favicon en een inline frame dodelijk voor de favicon?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lowlandsrouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-12-2017
Hallo, gisteren m'n nieuwe homepage geUpload.

Ondanks dat de Mozilla interface nog wat tweaking nodig heeft loopt alles op 1 detail na prima. De favicon wil niet laden. Verwijder ik het iFrame uit de index.html dan laadt ie wel. Ik heb dat frame nodig voor functionaliteit van de startpagina. De redirect scripts heb ik er even uitgehaald maar daar ligt het dus niet aan. De verantwoordelijke is het iFrame.
Kan ik er iets aan doen? Googlen op iFrame en favicon combinatie levert me niets op.

edit:
URL verwijderd ivm Google zoekresultaten / adres staat bovwenin de code

edit:
Als je met mozilla browsed wordt index1.html geladen, maar ook mozilla weigert de favicon weer te geven.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<title>Welkom in de Starthemel.nl</title>
<link rel="shortcut icon" href="http://www.starthemel.nl/favicon.ico" type="image/x-icon"/>
<style media="all" type="text/css">
body    {
    background:#CC6600  fixed;
    padding:0;
    margin:5;
    font-family:'sans-serif',arial,sans-serif;
    font-size:40%;
    color:#000000;
    }.steun{margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-right:0px; margin-left:0px; border-width:0px; width:1234px; height:2255px;}
</style>
</head>
<BODY title="mainindex">

<script language="JavaScript1.2">
if(!(navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer"))
{
 window.location = "index1.html"
}
</script>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
{
var correctwidth=1280
if (screen.width<correctwidth)
window.location.replace("http://www.starthemel.nl/ie/LageResolutie")
}
</SCRIPT>
<CENTER>
<iframe class="steun" name="steun" src="ie/HogeResolutie/engage.html" frameborder="no" scrolling="no" >Uw internetbrowser is sterk verouderd, upgrade naar Ie7+, firefox of opera 9+</iframe>    
</CENTER>
</BODY>
</HTML>

[ Voor 14% gewijzigd door lowlandsrouter op 23-11-2007 11:31 ]

The important thing is not to stop questioning. -Albert Einstein

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:48
Ik zat met hetzelfde probleem en heb dit opgelost door een extra type toe te voegen (zie hieronder). Heel raar probleem waar heel veel mensen last van hebben.

HTML:
1
<link rel="shortcut icon" href="http://www.mijndomein.nl/favicon.ico" type="image/x-icon" type="image/vnd.microsoft.icon"/>

[ Voor 36% gewijzigd door sunflame op 21-11-2007 08:04 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Of je hebt inmiddels al iets aangepast, maar wanneer ik je site bezoek krijg ik gewoon een favicon te zien op het tabblad.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Hier wordt je favico zonder problemen geladen.
Fx2.0.0.9 op een XP Prof SP2

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• sunflame
Dat is juist de hele pest. Dat probleem had ik ook.
Bij sommige mensen wordt de favicon gewoon getoond, terwijl bij een groot deel andere mensen de favicon maar niet tevoorschijn wil komen.

Hier in Firefox laadt de favicon prima, echter in ie7 op xp is hij spoorloos. Dit ondervang je door dat extra type toe te voegen waardoor IE7 de favicon ook laat zien.

[ Voor 30% gewijzigd door sunflame op 21-11-2007 08:13 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@ sunflame: Heldere uitleg. Uit de vraagstelling van de TS was mij niet duidelijk of hij het probleem had bij IE7 oid, want de enige vermelding die hij gaf was Mozilla. Mijn aanname was dan dat hij dit probleem had/heeft met Firefox.

• lowlandsrouter
Nou ja, het scheelt al dat ie bij sommigen wel geladen wordt.

Bij mij, nu overigens met extra type, nog steeds niet in ie7 onder vista premium en ook niet in Gran Paradiso (firefox 3 alpha 8.)

Het moet met het het inline frame te maken hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door lowlandsrouter op 23-11-2007 11:29 ]

• sunflame
Herlaad de pagina een aantal keer met F5, de favicon wordt in IE7 pas getoond bij het tweede bezoek aangezien hij zoekt in je cache voordat de favicon bij je eerste bezoek daarin is geplaatst.

Klagen kan bij Microsoft :)

• sunflame
Probeer anders eerst even geforceerd het icon te cachen in IE7 door de icon direct op te roepen in je browser. Dus door: http://www.starthemel.nl/favicon.ico op te roepen.

Keer daarna terug naar je website en voila.

• lowlandsrouter
sunflame schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:20:
Herlaad de pagina een aantal keer met F5, de favicon wordt in IE7 pas getoond bij het tweede bezoek aangezien hij zoekt in je cache voordat de favicon bij je eerste bezoek daarin is geplaatst.

Klagen kan bij Microsoft :)
Heb net 10 x op F5 geduwd, maar buiten dat m'n toetsenbord slijt :) gebeurd er verder niets.

• lowlandsrouter
sunflame schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:23:
Probeer anders eerst even geforceerd het icon te cachen in IE7 door de icon direct op te roepen in je browser. Dus door: http://www.starthemel.nl/favicon.ico op te roepen.

Keer daarna terug naar je website en voila.
Ja het werkt als ie 1 keer in de cache staat, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling, het ding moet gewoon overal en ten alle tijden in 1keer geladen worden.

• sunflame
Vertel mij wat.. Zoals ik al zei: klagen kan bij Microsoft. :)

• lowlandsrouter
sunflame schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:27:
Vertel mij wat.. Zoals ik al zei: klagen kan bij Microsoft. :)
Weet je niet dat klagen bij Microsoft geen zin heeft, tenzij je Kassa en 10000 mensen met hetzelfde probleem achter de hand hebt >:)

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

lowlandsrouter schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:38:
[...]

Weet je niet dat klagen bij Microsoft geen zin heeft, tenzij je Kassa en 10000 mensen met hetzelfde probleem achter de hand hebt >:)
Waarom is zo'n flame nou weer nodig? Via de Microsoft Connect website kun je bugs en wishes voor bijna alle software kwijt.

Wat betreft het icon. Een beetje internetter had namelijk zeer eenvoudig het Microsoft artikel 'How to Add a Shortcut Icon to a Web Page' kunnen vinden.

If it isn't broken, fix it until it is..

• lowlandsrouter
Niemand_Anders schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:19:
[...]

Waarom is zo'n flame nou weer nodig? Via de Microsoft Connect website kun je bugs en wishes voor bijna alle software kwijt.

Wat betreft het icon. Een beetje internetter had namelijk zeer eenvoudig het Microsoft artikel 'How to Add a Shortcut Icon to a Web Page' kunnen vinden.
Inderdaad, sorry daarvoor, maar wel net zo onnodig als jouw; een beetje internetter, kleinering.

Bedankt voor de link, ik ga me er zo in verdiepen.

Pagina: 1