan liggen.
die heb ik hier ook draaien, verder gelukkig ook Powerfuse, lekker makkelijk voor beheer :P kan de gebruiker ook met een rdp sessie testen?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
We zitten hier idd nog met rollup 1... kijk van de week even of ik tijd heb om één van de servers uit de farm te halen en deze te updaten naar 4.5....

gebruiker kan geen rdp testen, vind ik ook niet echt handig omdat het eigenlijk alleen maar @ random gebeurd :D