[HP Pavilion ZD8000]Onderdelen vervangen/upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 3.111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 02:56
Hoi, ik heb een wellicht voor de hand liggende vraag maar er is er weinig informatie over te vinden op het internet vandaar dat ik mn vraag hier stel.

Ik heb een HP Pavilion ZD8000 (het exacte type is ZD8320ea) van meer dan een jaar oud, redelijk goede specificaties. Maar na een jaar merk ik toch dat de laptop een beetje begint achter te lopen wat betreft prestaties. Zeker met Windows Vista op het oog kwam ik dan ook op het idee mn laptop te upgraden, met in het specifiek de grafische kaart, de harddisk en het geheugen... Echter dit bleek niet zo makkelijk als gedacht.

De grafische kaart: Een ati-radeon mobility X600, in pci sleuf 1. Echter ik heb op internet gevonden dat laptop kaarten praktisch alleen te vervangen zijn indien er een MXM slot is. Ik kan nergens vinden of dat in mn laptop zit, bovendien kan ik ook geen enkele winkel vinden die laptopkaarten verkoopt.

De harddisk: Een Fujitsu MHU2100AT 4200 rpm van 100 gb, ik neem aan dat deze gewoon te vervangen is door een 2,5 inch U-ata/ide schijf? (aangezien ik ook een dergelijke controller heb.) Kan ik ook een harddisk gebruiken die sneller gaat (5400rpm of 7200rpm) of levert dit oververhittingsproblemen op?

En tot slot het geheugen: Ik heb gekeken op www.geheugen.com, maar mijn exacte laptop staat er niet tussen. Bovendien staat niet duidelijk aangegeven wat voor type geheugen het is. Ik kan ook op itnernet nergens duidelijk vinden wat voor geheugen de laptop nodig heeft en hoeveel geheugen-slots hij heeft.

Ik snap dat dit erg specifieke/lastige vragen zijn, maar heeft iemand misschien een sluitend antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de CSL FAQ, specifiek het deel over laptop-upgrades. Vaak werkt een schone installatie en uitbreiding van geheugen al goed zat.

En waarom zou je Vista gaan gebruiken? Heb je het specifiek nodig?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 02:56
Bedankt voor de link, het harddisk/geheugen gedeelte is nu wel redelijk duidelijk. Het is niet perse dat ik Vista wil gebruiken, maar ik wil er nog wel een tijdje mee doen vandaar... En een upgrade kan nooit kwaad.

Maar het wordt me niet duidelijk of ik de videokaart nou kan vervangen, ik heb weinig zin om mn laptop open te schroeven. En ook uit bovenstaande link wordt het niet duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Silvos schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 03:45:
Bedankt voor de link, het harddisk/geheugen gedeelte is nu wel redelijk duidelijk. Het is niet perse dat ik Vista wil gebruiken, maar ik wil er nog wel een tijdje mee doen vandaar... En een upgrade kan nooit kwaad.

Maar het wordt me niet duidelijk of ik de videokaart nou kan vervangen, ik heb weinig zin om mn laptop open te schroeven. En ook uit bovenstaande link wordt het niet duidelijk...
Servicemanual zoeken, en neem eens contact op met HP? Zonder openschroeven zal je het nooit weten. Anyway, videokaart van laptops upgraden is niet erg zinvol, wees gewoon tevreden met wat er inzit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zoek de Maintenance and Service Guide - HP Pavilion zd8000 Notebook PC Document Part Number: 372712-001 (ik ben de link kwijt)

Er zijn op andere fora over deze lapotop discussies over de uitwisselbaarheid van de VGA-kaart maar een 100% oplossing heb ik niet voor je kunnen vinden. I.i.g. geen bevestiging dat de kaart kan worden geupgrade. Daarnaast ben je volgens mij gebonden voor MXM aan ATI mobility kaarten áls MXM aanwezig is. Zie maar eens zo'n kaart te vinden. :)

Bel HP en vraag het een technicus.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235791

Check bij www.kingston.com. In Nederland werkt dezelfde bij www.interngeheugen.com.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 09:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Mijn vrouw heeft ook een laptop uiit de ZD8000 serie en daar hebben we gewoon 2x 1GB DDR2-667 geheugen van Kingston ingezet.. Werkt als een tiet! Maar ja, Vista is eigenlijk geen optie voor deze laptop,.. zowel de kaartlezer als de knoppen op je toetsenbord werken niet onder Vista.

Mijn vrouw zit er dan ook aan te denken om maar weer terug te gaan naar XP...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244594

Hierbij wil ik vragen wie nog een dvd frontje

hebt liggen voor de laptop HP zd 8000

graag reactie
Pagina: 1