Toon posts:

Acer Travelmate 5515 vs Acer TravelMate 5515 WLMI

Pagina: 1
Acties:
  • 909 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een keuze tussen de twee volgende laptops:

Acer TravelMate 5515
Legitieme Windows Vista® Home Premium
AMD Athlon™ 64 X2 TK53, Dual Core 1.7 Ghz
2GB DDR 2 667 MHz
120GB S-ATA 5400 rpm
DVD±ReWriter Dual Layer
15.4” breedbeeld TFT CrystalBrite
ATI Radeon Xpress X1100
128MB shared memory
3x USB 2.0 ports
1 x VGA, 1 x Modem, 1 x LAN, 1 x S/PDIF
1 x microphone in
1 x headphone out
56K, V.92 modem, 10/100Mbps netwerk
Draadloos netwerk 54 Mbps (802.11b/g)
ingebouwd
touchpad
nee
ja, 5 in 1
6 cell Li-Ion batterij
2,8 Kg
O
Norton Internet Security™(trial versie)
Adobe Reader
Cyberlink® PowerDVD™
Acer Launch Manager
NTI® CD Maker™, NTI® Shadow™
Acer GridVista™
Empowering tools: Acer Empowering Technology
1 jaar pick up and return garantie

En de Acer TravelMate 5515WLMI

Legitieme Windows Vista® Home Premium
AMD Turion™ 64 X2 TL58, Dual Core 1.9Ghz
2GB DDR 2 667 MHz
160GB S-ATA 5400 rpm
DVD±ReWriter Dual Layer
15.4” breedbeeld TFT CrystalBrite
ATI Radeon X1300
128MB tot 896MB HyperMemory
3x USB 2.0 ports
1 x VGA, 1 x Modem, 1 x LAN, 1 x S/PDIF
1 x microphone in
1 x headphone out
56K, V.92 modem, 10/100Mbps netwerk
Draadloos netwerk 54 Mbps (802.11b/g)
ingebouwd
touchpad
1,3 Megapixel webcam
ja, 5 in 1
6 cell Li-Ion batterij
2,8 Kg
O
Norton Internet Security™(trial versie)
Adobe Reader
Cyberlink® PowerDVD™
Acer Launch Manager
NTI® CD Maker™, NTI® Shadow™
Acer GridVista™
Empowering tools: Acer Empowering Technology
1 jaar pick up and return garantie

Voor de tweede laptop betaal ik 100 euro meer. Ik vind de levensduur van de accu best belangrijk, daarnaast wil ik af en toe een leuk spelletje kunnen spelen (niets zwaars, CS 1.6 bijvoorbeeld).

De vraag is of het die 100 euro waard is(ben ook maar een studentje). De 120 gb vs de 160 maakt weinig uit, ik krijgt het toch niet vol.. de ingebouwde webcam is daarintegen wel handig.

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb zelf de 5515WLMi via de Tele2 Internet aanbieding (moest wel bijbetalen) en ik moet zeggen dat ik het werkelijk een perfecte laptop vind , mooi scherm , redelijke bouwkwaliteit voor een acer en niet superveel software voorgeinstalleerd. Een game als World of Warcraft draait er met gemiddelde graphics redelijk tot goed op en cs 1.6 zal dus ook zeker goed draaien. Over de accu ben ik ook wel tevreden , bij normaal office/internet gebruik kan ik er 2 - 2,5 uur mee werken.

Overigens wordt in de 5515WLMi van de Tele2 actie een AMD Turion 64 X2 TL60 gestopt en geen TL58 , geen super groot verschil , maar is mooi meegenomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, ik wil hem ook met de Tele2 actie halen inderdaad. Alleen twijfel ik dus tussen de 5515 en de 5515 WLMI. Voor de WLMI moet ik 100 euro meer bijbetalen.

Kan je misschien ook wat minpunten noemen?

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, nog één vraagje; op de specs op de Tele2 site staat dat er een 0,3 mp webcam ingebouwd is..
Maar als je inlogt met je actiecode staat er dat er een 1,3 mp webcam in zit, welke is het nou?

offtopic; kan me reactie niet meer editten.

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Het gaat om een 1,3MP camera , werkt echt goed , zelfs in wat donkere omgevingen.

Een nadeel is dat er geen recovery CD of een OEM dvd van windows vista wordt meegeleverd , dit staat gewoon allemaal op een verborgen partitie , je kunt je laptop dus wel gewoon een verse windows install geven als je wilt.

Voor de rest zijn er niet echt veel nadelen , je moet er wel rekening mee houden dat het een Acer blijft en dit zijn nu eenmaal niet de meest kwalitatieve laptops die er zijn , het zijn vooral fijna laptops voor thuisgebruik , maar ik zou er niet graag iedere dag mee op reis gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt goed!

Nog iemand anders die ervaring heeft met een van deze twee laptops?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 19:41 ]

Verwijderd

die van mij is nog steets niet binnen van tele2
Acer TravelMate 5515WLMI

Maar goed maak niet ui de laptop gaat gelijk weer de deur uit voor nieuwe prijs winkel.
(collega neemt hem over en zelf heb ik net een nieuwe betere model)
Voor het geld koop ik een anderen laptop die toch iets beter is kwa videokaart.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Rushwood schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:40:
Het gaat om een 1,3MP camera , werkt echt goed , zelfs in wat donkere omgevingen.

Een nadeel is dat er geen recovery CD of een OEM dvd van windows vista wordt meegeleverd , dit staat gewoon allemaal op een verborgen partitie , je kunt je laptop dus wel gewoon een verse windows install geven als je wilt.

Voor de rest zijn er niet echt veel nadelen , je moet er wel rekening mee houden dat het een Acer blijft en dit zijn nu eenmaal niet de meest kwalitatieve laptops die er zijn , het zijn vooral fijna laptops voor thuisgebruik , maar ik zou er niet graag iedere dag mee op reis gaan.
Die recovery DVD kun je dus zelf gewoon branden.
In die groene balk van Acer staat een icoontje van een CD, met een pijltje dat vanaf de onderkant naar rechts wijst. Als je daar op klikt, kun je kiezen voor een SCHIJF MAKEN tabblad onderaan.
Daar kun je een disk met fabrieksinstellingen maken. Kost je 2 DVD's, kun je ook recovery uitvoeren indien je een andere HDD plaatst.

Maar goed, dat geheel terzijde.
Mijn advies @ TS: Kies voor die 2e, is toch echt wel heel wat meer laptop dan de eerste.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:39:
die van mij is nog steets niet binnen van tele2
Acer TravelMate 5515WLMI

Maar goed maak niet ui de laptop gaat gelijk weer de deur uit voor nieuwe prijs winkel.
(collega neemt hem over en zelf heb ik net een nieuwe betere model)
Voor het geld koop ik een anderen laptop die toch iets beter is kwa videokaart.
Aan welk model zat je te denken dan?

Verwijderd

Ik zit ook te twijfelen welke van de laptops die tele2 aanbiedt ik zal kiezen, ik keek ergens wel van op geen van de laptops hebben een TV out erop zitten, klopt dit? want ik leefde in de veronderstelling dat dit bijna standaard is tegenwoordig .

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

dit kan je vrij makkelijk zelf uitzoeken, dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.