Toon posts:

[2000] extra paginas worden niet geladen bij gebruik hostnaa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds een tijdje weer wat gaan sleutelen met mijn windows 2000 server.
Hier draai ik ook een website en exchange op. en als ik vai zijn intern ip verbind werkt alles perfect.

Echter als ik via de domein naam verbinding maak met de server worden kan hij alle plaatjes en css bestanden niet meer laden. Hier laad hij dan heel lang over waarna deze niet kunnen worden weergegeven.

Of ik nu via extern (werk) of intern probeer maakt niks uit.
Om intern goed verbinding te kunnen maken via de hostname het ik deze in de hosts file ook ook doorgelinkt naar mijn interne ip. Dit werkt ook niet wat er op duid dat het geen probleem is van de router.

Ik vermoed dat iis dit op een of andere manier blokkeerd, maar ik kan nergens vinden wat of waar dat dan moet zijn. Kan het zijn dat via de host plaatjes en css files worden geweigerd?

Of kan ik op een of andere manier mijn domein naam toevoegen aan de server dat hij deze wel accepteerd?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:44
ipconfig/all van je computer en de server?

Lijkt erop dat je de DNS van je provider gebruikt en niet van je server.

Verwijderd

Topicstarter
Kan hier op het moment niet inloggen op een van beide omdat ik op het werk ben. zal dit vanavond doen.

Echter kan ik zo melden dat ik geen dns server draai op de server.
En als ik van buiten probeer een pagina te open via de zelfde domein naam heb ik het zelfde probleem.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:44
Ah zo,

Weer te snel gelezen |:(

Als je de pagina wel te zien krijgt, dan zal het netwerk/firewall wel goed zitten, maar wellicht staat de beveiliging niet goed (rechten op de map waar de plaatjes/css bestanden staan bijv.) of je links zijn niet goed.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:35:
Ik vermoed dat iis dit op een of andere manier blokkeerd, maar ik kan nergens vinden wat of waar dat dan moet zijn. Kan het zijn dat via de host plaatjes en css files worden geweigerd?
Heb je al eens overwogen om een kijkje te nemen in je IIS logfiles voor deze VServer? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb schijnbaar wel een dns server draaien maar die gebruik ik eigenlijk niet. Ik heb deze nu alleen verteld dat het domein zijn eigen ip is maar dit heeft weinig geholpen. als ik op de server nu ping naar het domein gaat hij naar z'n eigen ip pingen.
en de dns toegevoegd in de dns lijst maar dit helpt niks.

in de log heb ik inderdaad gekeken maar daar wordt ik niet echt wijzer van.
Hier staat in dat de css en plaatjes een 206 geven. wat aanduid dat deze niet geheeld geladen zou zijn.
of zelfds gewoon een 200.

rechten op de mappen lijkt me ook niet echt het probleem want van als ik gewoon via ip probeer werkt het wel prima.

Dus het probleem zit hem duidelijk ergens met de dns naam want het gaat fout zodra ik met de domein naam in ga loggen. maar ik snap echt niet meer waar dit aan zou kunnen liggen.
Pagina: 1