Toon posts:

[Outlook] attachments verdwijnen bij bepaalde ontvanger *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee pop gebruikers, gebruiker A en gebruiker B. Deze gebruikers hebben een e-mail adres van het zelfde domein. a@domein.nl b@domein.nl.

Als gebruiker a een e-mail stuurt aan b met attachment, dan komt de e-mail wel aan, maar dan zonder attachment.

Als attachment gebruik ik een simpel .doc Word document.

Als gebruiker a een e-mail naar mij stuurt, dan komt deze aan met attachment.

Als ik naar gebruiker b een e-mail stuur met attachment, dan komt deze aan met attachment.

Deze gebruikers gebruiken, net als ik, Microsoft Outlook.

Ik heb Outlook bij gebruiker b even uitgeschakeld en gebruik even de webmail functionaliteit van onze provider.

Als gebruiker a een e-mail stuurt aan gebruiker b, dan komt deze aan in webmail met attachment.

Maar dan is de attachment een winmail.dat geworden. Als ik deze vervolgens via Outlook pop3 ophaal, dan is de attachment verdwenen.

rara...

Iemand dit ooit meegemaakt?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou eens kijken op de pop server (met telnet en pop commando's) of daar de attachment nog bestaat. Als-ie daar nog is dan ligt het dus aan de client van degene die pop doet.

Verwijderd

Meer info over die winmail.dat vind je hier, maar dit heeft denk ik niets met je probleem te maken. Als ik het goed begrijp is dit een bestandje wat wordt meegestuurd met de mail als er gebruik wordt gemaakt van RTF indeling. Daarom zie je het wel bij de webmail. Outlook zet dit bij ontvangst weer om, dus het "verdwijnt". (weer wat geleerd ;) )
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:43:
Als gebruiker a een e-mail stuurt aan gebruiker b, dan komt deze aan in webmail met attachment.

Maar dan is de attachment een winmail.dat geworden. Als ik deze vervolgens via Outlook pop3 ophaal, dan is de attachment verdwenen.
Er even vanuit gaand dat mijn verhaal van winmail.dat klopt, kun je eigenlijk concluderen dat de attachment .doc niet aankomt in de mailbox van gebruiker B. Het probleem zit hem dus ergens tussen het verzenden van A en de ontvangst in de box van B bij de provider.
Werkt het wel als B een bijlage naar A stuurt? Heb jij trouwens zelf dezelfde provider als A en B?
En hoe zit het met virusscanners?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 18:35 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:43:
...rara...

Iemand dit ooit meegemaakt?
Jawel. Gebruiker a moet in z'n adresboek bij Gebruiker b even instellen dat Outlook "plain text" moet versturen.
Inderdaad. WinMail.dat wordt door virusscanners vaak weggefilterd.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Sendy schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:03:
Ik zou eens kijken op de pop server (met telnet en pop commando's) of daar de attachment nog bestaat. Als-ie daar nog is dan ligt het dus aan de client van degene die pop doet.
De attachment bestaat in de webmail bij de provider als winmail.dat.

Verwijderd

Topicstarter
Er even vanuit gaand dat mijn verhaal van winmail.dat klopt, kun je eigenlijk concluderen dat de attachment .doc niet aankomt in de mailbox van gebruiker B. Het probleem zit hem dus ergens tussen het verzenden van A en de ontvangst in de box van B bij de provider.
Werkt het wel als B een bijlage naar A stuurt? Heb jij trouwens zelf dezelfde provider als A en B?
En hoe zit het met virusscanners?
Bijde hebben dezelfde provider. Ik heb net gevraagd aan B een attachment te sturen aan A.

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:46:
[...]
Jawel. Gebruiker a moet in z'n adresboek bij Gebruiker b even instellen dat Outlook "plain text" moet versturen.
Dit lijkt inderdaad te werken. RTF werkt ook. Nu gevraagd op 'Tekst zonder opmaak' in te stellen. Maar ik vraag mij dus wel waarom HTML er niet door komt...

Verwijderd

Wat zegt de exchange server?
als je kijkt in je sytemmanger en je gaat kijken bij tools en dan tracking centre...
misschien staat daar wel in wat er gebeurt...welke versie van exchange/outlook gebruik je?
mayb outlook diagnose repair wil af en toe wel eens helpen...

Verwijderd

.doc bestanden kunnen macrovirussen bevatten en worden daarom door outlook bij bepaalde instellingen geblokkeerd of in een onbereikbare map geplaatst.

check dit

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:34:
[...]

Dit lijkt inderdaad te werken. RTF werkt ook. Nu gevraagd op 'Tekst zonder opmaak' in te stellen. Maar ik vraag mij dus wel waarom HTML er niet door komt...
Het ging toch om de bijlage? De mail zelf kwam toch gewoon aan, alleen was de bijlage gestript? Die winmail.dat kun je vergeten, dat is dat rtf verhaal en gaat puur om de inhoud van de mail: niet om de bijlage.
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:59:
.doc bestanden kunnen macrovirussen bevatten en worden daarom door outlook bij bepaalde instellingen geblokkeerd of in een onbereikbare map geplaatst.
Dat gaat toch om ontvangst? In dat geval zou het mailtje in de webmailbox wel de bijlage moeten bevatten, maar hij is er al ergens afgestript tussen verzender A en de webmailbox van B.
Als de Outlook van A die .doc al blokkeert bij verzenden, zou dezelfde bijlage ook niet aan mogen komen bij de Topic Starter

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:36:
Wat zegt de exchange server?
als je kijkt in je sytemmanger en je gaat kijken bij tools en dan tracking centre...
misschien staat daar wel in wat er gebeurt...welke versie van exchange/outlook gebruik je?
mayb outlook diagnose repair wil af en toe wel eens helpen...
Er is geen Exchange

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:38:
[...]

Het ging toch om de bijlage? De mail zelf kwam toch gewoon aan, alleen was de bijlage gestript? Die winmail.dat kun je vergeten, dat is dat rtf verhaal en gaat puur om de inhoud van de mail: niet om de bijlage.
Dat dus het duffe. Als je een e-mail stuurt met attachment in plain text, dan komt de inhoud met de attachment aan. Als je een e-mail stuurt met HTML opmaak met attachment, dan komt alleen de inhoud aan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik snap niet wat dit heeft te maken met Netwerken. NT => OFF. Dan maak ik meteen de topictitel 'E-Mail attachment mysterie' wat minder mysterieus :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:39:
Ik snap niet wat dit heeft te maken met Netwerken. NT => OFF. Dan maak ik meteen de topictitel 'E-Mail attachment mysterie' wat minder mysterieus :+
Update

Probleem staat nog steeds open, maar heeft niets te maken met Outlook.

Waarschijnlijk ligt het probleem in de firewalls. Wij maken gebruik van Fortigate firewalls.

Vandaar NT

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:26:
[...]

Probleem staat nog steeds open, maar heeft niets te maken met Outlook.
Nou, ja en nee. We hebben iets soortgelijks met een paar ontvangers. Als je het help-bestand van Outlook erop naslaat, dan staat daar het volgende:

Opmerking Bijlagen worden in HTML-berichten of in berichten met tekst zonder opmaak weergegeven in een regel onder de regel Onderwerp. In RTF-berichten en andere soorten items worden bijlagen in het bericht zelf weergegeven.

Daaruit maak ik op dat in HTML opgemaakt berichten een bijlage netjes zouden moeten afleveren, ongeacht het mail-programma van de ontvanger. Is het bericht in RTF opgemaakt, dan wordt bij een niet-Outlook-client de bijlage samengevoegd met winmail.dat.

Of dat ook zo is weet ik niet - we maken onze berichten alleen in HTML op, maar toch zijn er ontvangers die klagen dat ze geen bijlages ontvangen, behalve winmail.dat...

Siem Weel
Pagina: 1