Ubuntu 7.10 64-bit zwart scherm bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik heb een probleempje.

Op mijn Q6600 met 4Gb en GTS8800 wil ik graag de 64 bit versie van ubuntu draaien. De 32 bits versie werkt geweldig, de 64-bits versie krijg ik echter niet geinstalleerd.

Bij het opstarten van de AMD64 cd krijg ik wel het eerste selectiescherm, maar als ik dan - net als bij de 32-bit versie - de standaard installatie optie doe (de bovenste) dan krijg ik niet het ubuntu logo in beeld, laat staan de voortgangs indicator. De CD gaat wel draaien etc, en er gebeurt ook wel wat; ik zie alleen niets.

Ook de 'safe graphics mode' verandert niets aan de situatie. Er hangt een HP 2465 LCD scherm aan de machine die met DVI verbonden is, rechtstreeks op de 8800 en zonder converters oid.

Moet ik in mijn BIOS (Asus P5K) nog iets instellen?
Vista 64bit werkt prima, evenals XP.

Anybody got a clue what's goin' on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ik had hetzelfde probleem en heb uiteindelijk de alternate CD gebrand met text install.

Video driver van AMD64 Nvidia meegeleverd met GG heeft een bugje. Is wel een oplossing voor, maar die kan ik zo snel niet terug vinden, en was ook niet bijster eenvoudig.

[ Voor 50% gewijzigd door Jouke74 op 21-11-2007 11:22 ]

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ah, da's inderdaad ook een optie. Ik zal zsm laten weten of dat helpt; ben vanavond niet in de gelegenheid e.e.a. te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Helaas, dat gaat ook niet goed. Installatie verloopt prima, maar kan geen netwerkkaart vinden. Vreemd, want dat lukt onder de 32bit versie prima. Na installatie rebooten geeft wederom geen beeld. Alleen als ik de safe mode opstart dan krijg ik netjes de consol. Doe ik dan een startx of /etc/init.d/gdm restart krijg ik wel beeld en kan ik inloggen, maar dan mag ik echt helemaal niets aanpassen en loopt uiteindelijk X vast. Ik begrijp er niets van.

Ik heb Fedora 8 X86_64 geinstalleerd en dat gaat prima, geen enkel probleem. Sterker nog; daar tik ik dit op.

Iemand nog een tip om toch Ubuntu geinstalleerd te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ok effe zoeken: https://launchpad.net/ubu...modules-2.6.20/+bug/98641

Veel lees plezier :)

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Pfff :-)

Thx. Ik zal eens wat klooien, en anders wordt 't gewoon lekker Fedora.
Pagina: 1