Anti Aliasing instellen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Heey mensen,

ik heb een ATI X1650 met de nieuwste drivers, icm Catalyst Control Center. Nu heb ik een aantal games; Fifa 08, TDU en Race Driver 3, op mijn pc. Nu is het probleem dat wat ik ook instel in het CCC, de AA niet werkt in deze games. Ik weet zeker dat het in TDU heeft gewerkt, ik was daarnet dan ook erg verbaasd dat deze het niet meer doet. Wat moet ik nu? Ligt het aan het CCC of de drivers? Het testplaatje in het CCC is wel ge-AA-ed en ge-AF-ed.

Alle tips zijn welkom...

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
ik heb altijd nvidia gehad dus ik gok zomaar wat; kijk eens bij je driver settings of je instellingen niet keihard door je driver bepaalt worden, niet door de game zelf :) dat is bij nvidia nl. wel altijd het gevalt

you had me at EHLO

Verwijderd

Je moet use application settings aanvinken in ccc, en ingame AA aanzetten.
Hoop dat dat geholpen heeft :)

• davidsmit
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:33:
Je moet use application settings aanvinken in ccc, en ingame AA aanzetten.
Hoop dat dat geholpen heeft :)
Dat gaat dus niet bij Fifa |:( ... resultaat is dat het er niet uit ziet. Of je moet het me laten weten hoe, dan kan ik per game instellen wat voor AA ik wil... Het is niet echt een oplossing vrees ik.

Ik heb nu alle drivers die ik had, verwijderd. En vandaag is er 7.11 uitgekomen, die er maar gelijk op gezet... Zelfde probleem. Ik snap er weinig van, het lijkt alsof deze instellingen geen invloed hebben op deze games. GTA San Andreas is wel ge-AA-ed.

Lijkt wel alsof ik ergens anders dan in de actuele driver in zit te stellen...

Verwijderd

TDU AA werkt alleen als je in CCC AA op use application settings aanvinked

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 23:08 ]

• davidsmit
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:07:
TDU AA werkt alleen als je in CCC AA op use application settings aanvinked
Ok, duidelijk. Zou erg goed kunnen. Dat vind ik een beetje raar, ik dacht dat ik het via de videokaart kon forceren. Misschien niet, maar goed. En nu Fifa... Iemand enig idee daarvan, hoe en waar ik de AA aan kan zetten? Anders post ik wel in het Fifa topic ;)

Bedankt voor de input!!

Verwijderd

Bij fifa kan je het trouwens met de CCC aandoen

• davidsmit
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 01:44:
Bij fifa kan je het trouwens met de CCC aandoen
Heb je de OP gelezen? Dat werkt dus niet voor mij... :'(

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Had tot gisteren hetzelfde. Ik had Omega drivers en ATi Tray Tools en wat ik ook deed, AA schoot niet aan.

Ik heb gisteren alleen de videodriver van ATi (dus niet Omega) geïnstalleerd, en daarna een nieuwste stand-alone versie van ATi Tray Tools. Boel instellen en het werkte weer :)

Succes hoor :-O

• davidsmit
Bedankt voor je tip!! Ik ben er nu mee bezig. Wat heet, ik ben al een paar uur bezig om ATI Tray Tools te installeren, maar ik krijg steeds 't probleem dat de drivers niet signed zijn... Tsja, Vista x64 he.... Hoe heb jij ze geïnstalleerd? Of heb je geen Vista (x64)? Bij voorbaat dank!

Je bent iig al iemand die een oplossing heeft gemeld :)

[ Voor 64% gewijzigd door davidsmit op 24-11-2007 18:46 ]

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Windows XP ftw ^^

Vista heb ik nog niet op gespeeld, maar hopelijk gaat het om dezelfde driver fout (wss niet omdat de drivers compleet verschillen... )
Pagina: 1