Voeding, cooling en fans?

Pagina: 1
Acties:

• Martijn18
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik had even een vraagje... zat daarnet ff me processort heat te kijken met mbm504 daar kwam uit dat ie 79 graden was :?
Ik heb nou een of ander lame coolinkje erin en nou wil ik dus graag een betere. Ook hebbik maar een 230W voeding. Heb een AMD800 + GeForce2 GTS dus die kan denk wel wat meer gebruiken.
Nou zat ik dus ff rond te kijken op pricewatch, maar daar stond zo'n berg aan fans, coolers en voedingen dat ik niet echt wijs uit kon worden wat nou een beetje relaxt is en wat niet.. iemand met raad?

WP: Daikin Altherma (EHVX11/ERLQ11) | PV: 20x 335 Wp (ZW) / 2x 335 Wp (ZO) | ACCU: 2x Marstek Venus 5,12kWh

Verwijderd

Wat zegt de bios?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja kijk eerst maar es in je bios.. bij mij geeft MBM aan dat mn proc 255 graden is :Y)

• Martijn18
  • Niet online
nja das wel een inteligente opmerking :)
maarja dan wil ik eigenlijk toch nog wel antwoord op die andere vragen, wat voor voeding, cooling en eventueel fans.
Ben verder niet van plan om te OC'en maar wil toch graag wat nieuwe stuff erin

WP: Daikin Altherma (EHVX11/ERLQ11) | PV: 20x 335 Wp (ZW) / 2x 335 Wp (ZO) | ACCU: 2x Marstek Venus 5,12kWh

Verwijderd

Ik zou een enermax 330watt silent voeding kopen, want 230watt is wel heel erg weinig...

Verwijderd

al die enermaxers , hebbe jullie geld teveel . Ik heb een Target 300 Watt voor 100BEF / 50fl

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:32
Is een BEFje tegenwoordig een halve gulden??? Ik wist wel dat de inflatie gestegen was maar dit.... ;)

Verwijderd

je moet 't programma natuurlijk wel instellen voor graden celcius

't zou kunnen dat de temperatuur in Fahrenheit staat en dan lijkt ut of ie kookt

• Martijn18
  • Niet online
mmm.. jah dat (te lage voeding) verklaard dan waarschijnlijk ook gelijk plotselinge vastlopers...

Nieuwe voeding erin is toch gewoon een kwestie van schroeven erin, stekker erin en gaan?

• Martijn18
  • Niet online
Op dinsdag 13 februari 2001 19:25 schreef svoorn het volgende:
je moet 't programma natuurlijk wel instellen voor graden celcius

't zou kunnen dat de temperatuur in Fahrenheit staat en dan lijkt ut of ie kookt
Neenee dat stond wel goed :)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Enermax is relaxxxed...
Je hoort die dingen echt niet en verder heb je er gewoon echt vertrouwen in als je die doos openmaakt....
Anyway als je geen spontane reboots hebt is het echt niet nodig om een nieuwe voeding te kopen.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Eff een vraagje tussendoor is het nodig om je voeding te koelen ??
Ik bedoeldaarmee een c.a. 230 Watt voeding in verband met het maken van een Mini-Lan-Case.

• Martijn18
  • Niet online
Nou enermax is dus wel relaxt.. zag net een plaatje van een voeding met daarop 2 fans die lijkt me wel vet..

en nou nog cooling voor me AMD800 TB... is daar nog wat speciaals voor of maakt dat nie veel uit?

Verwijderd

Ik heb voor de onderstaande proc een alpha + ys tech fan gekocht en die op 7v laten lopen en dan hoor je alleen nog maar de hdd! :)

Verwijderd

Pleur je voeding gewoon open maak er nog een gaatje bij en plaats een tweede cooler.

DAN...

Trek dat lamme coolertje van je processor en plaats daar een loeier van een dragon orb 3 (7500RPM) op. Het lawaai moet je gewoon worden maar hij koelt zo'n 10 a 15° meer dan een "normale" orb of cooler.

Proberen zou ik zeggen, laat nog van je horen.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:38
Nouja, omdat niemand antwoord geeft hoe je een voeding erin moet zetten, idd stekkers eruit, schroefies, voeding veranderen, vastmaken en de stekkertjes er weer in.

Om verder je temperatuur wat te verlagen zou je een betere cpu cooler kunnen kopen en aan paar casefans erbij zetten.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Pagina: 1