HD DVD speler + HD DVD = Zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:32
Dag mede tweakers!

Ik zag onlangs op alternate de Toshiba HD DVD speler voor 100,- en dat leek mij een zeer interesante aanbieding. Ik heb toen meteen een HD DVD besteld bij Bol en nu heb ik beide hier in huis. De HD DVD drive zit nu in mijn pc en ik gebruik Power DVD Ultra voor het afspelen van de HD DVD's. De eerste keer gaf PowerDVD aan een update nodig te hebben, deze heb ik dan ook geinstalleerd. Daarna liep de HD DVD steeds vast na 1 seconden (ik hoorde dan alleen geluid want ik had toen ook zwart beeld). Gelukkig was er weer een update die verholp dit probleem met het vastlopen MAAR ik heb nog steeds zwart beeld :'(

Mijn configuratie is
- Intel Pentium 4 2.8GHz
- 2GB RAM
- GeForce 7600GS
- 1TB aan HDD space
- Toshiba HD DVD speler
- 32 inch HDTV

De PC is aan de TV verbonden met een vga kabel want je kan hem schijnbaar alleen digitaal aansluiten als je videokaart HDCP ondersteunt. In mijn geval is dat dus niet zo. Ik heb Pure Video geinstalleerd.

Wat is het probleem? Wat kan ik in vredes naam nog doen? Ik wil HD DVD's kijken 8)

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Aangezien je geen dvi of hdmi gebruikt heb je geen hdcp, dus denk ik niet dat het zo gaat werken.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:32
LDenninger schreef op woensdag 21 november 2007 @ 03:37:
Aangezien je geen dvi of hdmi gebruikt heb je geen hdcp, dus denk ik niet dat het zo gaat werken.
Ik had dacht ik gelezen dat als je het beeld via vga aansluit het wel op iedere kaart moet werken. Zolang je maar hardware acceleration kan gebruiken. Met PureVideo kan ik met mijn 7600GS hardware acceleration gebruiken in PowerDVD. HDCP is alleen vereist voor het digitaal aansluiten van je videokaart naar je tv. Dat is tevens ook de enige manier om het beeld in full HD te krijgen maar aangezien ik een HD Ready tv heb maakt dat niet zoveel uit.

Ik zit er wel aan te twijvelen om eventueel een andere videokaart te kopen.

De Ati HD2600 ondersteunt HDCP. Is er toevallig ergens een lijst met HDCP compatible kaarten?

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 08:49
HDCP is een beveiliging van de filmmakers. Geen HDCP is geen beeld. Gewoon je tv via dvi-d/hdmi aansluiten, mits je videokaartt het ondersteunt uiteraard

Verwijderd

LDenninger schreef op woensdag 21 november 2007 @ 03:37:
En als je geen HDCP krijgt, zou je dan niet gewoon de film in lagere kwaliteit te zien krijgen i.v.m. de beveiliging voor perfect copies.