Sinds een paar maanden heb ik mijn pc fors geupgraded en daarbij ook voor Vista gekozen. Mijn harddisk heb ik als NTFS geformatteerd en door de oude schijven ook aan de pc te hangen heb ik de boel gekopieerd naar de nieuwe pc. Toen alles een beetje op orde was heb ik een nieuwe mapindeling gemaakt en heb alle oude bestanden gekopieerd naar nieuwe plekken. Op het moment echter dat ik bepaalde .gz bestanden wilde verwijderen (uit een uitgepakt installatiepakket van Vmware voor linux) wilde Vista dit niet doen. Wat ik sindsdien geprobeerd heb:
- verkenner in administrator modus
- total commander in administrator modus
- opnieuw opstarten in veilige modus en dan verwijderen, zowel gewoon als als administrator
- het programma "unlocker", deze geeft aan geen blokkeringen te vinden maar kan vervolgens het bestand ook niet verwijderen, zelfs niet tijdens de volgende boot
- het uitschakelen van explorer.exe, via cmd.exe verwijderen middels 'del' commando (was een tip die ik ergens las), werkt ook niet en geeft aan dat het een ongeldige bestandsnaam betreft.
- het programmatje deletedocter, deze geeft exact dezelfde foutmelding als cmd.exe
Ook dingen als verplaatsen en hernoemen lukken niet...
Met andere woorden: Ik kom er niet meer uit... Heeft iemand hier misschien tips om deze bestanden alsnog te kunnen verwijderen?
- verkenner in administrator modus
- total commander in administrator modus
- opnieuw opstarten in veilige modus en dan verwijderen, zowel gewoon als als administrator
- het programma "unlocker", deze geeft aan geen blokkeringen te vinden maar kan vervolgens het bestand ook niet verwijderen, zelfs niet tijdens de volgende boot
- het uitschakelen van explorer.exe, via cmd.exe verwijderen middels 'del' commando (was een tip die ik ergens las), werkt ook niet en geeft aan dat het een ongeldige bestandsnaam betreft.
- het programmatje deletedocter, deze geeft exact dezelfde foutmelding als cmd.exe
Ook dingen als verplaatsen en hernoemen lukken niet...
Met andere woorden: Ik kom er niet meer uit... Heeft iemand hier misschien tips om deze bestanden alsnog te kunnen verwijderen?
Gemberthee: water met een smaakje.