Powerbook op Sony Bravia

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-01 18:27
Heb een Powerbook G4 en een 80cm Sony Bravia Lcd Tv (KLV-S32A10E)
Nu zou ik graag een filmpie willen zien, vanaf mijn laptop op mijn Lcd.

Heb een DVI kabel met verloop naar HDMI, maar krijg de resolutie's niet overeenkomend.
Krijg op mijn TV alleen dezelfde resolutie als op mijn Mac scherp. De rest is allemaal vervormd en onscherp. In de 1280 resolutie van mijn Mac, krijg ik ook een 4-3 verhouding op mijn TV. En breedbeeld kan ik er niet van maken. Kleuren, frequentie veranderen helpt ook niets.

Weet iemand een progje waarmee ik de resolutie van mijn mac kan aanpassen op mijn Bravia?

[ Voor 36% gewijzigd door Kettingspanner op 11-03-2008 16:58 ]

Verwijderd

kan beter gewoon een VGA kabel aan je mac koppelen. werkt beter, heb ik zelf ervaren dan.

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Probeer de resolutie eens aan te passen met SwitchResX.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Welke resoluties kun je nu uit kiezen dan? Ik heb nog nooit problemen gehad met het aansluiten van LCD TV's via DVI. Alleen laat OS X het verschil tussen progressive en interlaced modes niet zien.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Als de resolutie via dvi niet standaard goed staat dan kan je tv die 'goede' resolutie (waarschijnlijk 1360x786) niet aan omdat hij naar de 'hd' resolutie van 1280x720 gaat. Heb het zelfde probleem gehad met samsung tv's. Het is niet op te lossen door de 'goede' resolutie van 1360x786 te forceren met tooltjes want de tv kan het gewoon niet aan.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
hij wil toch ook de mac-resolutie aanpassen aan de tv (dus de mac op 1280x720 of wat dan ook), niet andersom als ik het goed begrijp? Heb zelf een ervaring met dergelijke problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 22-11-2007 09:40 ]

• R.A.
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem met mijn mbp op een samsung lcd-tv.
Met mijn desktop pc kan ik keurig 1360x768 kiezen, maar via de mbp krijg ik het niet voor elkaar.
Ik zal vanavond die SwitchResX eens proberen, aangezien de tv het dudelijk, bij mij, wel aankan.
Ik doe overigens aansluiten via de vga kabel, nog niet geprobeerd via de dvi/hdmi.

De reden dat ik het graag wil is dat ik straks over wil naar de mac mini als mediapc, en dan moet ik natuurlijk wel de juiste resolutie eruit krijgen ;)

• Kettingspanner
Bedankt allemaal!!

Ik ga dat progje ook eens proberen!!

• Kettingspanner
Het is eindelijk gelukt.

In de standaard apple setting moet je de schermen niet klonen maar loskoppelen. Mijn Powerbook herkende meteen het scherm en ging over naar 1920 bij 1080i. Tenminste dat is wat hij aangeeft en mijn apple scherm blijft op 1280 staan.

Hoe simpel kan de oplossing zijn...
Pagina: 1