op welke pin van decom poort staat stroom????

Pagina: 1
Acties:

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
Op welke pin van de 9 polige compoort staat stroom en hoeveelvolt

Het is om mijn gps aan te sturen er zitten 4 batterijen in

• hqa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

hqa

ff met een multimetertje kijken dunkt me

Verwijderd

als het goed is staat er nergens spanning op dit wordt pepaald door protokol van aan te sluiten aparaat , en als je er al spanning uit krijgt dan is het maar 5V met zeer lage stroom.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

IK zou geen apparaten gaan voeden uit de RS232 poort ! Wat wel kan is 5 Volt van je Keyboard aftakken .... mits je niet een te hoge stroom vraagt.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Op geen enkele pin van je com-poort of printerpoort staat voldoende spanning om ook maar iets op te zetten, dit zijn communicatie-poorten. Op je USB-poort of keyboard-poort staat spanning waarmee je een apparaat kunt voeden, met een GPS blaas je deze poorten echter op (ook als het een heel kleine gps is)

Steven

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Maak gebruik van 'n molex-contrastekker. Dus zo'n stekker waar je harddisks mee aansluit. De gele is de plus voor 5 volt en de zwarte is min. Dan hang je 'm gewoon netjes aan de voeding :).
Ik gebruik dit ook voor mijn minidisc-speler, tot grote tevredenheid.
Hang het niet aan poorten, die zijn daar gewoon niet geschikt voor.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Er staat zowiezo geen stroom op welke van de connectoren. Er staat spanning op. Stroom loopt er als je er iets op aansluit.

Wat je zou kunnen doen is m.b.v. een paar diodes meerdere pinnen samen pakken, maar ikkan het je niet echt aanraden. De genoemde keyboard connector of USB geef ik je nog de meeste kans mee, al lijkt het me nogsteeds niet echt slim.

Gewon je voeding aftakken.

IP Rocks

Pagina: 1