Toon posts:

poort open, dicht, open

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier het 100.000e topic over die dekselse poorten. ;(

Mijn probleem is als volgt:
mijn poorten gaan steeds vanzelf dicht.

Via portforward heb ik netjes mijn poorten open gezet.
Als ik dan via utorrent dat controleer krijg ik een mededeling dat mijn poort goed geforward.
Zet ik een paar torrents aan, gaat dat allemaal prima.

Kijk ik na een paar uur weer, staan alle downloads op "rood" en als ik dan weer kijk of de poorten goed geforward zijn, dan zijn de poorten weer dicht.

sluit ik utorrent af, start ik alles weer opnieuw op.
Doe ik weer dat testje: Staan ze weer open.

Dit wisselt steeds. Hoe kan dat?

Ik werk met XP sp2
en een sweex router

en verder misschien nog van belang: Norton virusscanner.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

99% kans dat dit je oorzaak is >:)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Krijg je een vast of dynamisch ip adres van de router? Wellicht dat je af en toe een nieuwe krijgt, waar de poorten niet geforward zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vast ip adres.
Das toch noodzakelijk voor poorten forwarden?

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:08:
[...]

:'(

serieus?!?

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:10
Staat je firewall aan? Je kan nog even proberen deze uit te zetten (in je router)

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

jah en nee, het hoeft niet per definitie je sweex te zijn, maar sweex is nou echt een merk wat je moet nemen als je onverklaarbare dingen wilt tegenkomen

sweex is gewoon een doodzonde als je serieus met computers omgaat

Verwijderd

Topicstarter
Firewall van norton geeft utorrent wel toegang.
firewall van me router.... ? (wist niet dat daar ook een FW op zat)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
CrankyGamerOG schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:36:
[...]

jah en nee, het hoeft niet per definitie je sweex te zijn, maar sweex is nou echt een merk wat je moet nemen als je onverklaarbare dingen wilt tegenkomen

Inderdaad, het kán goed gaan, maar je kunt er ook de meest vreemde dingen mee meemaken . . .

Iets met prijs/kwaliteitsverhouding ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
CrankyGamerOG schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:36:
[...]

Wat een onzin, heb jaren een adsl modem/router van sweex gebruikt die geen enkel probleem gaf met P2P en netjes zijn portforwarding deed.

Als je je PC in de DMZ van je router zet kan je testen of het probleem van die poorten in de router of in je pc zit. De DMZ houdt in dat je pc gewoon bloot op het internet komt te staan, dus wel je firewall Norton uphouden.

Anderzijds kan je testen of je pc het is door norton tijdelijk uit te schakelen, maar dan moet je wel zeker weten dat de firewall in je Sweex aanstaat (die staat bij oudere versies niet standaard aan, dus check de handleiding) om veilig te blijven.

Om te kijken of het aan nanotorrent ligt kan je bijvoorbeeld tijdelijk een andere torrentdownloader installeren om te kijken of die het ook heeft.

En kies voor alle zekerheid poorten die boven de 10000 liggen, bijvoorbeeld 54321 en 54320, zodat je zeker weet dat je provider niet loopt te knijpen op de lagere default P2P poorten.

[ Voor 14% gewijzigd door Mar2zz op 21-11-2007 12:57 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Mar2zz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:54:
[...]

Wat een onzin, heb jaren een adsl modem/router van sweex gebruikt die geen enkel probleem gaf met P2P en netjes zijn portforwarding deed.
ok goed alwetende,

99% van de gebruikers hier zal beamen dat SWEEX een domme keuze is.
Dat jij er toevallig geen problemen mee had, fijn voor je, maar het overgrote gedeelte van sweex apparatuur is gewoon BRAK

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Start een poll zou ik zeggen. Het heeft heel erg weinig toegevoegde waarde dat jij iemands apparaten gaat lopen afkraken. Natuurlijk is er merk boven merk en ik ben de laatste die zegt dat sweex een topmerk is. Maar ik heb meer apparatuur van sweex gehad (en nog steeds) dat ongelofelijk goedkoop was, en gewoon zijn werk doet, dus in mijn ogen niets tot weinig mis mee.

Je bijdrage in dit topic is buitengewoon brak en daar zal 100% van de gebruikers hier het mee eens zijn. Je helpt de TS helemaal niets verder ermee, sterker nog, straks is ie naar de winkel gesneld om een duurdere router te kopen terwijl dat helemaal niet nodig hoeft te zijn.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:32
CrankyGamerOG schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:08:
[...]

Sweex ? Die dingen gaan toch al kapot voor ze uit de doos zijn 8)7
Pagina: 1