Toon posts:

Netgear router zoemt/piept!!! Wie (her)kent dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.579 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt: mijn Netgear router ( WGR614) zoemt/piept. Het is een heel hoog k*tgeluid. Weet iemand heo dit kan? Of hoe dit verholpen kan worden?

Groeten TW

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-03 08:05
schijnt te komen door te weinig weerstand (in het stroomcircuit) heb ik ooit eens gelezen/gehoord

kun je natuurlijk niets mee :/

[ Voor 9% gewijzigd door sjongenelen op 20-11-2007 23:19 ]

you had me at EHLO

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 22:16
Volgens mij komt dit door een transfo in de router.

exop.io

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 08:45
deze is dan stuk het is een lekke condensator waar dat gepiep wegkomt dit geld overigens voor alle elektronica.
suc6

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:20
Bij mijn speedtouch 510 was het destijds een kapotte condensator. Je kan eens kijken of je hem open kunt schroeven/klikken.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-03 09:18

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hmm, terwijl ik juist dacht dat dit een condensator is. Ik heb geloof ik wel vaker van dit soort verhalen gehoord, waarbij de remedie een dot lijm op de condensator is.

EDIT: Ah, ik ben niet alleen :P

EDIT: Een dot lijm is dus geen remedie, althans, dat lees ik op internet.

[ Voor 28% gewijzigd door Patriot op 20-11-2007 23:23 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:59

Onbekend

...

Patriot schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:22:
EDIT: Een dot lijm is dus geen remedie, althans, dat lees ik op internet.
Dat ligt eraan wat er piept. Als het piepgeluid uit een geschakelde voeding afkomstig is, zal een dot lijm dat gepiep verminderen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-03 09:18

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Onbekend schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:25:
[...]

Dat ligt eraan wat er piept. Als het piepgeluid uit een geschakelde voeding afkomstig is, zal een dot lijm dat gepiep verminderen.
Nou, volgens mijn bronnen op internet gaat een condensator (daar ga ik even van uit) na het piepen gewoon hardstikke deaud. Dan is een dot lijm wel een remedie voor het piepen, maar dat ding zal uiteindelijk toch nog stuk gaan?

• Onbekend

Onbekend

...

Patriot schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:27:
[...]

Nou, volgens mijn bronnen op internet gaat een condensator (daar ga ik even van uit) na het piepen gewoon hardstikke deaud. Dan is een dot lijm wel een remedie voor het piepen, maar dat ding zal uiteindelijk toch nog stuk gaan?
Dit is niet helemaal waar.
De levensduur van een elco (elektrolytische condensator ) gaat wel naar beneden als deze hevig trilt, maar dit is voor elk merk en type weer anders.

Bij een geschakelde voeding van bijvoorbeeld 18 kHz staat de elco zich in deze frequentie zich op te laden en te ontladen. Om piepen tegen te gaan wordt veel lijm gebruikt om de behuizing vast te zetten waardoor het volume van het piepgeluid wordt teruggebracht.

Ik zou er gewoon een dot warmtelijm op gooien.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:13
Als het een condesator is die piept is/gaat ie waarschijnlijk stuk, maar het kan ook heel goed gewoon een spoeltje zijn, en dan wil een dot lijm uit een lijmpistool inderdaad vaak goed helpen.

• MAXed_out
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-03 15:29
Ik heb een Netgear mr814 router en die piept al jaren, maar hij doet het nog steeds prima.
Dus ik zou er gewoon van afblijven tenzij je je enorm irriteert aan dat gepiep.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties. ik heb m net opengemaakt maar ik zou niet weten waar ik lijm op zou moeten doen. :(

• Onbekend

Onbekend

...

Als het goed is, zie je (vlak bij de voedingsaansluiting) ergens een transformatortje of spoeltje zitten. Daarbij zitten meestal ook grote condensatoren in de buurt.

Daar komt meestal het gepiep vandaan.

Verwijderd

Zelfde probleem met een linksys router.. Gekke is alleen dat deze alleen maar piept als mijn switch aanstaat. Bij het opstarten (nog voor de switch aanspringt) is hij heerlijk stil.

Erg vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
Oke..ik heb m nu in een krant ingepakt en daarna in een schoenendoos gedaan. Nu hoor ik niks meer...of is dit gevaarlijk...brandgevaar ofzo???

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:22:
Oke..ik heb m nu in een krant ingepakt en daarna in een schoenendoos gedaan. Nu hoor ik niks meer...of is dit gevaarlijk...brandgevaar ofzo???
eeuh vertaling
je stopt een 10 watt lamp in een krant in een schoenendoos, is dat gevaarlijk ?

een gemiddelde router verbruikts iets van 10 watt oid ...

wat is goedkoper een nieuw huis of een nieuwe router? zet dat af tegen de kans dat er wat ergs kan gebeuren. en vul ej antwoord in

Iperf

Pagina: 1