Toon posts:

van quick.cms naar ....

Pagina: 1
Acties:
  • 998 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na veel faqs doorgelezen te hebben durf ik mijn vraag hier toch te stellen.

Mijn site www.modderkruipers.nl gebruikt nu cuick.cms.light van opensolution.org.

Echter ben ik op zoek naar een vergelijkend cms systeem wat niet te moeilijk is aan te passen en wel een grote achterhang heeft die vragen snel beantwoorden.

Quick.cms heb ik in het verleden gekozen voor zijn simpelheid en de manier van opbouw van pagina's dus pagina's in/op andere pagina's zetten als ondergeschikt met een korte omschrijving.

Mijn php/html kennis is nu niet optimaal ik snap wat er staat voor 80% en wat het ongeveer doet maar zelf iets verzinnen dat gaat mij toch net het petje te boven.

quick.cms gebruikt een single file voor de database. Nu zou ik liever een systeem hebben dat met mysql werkt ivm de snelheid ervan bij meerdere bezoekers.

Wordpress heb ik geprobeerd maar de ondergeschiktheid van pagina's worden alleen in het menu weergegeven en dat wil ik dus juist niet (op mijn site is het duidelijker te zien dan dat ik kan uitleggen mijn excuus).

Joomla vind ik een ramp want op één of andere manier kan ik de frontpage ervan maar niet uitlaten zien zoals ik wil.

Plone vind ik een top systeem snap alleen geen *piep* van de installatie...

Mijn site host ik bij neostrada (dan hebben jullie een beeld van mijn mogelijkheden)

Tevens mis is de functies om te zoeken in de database bij de gratis versie van quick.cms

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

Kijk ook eens op http://www.cmsmatrix.org , zij hebben een hele fijne CMS vergelijkings-tool waar je op basis van functionaliteit een selectie kunt maken ;)

edit: ik zie overigens niets op jouw site wat niet met de door jou genoemde pakketen gedaan kan worden. WP is misschien niet de preferente tool (blog i.p.v. cms) maar zou zelfs hiervoor "misbruikt" kunnen worden.

[ Voor 40% gewijzigd door Swaptor op 21-11-2007 09:21 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Swaptor schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:19:
Kijk ook eens op http://www.cmsmatrix.org , zij hebben een hele fijne CMS vergelijkings-tool waar je op basis van functionaliteit een selectie kunt maken ;)

edit: ik zie overigens niets op jouw site wat niet met de door jou genoemde pakketen gedaan kan worden. WP is misschien niet de preferente tool (blog i.p.v. cms) maar zou zelfs hiervoor "misbruikt" kunnen worden.
Zoals ik al aangaf moeten de mogelijkheden die ik zoek er standaard inzitten want het "misbruiken" gaat mij net het petje te boven in programeertaal.

Opmaak is niet mijn sterkste kant en werk dus het liefst met thema's die ik aanpas door trial and error. Ik snap wel wat er staat, maar zelf verzinnen en creeren from scratch gaat mij dus net te boven.

pfff wat een lijst op die site jij wou mij zeker nog dieper het bos in sturen :+ ben in elk geval weer even zoet tot iemand een short-list post waar ik zou kunnen zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 09:28 ]

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07 19:07

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Een aantal jaar geleden gebruikte ik altijd xoops als cms voor mijn website, vond het altijd een erg fijn cms met erg veel mogelijkheden. Het wordt de laatste tijd alleen niet vaak meer geupdate, maar je zou er misschien eens naar kunnen kijken. Dit cms maakt ook gebruik van thema's en gebruikt daarvoor smarty, dus de lay-out is niet zo moeilijk om aan te passen als je wat van html en css weet.

Toen ik dit gebruikte had ik totaal geen kennis van php, alleen maar html en een klein beetje css. Nu gebruik ik het niet meer want programmeer nu zelf als ik een site wil hebben :P

[ Voor 16% gewijzigd door Walance op 21-11-2007 09:37 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

Met "misbruiken" bedoel ik overigens gewoon het opzetten van de structuur door pages, in plaats van met blogposts. Er is absoluut geen codeerkennis voor nodig; je kunt het systeem alleen dus op die manier niet volledig gebruiken, of niet gebruiken waar het in eerste instantie voor bedoeld was.

Succes iig met de matrix!
Ik ga er even voorzichtig van uit dat je de zoekfunctie hebt gevonden?

[ Voor 17% gewijzigd door Swaptor op 21-11-2007 09:37 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:27

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:17:

Mijn site www.modderkruipers.nl gebruikt nu cuick.cms.light van opensolution.org.

Echter ben ik op zoek naar een vergelijkend cms systeem wat niet te moeilijk is aan te passen en wel een grote achterhang heeft die vragen snel beantwoorden.

Quick.cms heb ik in het verleden gekozen voor zijn simpelheid en de manier van opbouw van pagina's dus pagina's in/op andere pagina's zetten als ondergeschikt met een korte omschrijving.

Mijn php/html kennis is nu niet optimaal ik snap wat er staat voor 80% en wat het ongeveer doet maar zelf iets verzinnen dat gaat mij toch net het petje te boven.

quick.cms gebruikt een single file voor de database. Nu zou ik liever een systeem hebben dat met mysql werkt ivm de snelheid ervan bij meerdere bezoekers.

Wordpress heb ik geprobeerd maar de ondergeschiktheid van pagina's worden alleen in het menu weergegeven en dat wil ik dus juist niet (op mijn site is het duidelijker te zien dan dat ik kan uitleggen mijn excuus).

Joomla vind ik een ramp want op één of andere manier kan ik de frontpage ervan maar niet uitlaten zien zoals ik wil.

Plone vind ik een top systeem snap alleen geen *piep* van de installatie...

Mijn site host ik bij neostrada (dan hebben jullie een beeld van mijn mogelijkheden)

Tevens mis is de functies om te zoeken in de database bij de gratis versie van quick.cms
Neostrada heeft volgens mij de mogelijkheid om scripts automatisch te laten installeren via cPanel. Hier zitten een aantal CMSen bij, waaronder Typo3. Deze gebruik ik zelf en dat bevalt heel goed. Wat de andere zijn durf ik je zo niet te zeggen, maar log eens in en kijk eens of er wat voor je tussen zit.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Verwijderd

Wat ouder bericht maar kwam 't toevallig tegen, en kon een reactie niet laten :)
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:17:
Misschien is 't een idee om net zo veel energie te steken in 't lezen van documentatie van cms'en als in het lezen van faqs voor je een vraag stelt. :)

No flame intended, maar ik heb bijv met Joomla redelijk wat gedaan en dan vind ik het zonde om iets in de prullenbak te gooien "omdat iets niet lukt" en dan nog wel zoiets wat me redelijk eenvoudig lijkt. Het grote voordeel van Joomla is de enorme community eromheen. Mega veel members die je kunnen ondersteunen bij dergelijke problemen. Gebruik zoiets dan ook. Het is een perfect platform o.a. voor mensen die slechts php herkennen maar 't niet kunnen schrijven. Met zo'n weggooi mentaliteit zul je nooit je perfecte cms vinden (voor zover zoiets bestaat) denk ik. :P

Mijn bescheiden mening. Wie weet heb je inmiddels al iets gevonden. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
nu weet ik niet wat vele in joomla zien maar ik vind het maar niets.

heb het verschillende keren geprobeerd maar nee het is niet wat ik zoek. Het aanpassen neemt teveel tijd in beslag. en hoe ik de themes aanpas staat helaas niet in de documentatie van de cms'en tenminste niet altijd

en je leest veel op fora en reviews dat het maar wat aanrommelt in joomla land en dat spreekt mij ook niet echt aan. Wil wel dat het regelmatig geupdate wordt natuurlijk want ik wil niet steeds blijven veranderen. en hoppen van cms naar cms.

opensolutions is simpel, maar ik mis toch een aantal zaken die de niet-gratis-versie er wel bij heeft. nu kan ik daar wel mee leven maar het niet geven van hulp bij de gratis versie vind ik wel wat te ver gaan.

blijf voorlopig mijn huidige maar gebruiken... bij gebrek aan andere opties

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 11:37 ]

Pagina: 1