iMac video kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jelleh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09-2024
In de nieuwe iMac zit een ATI Radeon HD 2600 PRO met 256 MB, is die kaart een beetje te verglijken met de Asus EN8600GT Silent /2dht/256m, kwa snelheid ?

Ik heb zitten google'en maar kom geen duikdelijke verglijkingen tegen en ik ben niet helemaal thuis in de ATI kaarten.

Ik heb nu namelijk in me pc de Asus EN8600GT Silent /2dht/256m zitten en ben daar te vreden over, maar kan ik dan ook tevreden zijn over de "ATI Radeon HD 2600 PRO met 256 MB" ?

Het doel is namelijk dat ik ook kan gamen op de iMac icm bootcamp...

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Wat Apple vaak doet is de videokaarten in de iMac's lager klokken dan nVidia of AMD doen. Of die manier produceren ze minder warmte en is de iMac stiller. Die extra kracht is toch niet nodig wanneer je geen games speelt. Wanneer je via bootcamp naar windows boot kan ja daar de videokaart softwarematig "overclocken" naar de snelheid die door AMD of nVidia gehanteerd wordt. Dit kan geen kwaad, je iMac gaat hoogstens wat meer lawaai produceren door de koelers die sneller en harder gaan draaien.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 23:55
Van gamen op je iMac hoef je niet veel te verwachten. Ik heb een iMac met 2600PRO en ik kon in de tijd dat ik nog World of Warcraft speelde dat niet op High settings draaien... En ook de "Apple Games van EA Games" kunnen niet op hoogste instellingen gespeeld worden. Kortom: iMac is geen Game systeem...

Ook is het zo dat de drivers die Apple gebruikt voor de Videokaarten in Bootcamp niet actueel zijn. En de standaard nieuwste Catalyst drivers van Ati installeren werkt ook niet.

Dus een 2600PRO vergelijken met een 8600GT is niks waard. De 8600GT gaat het dik winnen...
Mijn 7950GT is namelijk ook stukken sneller dan de 2600PRO in mijn iMac... Want daarme kan ik World of Warcraft en Half Life 2 wel op de hoogste instellingen spelen.

Dus mijn advies is: Behoud gewoon je PC naast je nieuwe iMac. Ik heb dit ook gedaan om zo nu en dan nog eens een spelletje fatsoenlijk te spelen... Want recente games van dit moment op een mooie kwaliteit spelen op je iMac kun je vergeten...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Ik speel nu call of duty 4 vloeiend op een imac 2.0 2gb en 128 mb vido.. 1024x468 .
Ziet er fokking mooi uit .. Dus onderschat de power van een i mac niet.

Ook Need for speed pro spreet gaat als een trein..

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:55:
Ik speel nu call of duty 4 vloeiend op een imac 2.0 2gb en 128 mb vido.. 1024x468 .
Ziet er fokking mooi uit .. Dus onderschat de power van een i mac niet.

Ook Need for speed pro spreet gaat als een trein..
128 MB Video. Welke kaart? Welke versie van de iMac?

En die resolutie is ook zeer actueel he :')

En het is iMac!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58
Saeverix schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:45:
Van gamen op je iMac hoef je niet veel te verwachten.
Vind ik kei, en dan echt keiharde onzin.
Ik speel op full settings en reso (1680 * 1050) nog altijd Call of Duty 2 en Unreal Tournament 2004, het zijn dan niet de recentste games, maar qua gameplay nog altijd echte games.

Alu iMac, 4GB, Radeon HD2600 256MB

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 11:07

Step

step@tweakers.net#

Saeverix schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:45:
Van gamen op je iMac hoef je niet veel te verwachten. Ik heb een iMac met 2600PRO en ik kon in de tijd dat ik nog World of Warcraft speelde dat niet op High settings draaien... En ook de "Apple Games van EA Games" kunnen niet op hoogste instellingen gespeeld worden. Kortom: iMac is geen Game systeem...
Onzin, ik heb de iMac 20" 2GB RAM met 2600 PRO 256MB en daar draai ik Apple's EA Game C&C3 met max settings en max resolutie zonder AA. :) de 2600 PRO is wel in staat (en goed ook) om spellen te spelen, welles waar niet alles op max in de toekomst (en ook niet nu alle spellen) maar het levert een aardige strijd! Zo game ik ook nog steeds ALLE games op mijn X1600 256MB in mijn Macbook Pro zonder problemen waar o.a. Gears of War en Crysis.

[ Voor 1% gewijzigd door Step op 21-11-2007 17:31 . Reden: toevoeging ]

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Jelleh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09-2024
bedankt voor alle reacties,
De game die ik voral ga spelen op de iMac is World of Warcraft en andere eventuele games zijn C&C Generals, Unreal Tournament en CoD 2.

Enigste vraag is dus nog of iemand World Of Warcraft op 1080P of 720P kan spelen op de nieuwe imac.
Ik wil namelijk die imac ook op me Full HD tv aansluiten zo dat ik vanuit de bank WoW kan spelen :)

Iemand hier dus nog ervaring mee met de nieuwe iMac ?

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik heb afgelopen weekend met veel plezier C&C3, Medal of Honor - Airborne en unreal zitten spelen..
't zal wellicht geen monstersysteem zijn, maar voor de casual gamer kan 'ie het allemaal aardig bijbenen hoor :)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 23:55
Jelleh schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:32:
bedankt voor alle reacties,
De game die ik voral ga spelen op de iMac is World of Warcraft en andere eventuele games zijn C&C Generals, Unreal Tournament en CoD 2.

Enigste vraag is dus nog of iemand World Of Warcraft op 1080P of 720P kan spelen op de nieuwe imac.
Ik wil namelijk die imac ook op me Full HD tv aansluiten zo dat ik vanuit de bank WoW kan spelen :)

Iemand hier dus nog ervaring mee met de nieuwe iMac ?
World of Warcraft werkt redelijk op de Native resolutie... Maar zodra je AA aanzet (wat ik gewend was op mijn PC met GeForce 7950GT) wordt het onspeelbaar...

Dus als je van karteltjes houdt dan kan het. Maar aangezien jij het over Full HD hebt neem ik aan dat je alles zo mooi mogelijk wilt hebben...

En wat betreft de reacties hierboven... Allemaal zonder AA, en dat is iets waar ik aan gewend ben. En ook niet meer zonder wil. Crysis en Gears of War en Call of Duty 4 kun je allemaal vergeten.

Maar de spellen die jij noemt zijn redelijk te spelen, maar nogmaals: zonder de hoogste eyecandy...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:35

Croga

The Unreasonable Man

Saeverix schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:25:
World of Warcraft werkt redelijk op de Native resolutie... Maar zodra je AA aanzet (wat ik gewend was op mijn PC met GeForce 7950GT) wordt het onspeelbaar...
Je moet het natuurlijk ook niet gaan vergelijken met de top videokaart van de vorige serie.....

De 20" iMac met 7600 128MB draait in ieder geval WoW zonder problemen (1680*1050). Op maximum detail is het te spelen maar als je alles net iets minder dan max zet loopt het soepeler.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Croga schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:30:
Je moet het natuurlijk ook niet gaan vergelijken met de top videokaart van de vorige serie.....

De 20" iMac met 7600 128MB draait in ieder geval WoW zonder problemen (1680*1050). Op maximum detail is het te spelen maar als je alles net iets minder dan max zet loopt het soepeler.
Als je in je eentje rondloopt zeker :+ Een aardige raid trekt dat kaartje dus totaal niet op 1680x1050

0.0

Verwijderd

De videokaart is ook nog het enige wat me weerhoudt van het nu aanschaffen van een 24". Ik wacht vol hoop op een update op macworld. Zijn spellen als Gears of War en Call of Duty 4 nu gewoon lekker te spelen? Het hoeft niet allemaal op high, maar is wel leuk als het er beter uit ziet dan op mij Geforce 6600

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:35

Croga

The Unreasonable Man

Jungian schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:32:
Als je in je eentje rondloopt zeker :+ Een aardige raid trekt dat kaartje dus totaal niet op 1680x1050
Molten Core en Blackwing Lair waren geen enkel probleem. Ook niet in de suppression room.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
World of Warcraft is helemaal niet zo grafisch intensief als je van de AA afblijft. Geheugen en processor is het belangrijkste. Met de nieuwste patch is er ondersteuning voor dual core processors toegevoegd dus dat is het probleem niet meer. Met 2gb geheugen erin zit je altijd safe.

Met een 'betere' videokaart ziet het er wel een stukje beter uit als je AA kan gebruiken maar met een iMac heb je een mooiere pc dus dat weegt wel op ;)

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:36
Ik bezit een 24" 2.4ghz Imac. Ik speel Crysis in windowed mode (1280x960) op Vista 32-bit, DirectX 9. Alles op Medium en geen AA. Draait echt prima en is zeer goed speelbaar. En het ziet er ook nog grafisch geweldig uit (vind ik...). Vandaag ook even de laatste ATI drivers geinstalleerd (7.11), vanavond eens kijken of het iets scheelt t.o.v. de oude drivers. Ik vind het gamen op de Imac reuze meevallen, je zal inderdaad de resolutie wat aan moeten passen, maar als je windowed speelt is het prima te doen.

Verwijderd

Crysis en Gears of War en Call of Duty 4 kun je allemaal vergeten.
Crysis en CoD4 speel ik beide zonder problemen op mijn iMac 24inch 2,8Ghz Core 2 Extreme, 2Gb, HD 2600PRO... idd niet met AA...maar wel op hoge resolutie (Crysis 1920*1200, medium-low settings of 1440*900, medium-high settings/ CoD4 1440*900, high settings). Meer kun je ook niet verwachten van een mid-range kaart denk ik.
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:03:
De videokaart is ook nog het enige wat me weerhoudt van het nu aanschaffen van een 24". Ik wacht vol hoop op een update op macworld. Zijn spellen als Gears of War en Call of Duty 4 nu gewoon lekker te spelen? Het hoeft niet allemaal op high, maar is wel leuk als het er beter uit ziet dan op mij Geforce 6600
Ik heb zelf ook een PC met een 6600GT, die is heel veel langzamer dan de HD2600PRO.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:51:
[...]

Crysis en CoD4 speel ik beide zonder problemen op mijn iMac 24inch 2,8Ghz Core 2 Extreme, 2Gb, HD 2600PRO... idd niet met AA...maar wel op hoge resolutie (Crysis 1920*1200, medium-low settings of 1440*900, medium-high settings/ CoD4 1440*900, high settings). Meer kun je ook niet verwachten van een mid-range kaart denk ik.

[...]

Ik heb zelf ook een PC met een 6600GT, die is heel veel langzamer dan de HD2600PRO.
Zijn deze spellen er dan OOK voor de mac

Of gebruiken jullie een emulator om Windows spellen te draaien ?

(of bootcamp?)
Pagina: 1