HDD ruimte is er wel maar toch ook niet :S

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:45
Hoi

heb hier een computer staan met 40GB HDD, heb hier tijd geleden ubuntu als dual-boot naast win98 opgezet maar daarna weer verwijdert omdat ik er teveel tijd in moest stoppen om het te leren en het lekker te laten draaien. zo gezegd zo gedaan, partities geformateerd en harddisk geformateerd en daarna 1 nieuwe c: partitie voor een verse installatie van windows 98.

maar wat blijkt nou na installatie, de partitie die ik voor ubuntu heb gemaakt zit nu wel bij C: in maar is niet beschikbaar en vaak ook niet zichtbaar(m.a.w. in plaats van 40GB heb ik maar 20GB) op sommige plekken staat dat C: 40GB groot is en op andere weer dat ie maar 20GB groot is en ondanks dat er 40GB staat, staat ernaast dat er 4GB in gebruik is en 13 GB vrij, das bij elkaar ook geen 40GB:

Afbeeldingslocatie: http://upload.halflife-2.nl/20071121-15025.bmp

ik heb al een trial van partition magic 8 gedownload maar volgens mij kan die er niets mee.

misschien hebben jullie nog ideeen, een volledige herinstallatie is geen probleem maar als het zonder kan zal het toch fijn zijn

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-02 20:46
dat komt omdat ubuntu de schijf anders indeeld als windows en daarom kan je de helft niet gebruiken

• iwaarden
dat snap ik maar blijkbaar heeft het verwijderen van de partities en de volledige schijf in fat32 formateren geen zin, ik wil graag weten wat er wel aan te doen valt zonder die hele ubuntu weer te installeren (die live cd is me toch sloom op een pentium 3)

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-02 09:04
Die partitie die je heb gemaakt naar fat32 formatteren?

• iwaarden
het is geen apparte partitie meer, zie plaatje

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Op de een of andere manier is Windows toch ernstig in de war, zowel over de grootte van je schijf als over de omvang van de vrije/bezette ruimte. Heb je een volledige format gedaan of een snelle format? Er zijn geen dingen die bizar veel ruimte innemen op je nieuwe partitie?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En wat betreft gigabytes, wil je alsjeblieft nooit meet een BMP bestand gebruiken als het voor internet bedoeld is? Bij voorbaat dank.

Ontopic: volledige format zou het moeten oplossen, het lijkt erop dat de MBR/partitietabel nogal stuk is.

🖥️ | 🚗

• iwaarden
ik heb de computer geformateerd via de windows 98 cd (of win2000 cd) lijkt me dat ie dan toch een volledige format hoort te doen.

maar als een nieuwe volledige format moet helpen dan proberen we dat zometeen

offtopic: sorry voor de BMP, maar ik kan geen jpeg selecteren in paint op deze computer

[ Voor 26% gewijzigd door iwaarden op 21-11-2007 08:33 ]

Verwijderd

KillaH87 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:30:
ik heb de computer geformateerd via de windows 98 cd (of win2000 cd) lijkt me dat ie dan toch een volledige format hoort te doen.

maar als een nieuwe volledige format moet helpen dan proberen we dat zometeen

offtopic: sorry voor de BMP, heb niet goed gekeken wat ik aanklikte
maak je wel even een nieuwe partitietabel aan (dus even al je partities verwijderen met bijv. fdisk)

• iwaarden
is goed

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je hebt de schijf dus niet geformatteerd. Enkel de windows partitie. C: is geen schijf maar een drive letter die je aan een partitie of schijf kunt koppelen. In jouw geval is het gekoppeld aan een windows partitie. Maak een bootflop met fdisk en formatteer de gehele schijf.

• iwaarden
probleem is opgelost, ik heb blijkbaar een fout gemaakt bij de eerste format na het verwijderen van ubuntu, ik heb schijf c: geformateerd en toen pas de partities verwijderd waardoor maar de helft van de schijf leeg was.

heb nu een volledige herinstallatie gedaan en de schijf ingedeeld in 3 partities, werkt perfect nu.

in iedergeval bedankt voor de reacties

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

KillaH87 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:37:
probleem is opgelost, ik heb blijkbaar een fout gemaakt bij de eerste format na het verwijderen van ubuntu, ik heb schijf c: geformateerd en toen pas de partities verwijderd waardoor maar de helft van de schijf leeg was.

heb nu een volledige herinstallatie gedaan en de schijf ingedeeld in 3 partities, werkt perfect nu.

in iedergeval bedankt voor de reacties
Voor de volgende keer als je een topic opent, geen BMP plaatjes van 800kb gebruiken als screenshot (dit voor de mensen die waar ze ook zijn niet gezegend zijn met ADHDSL) en geen (MSN) smiley parsers in de titel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• iwaarden
zoals ik al eerder heb gezegd, ik kon in paint geen jpeg of ander formaat behalve bmp selecteren, en ik had niet echt de tijd/zin om uit te zoeken hoe en wat alleen om een plaatje te posten.
Pagina: 1