Mijn huidige systeem is toe aan een flinke upgrade.
Momenteel: a8n premium, x2 4200, 1gb ddr400, 7600gt icm 19" tft.
Mijn kast, sonata3 is nog prima, net als mijn hdd spinpoint 500gb en dvd-rw.
Wat ik nodig heb is een moederbord, cpu + koeling, ddr2 en gpu en monitor.
Budget is 800 euro. Meer wil ik er echt niet aan uitgeven.
Ga het voornamelijk gebruiken voor gaming (Crysis, CoD4, Pro Steer etc.) maar natuurlijk ook internet, chat, office gebruik en grafische apps)
Moederbord: Asus P5K a 96 euro.
Gekozen voor asus omdat ik altijd asus heb gehad en erg tevreden ben. Daarnaast biedt het moederbord goede ondersteuning en klokt dit bordje naar mijn weten (beetje neuzen) redelijk over.
p35 lijkt me momenteel het beste chipset. hoef geen nforce voor sli.
GigaByte GA-P35C-DS3R a 97 euro.
lijkt me ook een leuk bord. ddr3 ondersteuning en volgens mijn verder ook redelijk gelijke specs. Is dit een beter keuze? Ik wil wel beetje overklokken, ben er nog niet zo in thuis maar wil dit graag onder de knie krijgen. Welk bordje kan ik dan beter kiezen?
Processor: Intel c2d e6750 a 160 euro.
Snelte dualcore naast de e6850(die mij nogal overbodig lijkt). Quad lijkt me niet nodig omdat de games en programma's nu net beginnen te wennen aan dualcore. Voor Quad vind ik het nog een beetje vroeg. Daarnaast presteren dualcores momenteel beter in games dan de quad(q6600)
Koeling: Arctic Freezer Pro a 16 euro.
Prima koeler voor een prima prijs. De Zalman cnps9700 led is natuurlijk mooier. Zou ik ook liever hebben maar aangezien mijn budget is niet naar is kies ik voor de Freezer Pro. En daarnaast heeft mijn kast geen side window dus zien doe ik 'em toch niet.
Geheugen: Kingston 2x1gb ddr2 pc5300 667mhz a 38 euro.
Keuze van geheugen vind ik nogal lastig. Is het nodig om ddr2 800mhz te nemen? fsb van cpu is 1333mhz en dat van dit geheugen is 667. Loopt dus 1:1. En als ik de reviews moet geloven klokt dit ook tot 800mhz. Suggesties welkom
Videokaart: Club 3d 8800GT a 212 euro.
Gezien de huidige prijzen en prestaties lijkt dit me een logische keus. GTX toch net iets te duur
Zit alleen beetje in over de levertijden. Bij Azerty tot 2 weken, iemand toevallig een beter adresje?
Monitor: Samsung 226BW 22" 2ms a 265 euro.
22" vind ik groot genoeg en voor een 24" heb ik niet genoeg geld.
Daarnaast zijn de specs van de samsung prima en ziet ie er leuk uit.
Dit maakt een totaal van 788 euro. Netjes onder de 800 en een prima pc, toch?
Momenteel: a8n premium, x2 4200, 1gb ddr400, 7600gt icm 19" tft.
Mijn kast, sonata3 is nog prima, net als mijn hdd spinpoint 500gb en dvd-rw.
Wat ik nodig heb is een moederbord, cpu + koeling, ddr2 en gpu en monitor.
Budget is 800 euro. Meer wil ik er echt niet aan uitgeven.
Ga het voornamelijk gebruiken voor gaming (Crysis, CoD4, Pro Steer etc.) maar natuurlijk ook internet, chat, office gebruik en grafische apps)
Moederbord: Asus P5K a 96 euro.
Gekozen voor asus omdat ik altijd asus heb gehad en erg tevreden ben. Daarnaast biedt het moederbord goede ondersteuning en klokt dit bordje naar mijn weten (beetje neuzen) redelijk over.
p35 lijkt me momenteel het beste chipset. hoef geen nforce voor sli.
GigaByte GA-P35C-DS3R a 97 euro.
lijkt me ook een leuk bord. ddr3 ondersteuning en volgens mijn verder ook redelijk gelijke specs. Is dit een beter keuze? Ik wil wel beetje overklokken, ben er nog niet zo in thuis maar wil dit graag onder de knie krijgen. Welk bordje kan ik dan beter kiezen?
Processor: Intel c2d e6750 a 160 euro.
Snelte dualcore naast de e6850(die mij nogal overbodig lijkt). Quad lijkt me niet nodig omdat de games en programma's nu net beginnen te wennen aan dualcore. Voor Quad vind ik het nog een beetje vroeg. Daarnaast presteren dualcores momenteel beter in games dan de quad(q6600)
Koeling: Arctic Freezer Pro a 16 euro.
Prima koeler voor een prima prijs. De Zalman cnps9700 led is natuurlijk mooier. Zou ik ook liever hebben maar aangezien mijn budget is niet naar is kies ik voor de Freezer Pro. En daarnaast heeft mijn kast geen side window dus zien doe ik 'em toch niet.
Geheugen: Kingston 2x1gb ddr2 pc5300 667mhz a 38 euro.
Keuze van geheugen vind ik nogal lastig. Is het nodig om ddr2 800mhz te nemen? fsb van cpu is 1333mhz en dat van dit geheugen is 667. Loopt dus 1:1. En als ik de reviews moet geloven klokt dit ook tot 800mhz. Suggesties welkom
Videokaart: Club 3d 8800GT a 212 euro.
Gezien de huidige prijzen en prestaties lijkt dit me een logische keus. GTX toch net iets te duur
Zit alleen beetje in over de levertijden. Bij Azerty tot 2 weken, iemand toevallig een beter adresje?
Monitor: Samsung 226BW 22" 2ms a 265 euro.
22" vind ik groot genoeg en voor een 24" heb ik niet genoeg geld.
Daarnaast zijn de specs van de samsung prima en ziet ie er leuk uit.
Dit maakt een totaal van 788 euro. Netjes onder de 800 en een prima pc, toch?