8600GT laat groene strepen zien :(

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:59
Hoi ik heb een probleempje, sinds vandaag krijg ik tijdens het gamen (Stalker, Rainbowsix Vegas, Crysis, ea.) kleine groene streepjes te zien. Weet iemand hoe dit kan? Is mn 8600gt beschadigd? Help...

specs:
AMD X2 5200+
ASUS M2N4-SLI
4GB geheugen
GIGABITE 8600GT Silent 256mb DDR3

nieuwste drivers staan er op, XP is helemaal up to date, ligt niet aan mn beeldscherm (heb ik al gecontroleerd), heb mn beeldscherm op allebei de dvi poorten aangesloten en zelfde probleem, dus dat is het ook niet en ook gen temp problemen....

mobo 28°c
cpu 25°c
gpu 42°c
hd1 24°c
hd2 27°c
hd3 24°c

:?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:30
Kun je eens een screenshot maken? Of met een foto (of nog beter, beide :+ ). Ik denk zelf aan een gare videokaart. Had het laatst met mn laptopje die dus in RMA kon...

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:17
Een grote kans dat er modules van het videogeheugen defect zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Jumpman op 21-11-2007 08:48 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 20:02
Helemaal eens met de mensen hier boven.

Maak in ieder geval een screenshot. Klinkt gek, maar zo'n screenshot wordt gemaakt door beelden op te vragen van de videokaart, nadat deze eerst gerendered zijn. Veel problemen met de videokaart zie je dus ook in een screenshot. Problemen met monitor / kabels daarintegen juist niet.

• Eli3l
hmm, ik zal vanavond na mn werk even een screenshotmaken en een foto. iig bedankt.

• Eli3l
Heel vreemd maar alles doet het weer normaal.. :*) Het rare is dat ik niks heb gedaan, behalve mn pc heel de dag laten draaien :?

ik heb alsnog even een ps gemaakt en geedit om te laten zien wat er aan de hand was.
in het plaatje hieronder zag ik op de grafitie tag en bijv in de donkere hoekjes groene streepjes (dunner dan op het plaatje) in een soort van rooster. Tijdens de intro of in het menu was er niks aan de hand, alleen in de levels zelf... Heeft iemand enig idee wat het kan zijn (geweest)?

Afbeeldingslocatie: http://i217.photobucket.com/albums/cc140/Eli3l/raar.jpg

• Eli3l
sorry van het plaatje zag het te laat..

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:32

InSanex

serenity now!

Kaart zsm terugbrengen in je garantie :)

Het weer in Halfweg

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 22:37
En meteen omruilen voor een 8800GT + eventuele bijbetaling. :*)

• Eli3l
Ja maar hij doet nu dus weer normaal, dus dan kan ik m niet ruilen... Er zit gelukkig een jaar garantie op en heb m pas een maand

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Eli3l schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:14:
Ja maar hij doet nu dus weer normaal, dus dan kan ik m niet ruilen... Er zit gelukkig een jaar garantie op en heb m pas een maand
Ook wanneer je kaart instabiel is kun je hem ruilen hoor :) Vaak is het trouwens zo, dat naar mate je de kaart al langere tijd stressed, dus al een uurtje aan het gamen bent, of wanneer de kaart wat warmer is, deze een beetje vaag gaat doen.

Ik zou trouwens wel eerst eens proberen de drivers eraf te mikken en in veilige modus even nieuwe drivers te installeren, dan weet je zeker dat het daar niet zit en je voor niets met het kaartje onder je arm bij de shop aankomt.

• Eli3l
mn pctje staat 24/7 aan, GPU word nooit warmer dan 55°c (ook niet met crysis of CoD4), nieuwste drivers stonden er ook al op, drivers alsnog opnieuw geinstalleerd en het probleem bleef. Vanochtend gekeken en groene streepjes, nu net een uurtje trug van werk en alles doet het opeens normaal (pc stond gewoon heel de dag aan).
Ik vraag me af of ze me geloven in de winkel...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Eli3l schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:36:
Ik vraag me af of ze me geloven in de winkel...
Jahoor, als je een goede shop hebt laten ze er ATiTool en/of 3DMark op los totdat ze artifacts zien (tenminste, een uur ofzo max). Zeker wanneer jij ze verteld dat het na een uur oid pas komt laten ze de boel wel even draaien. Ook zij weten hoe dit werkt, en vaak kost garantie claimen bij de leverancier ze... (bijna) niets, terwijl ze een klant weer enorm blij maken ipv héél ontevreden... :)

• Eli3l
Hmm zal het eens proberen, bedankt iig.
Pagina: 1